Sambungan dari episode lepas
Hari sudah pagi jadi Chamnaka Dan Armstrong berniat untuk mengambil kedua dua puteri mereka balik ke rumah.
Mari la kita jemput puteri kita tu Armstrong. Aku harap semua dah selesai "_ ucap Chamnaka"
Aku pun sama Chamnaka, tak sanggup dah aku tengok mereka bergaduh lagi"_ balas Armstrong"
Haha kalau mereka gaduh lagi baik kita jodohkan je mereka berdua biar sampai bila ² kena bersama "_ usik Chamnaka"
Ehh betul jugak apa kau cakap ni Chamnaka. Aku setuju je kalau kau nak jodohkan mereka berdua"_ ucap Armstrong"
Boleh ke ni Armstrong? Aku pun setuju jugak kalau pasal jodoh ni. Maklum la aku sayang sangat dekat Becky tu tapi tu la anak aku tu bukan betul sangat "_ ucap Chamnaka sambil tertawa kecil"
Aku pun kalau boleh nak freen yang jaga Becky. Kalau pasal freen tu aku tak kesah sebab Becky tu sama je perangai mereka"_ balas Armstrong "
Mereka berdua terus tertawa memikirkan tentang perjodohan tersebut.
Di sisi lain
Becky bangun!"_ ucap freen"
Dah pagi ke?"_ Tanya Becky"
Ye dah pagi"_ jawab Freen"
Aduh sakit betul badan aku ni"_ runggut Becky"
Aku rasa aku lagi sakit kot"_ ucap freen"
Kenapa pula?"_ Tanya Becky"
Kau tengok la kau atas apa ni"_ jawab Freen"
Becky pun membuka luas matanya dan terkejut kerana dia baring di atas freen.
Ehh sorry freen"_ ucap Becky panik"
Freen tertawa melihat gelagat Becky yang panik.
Nak patah wei tulang aku ni ha"_ usik freen"
Mana? Meh aku urut"_ ucap Becky"
Kat sini"_ balas freen sambil menepuk bahunya"
Aku urut sikit ehh?"_ Tanya Becky"
Ha urut la"_ jawab Freen"
Becky pun mengurut belakang freen yang sakit itu.
Wah baru lega"_ ucap freen"
Kenapa kau tak kejut aku freen? Tak de la kau sakit macam ni"_ balas Becky"
Kau tidur nyenyak sangat semalam. Aku tak sampai hati nak kejut kau"_ ucap freen"
Kejut je la aku freen. Lagi satu kenapa kau bagi aku baju kau? Tak Sejuk ke semalam?"_ Tanya Becky"
Sejuk tu aku boleh tahan lagi. Kau kan tak boleh kena Sejuk nanti kau sakit"_ jawab Freen"
Omg sweet betul freen ni. Tak sangka dia Ingat lagi dengan penyakit aku"_ ucap Becky dalam hatinya sambil tersenyum"
Kau dah kenapa senyum ni? Tak betul ke?"_ Tanya freen "
Mana ada la aku cuma tersentuh gitu. Kau ingat lagi tentang penyakit aku"_ jawab Becky "
Hmm mana ada aku lupa. Kau kan kawan aku"_ ucap freen"
Kawan? Belum apa ² lagi dah kena friendzone ni"_ ucap Becky dalam hatinya "
Ye la "_ balas Becky"
Ni daddy dengan papa bila nak sampai? Lama dah kita duduk sini"_ ucap freen"
Ala biar la daddy dengan papa lambat pun"_ balas Becky "
Kau tak nak balik ke? Kalau kau tak nak kau duduk la sini Becky, aku nak balik"_ ucap freen"
Baru nak berduaan tapi dah di tolak. It okay Becky, ini hanya permulaan "_ ucap Becky dalam hatinya"
Aku gurau je la freen"_ balas Becky "
Nak bergurau kena tempat Becky. Aku dah lapar ni tau. Jangan sampai aku makan kau pula"_ usik freen"
Ehh jangan la freen, aku pun lapar juga tapi tak de la sampai nak makan orang"_ balas Becky panik"
Freen tertawa dengan sangat kuat selepas mendengar ucapan daripada Becky.
