Episode 2

307 26 0
                                    

Sambungan dari episode lepas

Freen Dan Becky di panggil ke bilik guru selepas habis kelas.

Cuba ceritakan dekat cikgu apa masalah kamu berdua ni?"_ Tanya cikgu siti"

Freen ni cikgu"_ jawab Becky"

Ha kenapa dengan freen? Dia buat apa dekat kamu?"_ Tanya cikgu siti"

Becky terdiam kerana dia tidak tahu untuk memberi alasan kepada cikgu siti.

Diam pula. Ha kamu freen ?"_ Tanya cikgu siti"

Saya tak suka dengan Becky ni cikgu. Saya menyampah "_ jawab Freen"

Ha sudah. Kenapa pula?"_ Tanya cikgu siti"

Freen juga terdiam kerana tidak tahu untuk berkata apa apa.

Macam ni la kalau kamu bergaduh lagi cikgu tak akan teragak agak untuk denda kamu berdua. Faham?"_ tanya cikgu siti"

Freen Dan Becky menganguk kepala tanda faham.

Dah balik semula ke kelas kamu"_ arah cikgu siti"

Mereka pun berjalan menuju ke kelas mereka.

Kau ni dah tak ada sekolah lain ke nak masuk? Sini juga"_ ucap freen"

Biar la yang kau pun masuk sekolah sini buat apa?"_ Tanya Becky"

Sini je sekolah yang dekat dengan rumah aku"_ jawab Freen"

Sama la dengan aku, ingat rumah kau je dekat dengan sini ha? Rumah aku pun sama juga"_ ucap Becky"

Eii menyampah aku dengan kau ni"_ balas freen"

Kau ingat kau sorang je yang menyampah? Aku 100 Kali menyampah la"_ ucap Becky"

Di sisi lain

Nam Dan Heng mengintai freen Dan Becky Dari dalam kelas mereka.

Freen tu dah kenapa Nam? Tak pernah lagi aku tengok dia macam tu"_ Tanya Heng kehairanan"

Aku pun tak tahu la Heng. Aku pun tak pernah nampak freen macam ni "_jawab Nam"

Jangan ² budak perempuan tu yang freen pernah cerita dulu tak?"_ Tanya Heng"

Yang mana ehh?"_ Tanya Nam"

Ala yang dia kata dia benci sangat tu"_ jawab Heng"

Haah la mungkin dia la kot. Nampak sangat freen tak suka dia"_ ucap Nam'

Tengah rancak berborak tiba tiba Noey Dan Irin menyampuk Dari belakang mereka.

Ha Korang tengok apa tu?"_ sergah Noey Dan Irin Dari arah belakang mereka"

Ohh pocot!"_ ucap Nam terkejut "

Ehh sorry la kalau Korang terkejut"_ balas Irin"

Nasib aku tak ada sakit jantung lagi"_ ucap Nam sambil mengusap dadanya"

Korang tengok apa ni?"_ Tanya Noey "

Kitorang tengok freen tu ha"_ ucap Heng sambil menunjuk jarinya ke arah freen "

Ohh freen tu kawan Korang ehh?"_ Tanya Irin"

Ye freen tu kawan kitorang"_ jawab Nam"

Korang tahu ke kenapa freen dengan Becky bergaduh?"_ Tanya Irin"

Ehh tu kawan Korang ye? Kalau pasal gaduh tu tak tahu sebab freen tak pernah cakap"_ jawab Nam"

Sama la kitorang dah berkawan dengan Becky hampir 5 tahun pun dia tak pernah nak cerita dekat kami"_ ucap Noey"

Apa yang terjadi sebenarnya dengan dorang berdua ni ehh? Kitorang tak pernah tengok freen marah dengan menyampah macam tu"_ balas Heng"

Kitorang pun sama juga. Becky biasanya lemah lembut je tapi tak sangka dia boleh berubah terus "_ ucap Irin"

Parah ni aku takut freen akan kenakan Becky je"_ ucap Heng"

Apa maksud Korang?"_ Tanya Noey"

Kalau kau nak tahu freen ni terkenal dengan sikap baran Dan nakal dia. Waktu sekolah rendah semua budak akan takut dengan dia sebab dia suka kenakan budak yang dia tak suka. Kebanyakan budak berpindah sekolah disebabkan dia"_ terang Nam"

Alamak teruk juga ni. Risau pulak aku dengan Becky "_ ucap Noey"

Tak payah risau dengan Becky tu sebab dia pun perangai sama dengan freen"_ sampuk Irin"

Maksud kau dia pun suka kenakan budak lain ke?"_ Tanya Heng"

Ye aku kenal sangat perangai Becky ni"_ jawab Irin"

Wah gempak juga la. Kali ni freen dah jumpa lawan dia"_ ucap Nam sambil ketawa"

Aku tak sabar nak tengok dorang punya pergaduhan nanti"_ balas Heng"

Harap dorang bergaduh mulut je la kalau dah bergaduh fizikal tu sakit sikit"_ ucap Irin"

Tak pe kita biar je tapi kalau dah teruk baru kita masuk campur "_ balas Nam"

Okay baik"_ ucap Noey"

Dalam kelas

Nam aku nak duduk sebelah kau"_ ucap freen datar"

Tapi aku macam mana?"_ Tanya Heng"

Freen tidak menjawab sebaliknya memberi satu jelingan tajam ke arah Heng.

Ye la aku duduk sana"_ ucap Heng pasrah"

Heng duduk di sebelah Becky tidak lama kerana Becky juga ingin bertukar tempat dengan Noey.

Noey tukar tempat dengan aku boleh tak? Aku tak selesa la nak duduk sebelah lelaki"_ ucap Becky "

Lah aku pun kena juga ke? Parah ni"_ ucap Heng dalam hatinya "

Noey pun pasrah dengan arahan Becky jadi dia pun duduk di sebelah Heng.

Weh asal kita pula yang kena ni?"_ bisik Heng"

Tak tahu la aku ni nak duduk dengan gf aku tau. Tak pe la sebelum dorang pula kenakan kita baik kita ikut je"_ bisik Noey"

Heng menganguk kepalanya tanda setuju.

Pov Freen

Kau tunggu la Becky, aku akan pastikan kau pindah Dari sekolah ni"_ ucap freen dalam hatinya"

Pov Becky

Kau ingat aku lemah macam dulu ke freen? Kau tunggu nasib kau. Aku akan pastikan kau menyesal buat aku dulu"_ ucap Becky dalam hatinya"



...BERSAMBUNG...

Enemy to Lover Where stories live. Discover now