Episode 7

363 37 1
                                    

Rumah Chamnaka

Freen telah bersiap siap untuk pergi ke sekolah.

Selamat pagi papa"_ ucap freen"

Selamat pagi anak papa, Mari duduk dulu. Papa nak cakap sesuatu ni"_ balas Chamnaka"

Freen pun pasrah duduk di sebelah Chamnaka.

Ha papa nak cakap apa ni?"_ Tanya freen"

Kamu okay ke kalau papa kahwinkan kamu dengan Becky ni?"_Tanya Chamnaka"

Freen berfikir seketika sebelum dia bersuara.

Freen okay je papa tapi papa tak rasa ke freen muda lagi?"_ Tanya freen"

Papa pun rasa juga sebab tu papa Tanya freen lagi sekali "_ jawab Chamnaka"

Freen nak je kahwin tapi freen takut la papa"_ ucap freen"

Takut apa tu sayang?"_ Tanya Chamnaka"

Freen takut tak boleh galas tanggungjawab freen je. Nak kahwin memang mudah tapi selepas kahwin nanti yang freen takut"_ jawab Freen"

Papa faham freen"_ ucap Chamnaka"

Papa bagi freen sedikit lagi masa boleh? Freen nak fikir masak ² dulu"_ balas freen"

Boleh freen. Nanti papa cakap dekat Armstrong dulu ye"_ ucap Chamnaka"

Okay terima kasih papa"_ balas freen sambil memeluk tubuh Chamnaka"

Papa ingat kamu ni budak lagi, rupanya dah besar. Papa tak sangka kamu boleh berfikir macam orang dewasa"_ ucap Chamnaka sambil tertawa kecil "

Ini freen la papa, walaupun freen ni nakal tapi freen boleh fikir lagi baik Dan buruk untuk hidup freen"_ balas freen bangga "

Ye la freen. Papa harap freen tidak kecewa dengan keputusan kamu nanti "_ ucap Chamnaka"

Papa jangan risau "_ balas freen"

Rumah Armstrong

Becky turun dari biliknya ke ruang tamu.

Morning daddy"_ ucap Becky gembira"

Morning sayang"_ balas Armstrong"

Kenapa muka daddy resah je ni? Daddy ada masalah ke?"_ Tanya Becky"

Bukan masalah daddy tapi masalah kamu dengan freen"_ jawab Armstrong"

Kenapa dengan freen Dan Becky?"_ Tanya Becky kehairanan"

Freen nak masa untuk berfikir tentang perkahwinan kamu"_ jawab Armstrong"

Ye ke daddy. Tak pe la kalau macam tu. Kita bagi je la masa untuk dia"_ ucap Becky"

Kamu tak marah?"_ Tanya Armstrong"

Tak marah pun daddy. Kalau ikutkan Becky, sekarang juga Becky nak kahwin tapi Becky tahan sebab nak kahwin ni bukan Becky seorang je. Freen kena la bersedia juga"_ jawab Becky"

Betul tu Becky. Nasib la kamu faham apa yang freen nak buat ni"_ ucap Armstrong lega"

Daddy, Becky dah besar la"_ balas Becky sambil tertawa kecil "

Ye la daddy boleh nampak tu. Tapikan kamu betul ² suka ke dekat freen?"_ Tanya Armstrong "

Hehe sebenarnya Becky dah suka dekat freen Dari sekolah rendah lagi"_ jawab Becky sambil tersenyum malu"

Ohh patut la bila daddy suruh kahwin dulu kamu laju je nak"_ usik Armstrong "

Sekolah

Freen sampai di sekolah dahulu sebelum Becky.

Enemy to Lover Where stories live. Discover now