Aku tak gila lagi la Becky. Apa la kau ni. Perangai tak berubah betul. Siapa la akan jadi suami kau nanti. Mesti kesian "_ ucap freen sambil menjelirkan lidahnya"
Sampai ke situ kau pikir ehh freen? Btw siapa yang jadi suami aku tu akan bahagia sangat tau. Dapat isteri yang sangat sempurna macam aku"_ balas Becky"
Mana? Tak nampak pun?"_ usik freen"
Kalau kau nak tengok, kau kena kahwin dengan aku dulu la freen, baru aku tunjuk"_ balas Becky"
Freen terkedu mendengar ucapan daripada Becky.
Kahwin dengan kau?"_ Tanya freen"
Ye la"_ jawab Becky"
Tak nak la becky"_ ucap freen"
Kenapa? Aku tak cukup sempurna ehh?"_ Tanya Becky"
Tak de la aku cuma tak nak rosak kan hubungan kita la Becky"_ jawab Freen"
Hmm cakap je la kau tak nak freen"_ ucap Becky dengan nada merajuk"
Alaloloo kau merajuk ehh Becky?"_ Tanya freen"
Becky tidak mengendahkan ucapan daripada freen.
Maaf la Becky "_ ucap freen sambil membuat muka comel"
Ahh tak nak"_ balas Becky"
Tolong la Becky kesayangan ku"_ ucap freen"
Belum sempat Becky membalas ucapan freen tiba Armstrong Dan Chamnaka.
Ha dah berbaik ke kamu berdua ni?"_ Tanya Armstrong"
Daddy Tanya la freen ni"_ jawab Becky dengan nada merajuk"
Freen? Kamu gaduh lagi ke?"_ Tanya Chamnaka"
Mana ada papa. Salah faham sikit je"_ jawab Freen"
Kan papa dah cakap suruh berbaik dengan Becky? Kamu tak dengar ke?"_ Tanya Chamnaka"
Freen dah berbaik pun dengan Becky "_ jawab Freen ketakutan"
Tak boleh jadi ni Armstrong, kita kena buat sesuatu "_ usik Chamnaka"
Betul tu Chamnaka, aku setuju"_ balas Armstrong"
Papa nak buat apa lagi ni? "_ Tanya freen panik"
Becky juga panik mendengar ucapan daripada Armstrong Dan Chamnaka.
Kamu perlu di hukum lagi"_ ucap Chamnaka"
Hukum apa pula ni papa?"_ Tanya freen panik"
Kamu berdua perlu kahwin "_ jawab Chamnaka"
Apa! Kahwin? Papa biar betul ni?"_ Tanya freen"
What? Kahwin dengan freen? Omg tak perlu tanya dengan Becky sebab Becky setuju "_ ucap Becky teruja"
Ka...kau nak kahwin ke dengan aku?"_ Tanya freen"
Mestilah aku nak"_ jawab Becky"
Alamak Chamnaka, Becky ni dah betul nak kahwin ni"_ ucap Armstrong"
Kalau dia nak biar je. Kita kahwinkan je mereka"_ balas Chamnaka"
Jadi freen kau nak tak kahwin dengan aku? Tadi kau juga tanya macam mana aku akan bahagiakan suami aku kan? Bagi la aku tunjuk kat kau"_ ucap Becky"
Semua mata memandang ke arah freen.
O...o...aku tak tahu"_ balas freen"
Tak pe la, papa akan kahwinkan kamu freen. Orang kata bercinta lepas kahwin ni lagi bahagia"_ usik Chamnaka"
Okay la papa"_ balas freen pasrah"
Yay!"_ jerit Becky "
...BERSAMBUNG...
YOU ARE READING
Enemy to Lover
RomanceFreen Dan Becky merupakan musuh sejak Dari kecil lagi. mereka berpisah untuk beberapa tahun Dan kemudiannya bertemu semula sewaktu mereka memasuki sekolah menegah. apakah yang akan terjadi kepada mereka berdua? adakah mereka akan bermusuhan lagi ata...