Episode 10

335 31 3
                                    

Kepada reader kesayangan min, episode ni mungkin mengandungi fiksyen. Maksudnya ada perkara yang tidak masuk akal tetapi min buat juga. Jadi harap semua reader faham Dan anggap cerita ini hanya sekadar hiburan.

________________________________________

Sambungan dari episode lepas

Mengandung!"_ jerit Nam"

Woi tak payah la jerit gila! Semua orang pandang ni"_ ucap Noey"

Ohh sorry la. Aku terkejut "_ balas Nam"

Kau biar betul Heng?"_ Tanya freen"

Mana la aku tahu freen tapi biasanya memang orang kalau mengandung dia pening ² sikit"_ jawab Heng"

Babe macam mana ni? Sayang takut"_ ucap Becky"

Hmm babe pun takut ni"_ balas freen"

Ala belum tentu lagi Becky mengandung. Balik nanti Korang check la balik"_ ucap Irin"

Haah freen"_ balas Noey"

Nak check macam mana? Aku baru pertama Kali ni"_ Tanya freen"

Ya ampun freen.. kau pergi je farmasi atau kedai ubat cari pregnancy test "_ jawab Nam"

Okay ² balik nanti aku cari"_ ucap freen"

Jangan risau la Becky "_ ucap Irin"

Baiklah "_ balas Becky pendek"

Dalam kereta

Sayang kita berhenti dekat farmasi dulu tau.. babe nak beli pregnancy test tu "_ ucap freen"

Okay babe"_ balas Becky"

Sayang jangan risau okay? Babe ada dengan sayang"_ ucap freen untuk menenangkan Becky"

Baik babe.. sayang tahu"_ balas Becky"

Hmm kita pergi rumah daddy nak tak? Ajak papa sekali?"_ Tanya freen"

Nak buat apa babe?"_ Tanya Becky"

Kita buat pregnancy test kat sana. Apa ² jadi papa Dan daddy ada"_ jawab Freen"

Tapi babe... Sayang takut kalau sayang tak mengandung "_ ucap Becky"

Tak pe la sayang... Babe tak kesah pun.. tapi yang penting, babe nak sayang tahu yang babe akan sentiasa ada dengan sayang"_ balas freen"

Babe tak kan marah kan?"_ Tanya Becky"

Tak sayang... Babe tak kan pernah marah"_ jawab Freen"

Okay babe.."_ ucap Becky"

Freen pun berhenti sebentar di sebuah farmasi untuk membeli ubat sakit kepala Dan pregnancy test untuk Becky.

Okay babe dah beli semuanya. Jom kita pergi rumah daddy"_ ucap freen"

Jom babe"_ balas Becky"

Mereka pun menuju ke rumah Armstrong.

Selamat petang daddy"_ ucap freen"

Selamat petang freen. Awal kamu datang"_balas Armstrong"

Sebenarnya freen Dan Becky ada sesuatu untuk dibincangkan, tapi kita tunggu papa sampai dulu boleh?"_ Tanya freen"

Baleh sangat freen. Kamu pergi mandi dulu dengan Becky."_ jawab Armstrong"

Terima kasih daddy.. freen dengan Becky naik atas Dan mandi dulu ye"_ ucap freen sambil menarik tangan Becky"

Dalam bilik

Sayang okay?"_ Tanya freen "

Dia melihat wajah Becky yang sangat pucat.

Sayang okay je babe"_ jawab Becky"

Sayang takut ke?"_ Tanya freen"

Tipu la kalau sayang cakap sayang tak takut"_ jawab Becky"

Alolo kesiannya cinta saya ni"_ ucap freen sambil memeluk tubuh badan Becky"

Dah la sayang, babe tak nak sayang takut macam ni"_ ucap freen lagi"

Okay babe... Sayang tak takut dah"_ balas Becky"

Good girl"_ ucap freen sambil mencium dahi Becky"

Dah la baik kita mandi sekarang. Nanti papa sampai pula"_ balas Becky "

Jom kita mandi sekali"_ ucap freen "

Tak nak la.. babe mandi sorang sorang"_ balas Becky "

Ala... Babe nak mandi dengan sayang"_ ucap freen dengan nada merajuk "

No.. babe mandi sorang.. bye "_ balas Becky sambil menjelirkan lidahnya "

Sayang!"_ ucap freen sambil tersenyum gembira "

Ruang tamu

Semua sudah berkumpul di ruang tamu termasuk Chamnaka.

Kenapa kamu panggil papa freen? Ada apa ² masalah ke?"_ Tanya Chamnaka"

Sebenarnya freen panggil papa dengan daddy ada sebab... Pagi tadi Becky cakap dia pening kepala. Heng suruh check kalau Becky mengandung "_ terang Freen"

Mengandung!"_ ucap Chamnaka Dan Armstrong terkejut"

Belum lagi papa, daddy. Kami tak buat test lagi"_ balas freen sambil tertawa kecil"

Ohh jadi kamu panggil kami ni sebab nak buat sekali la kan?"_ Tanya Armstrong"

Ye daddy.. freen nak papa Dan daddy ada sekali dengan kami"_ jawab Becky"

Wah tak sabarnya papa.. nak jadi atuk"_ ucap Chamnaka teruja"

Sabar dulu Chamnaka. Mereka tak buat test lagi"_ sampuk Armstrong"

Hehe terlebih excited pula aku ni"_ ucap Chamnaka sambil tertawa kecil"

Sayang pergi la buat test dulu.. babe tunggu kat sini dengan daddy Dan papa"_ ucap freen"

Okay babe"_ balas Becky sambil dia berlalu masuk ke dalam tandas"

Freen menunggu Becky dengan perasaan yang berdebar debar. Setelah beberapa minit akhirnya Becky keluar dari dalam tandas dengan wajah yang sedih.

Sayang macam mana?"_ Tanya freen "

Maaf babe"_ jawab Becky "

Wajah gembira freen terus berubah.

Tak pe la sayang. Nanti kita Cuba lagi"_ ucap freen untuk menenangkan Becky "

Tak boleh la babe"_ balas Becky "

Tak boleh? Kenapa? Sayang sakit?"_ Tanya freen dengan nada panik "

Hehe tak boleh sebab dalam perut sayang ada anak babe"_ jawab Becky sambil tertawa kecil "

Apa! Ja..jadi sayang betul 2 mengandung?"_ Tanya freen untuk kepastian "

Ye babe.. sayang mengandung. Kalau babe tak percaya tengok la test kit ni.. ada Dua line"_ jawab Becky sambil menghulurkan pregnancy test kepada Freen "

Freen mengambil pregnancy test yang dihulurkan oleh Becky Dan terdiam.

Babe suka tak?"_ Tanya Becky "

Lidah freen terkaku. Dengan perlahan air matanya menitis.

Babe kenapa menangis ni?"_ Tanya Becky dengan nada risau "

Babe terharu.. terima kasih sayang"_ jawab Freen sambil dia memeluk Becky"

Sama sama babe.."_ ucap Becky sambil mengusap kepala freen"

...BERSAMBUNG...

Enemy to Lover Where stories live. Discover now