Kepada reader kesayangan min, episode ni mungkin mengandungi fiksyen. Maksudnya ada perkara yang tidak masuk akal tetapi min buat juga. Jadi harap semua reader faham Dan anggap cerita ini hanya sekadar hiburan.
___________________________________________
Kini 3 tahun sudah berlalu. Freen Dan Becky sudah berada di penghujung tahun persekolahan mereka.
Babe bangun!"_ ucap Becky dengan nada panik"
Kenapa sayang? Babe nak tidur lagi ni. Babe mengantuk "_ balas freen sambil dia tidur"
Hari ni hari last kita sekolah la babe. Hari peperiksaan kita"_ ucap Becky"
Hmm.... Okay"_ balas freen sambil memejamkan matanya"
Babe! Bangun la"_ ucap Becky lagi"
Okay babe bangun dah ni"_ balas freen sambil bangun dari katilnya"
Okay babe tunggu dulu tau. Bagi sayang 5 minit untuk mandi lepas tu babe pula"_ ucap Becky"
Okay sayang"_ balas freen"
Becky pun masuk ke dalam bilik mandi dengan pantas sementara freen Masih lagi tidak membuka matanya.
Ahh mengantuk sangat ni. Tidur la dulu"_ ucap freen sambil kembali baring di atas katilnya"
Setelah beberapa minit akhirnya Becky keluar dari bilik mandi Dan terkejut.
Ya ampun babe! Kenapa tidur lagi ni"_ ucap Becky"
Freen Masih lagi tertidur di atas katil tanpa menghiraukan ucapan Becky.
FREEN SEROCHA CHAMNAKA!"_ jerit Becky"
Ha.. kenapa sayang? Dah siap mandi ke?"_ Tanya freen terpinga Pinga"
Kenapa tidur lagi? Kan sayang suruh tunggu sekejap? Tak boleh ehh?"_ Tanya Becky"
Ala sorry la sayang... Babe mengantuk sangat ni.. semalam kita study sampai pagi"_ jawab Freen"
Tak de alasan freen serocha! Dah pergi mandi sekarang "_ ucap Becky"
Okay sayang"_ balas freen pasrah"
Freen pun mandi dengan sangat pantas Dan mereka bergegas ke sekolah dengan panik.
Cepat sikit babe! Pagar dah nak tutup tu"_ ucap Becky panik"
Sabar la sayang.... Babe Cuba "_ balas freen sambil menekan pedal minyak keretanya"
Lain Kali kalau sayang suruh bangun tu bangun la"_ marah Becky "
Alolo maaf la sayang"_ ucap freen "
Setelah beberapa minit akhirnya mereka sampai di hadapan pintu sekolah.
Ha lambat lagi"_ ucap cikgu siti "
Cikgu Tanya freen ni. Dia yang lambat"_ balas Becky "
Ha freen? Kamu buat apa semalam? Muka pun macam orang tak cukup tidur"_ Tanya cikgu siti "
Hehe buat cinta"_ jawab Freen sambil tersenyum kambing "
Buat cinta je kerja kau freen..kau tahu tak hari ni kita ada peperiksaan?"_ sampuk Nam yang baru tiba juga"
Aku tahu la Nam.. aku kan pelajar no 1 sekolah ni"_ ucap freen bangga "
Ehh no 2 ehh"_ sampuk Becky "
Dah ².. kamu ni Nam, nak perli freen tapi kamu sendiri lambat"_ ucap cikgu siti "
Ntah kau ni Nam.. kau sibuk buat apa pula malam tadi?"_ Tanya freen "
Aku sibuk buat persiapan kahwin aku la.. aku minta tolong Korang berdua tak nak"_ jawab Nam "
Haih Korang semua ni cerita pasal kahwin pula... Tak nampak cikgu ni single lagi ha?"_ Tanya cikgu siti "
Nampak je tapi kami buat tak nampak"_ jawab Freen"
Mereka semua tertawa mendengar ucapan freen.
Seronok ye gelakkan cikgu? Dah semua pergi masuk dewan peperiksaan sekarang! Dah lambat ni"_ ucap cikgu siti"
Baik cikgu"_ balas freen"
Dia kemudiannya menarik tangan Becky bersama dia.
Woi tangan Becky je kau tarik freen! Aku nak juga"_ jerit Nam"
Kau suruh bakal pengantin kau yang tarik Nam"_ ucap freen sambil menjelirkan lidahnya"
Tak guna freen! Kau tunggu nanti waktu aku kahwin dengan Heng!"_ Jerit Nam"
Kantin
Freen asal la kau lambat tadi"_ ucap Noey"
Aku penat semalam. Kitorang study sampai pagi"_ balas freen"
Ye la tu study. Aku rasa lebih lagi ni"_ ucap Heng"
Alah biar la. Aku kan dah kahwin "_ balas freen"
Hmm jealous betul aku dengan kau.
"_ ucap Heng"Bukan kau je jealous Heng, satu sekolah jealous sekali. Mana taknya dorang berdua je kahwin muda"_ balas Irin"
Tu la gatal sangat"_ sampuk Nam"
Hahaha kalau Korang dah kahwin nanti baru Korang tahu nikmat dia macam mana."_ ucap freen sambil tertawa puas"
Ke tepi Semua. Aku nak lipat bumi ni"_ sampuk Noey"
Tu la sweet betul"_ ucap Irin"
Ehh Aku lupa pula.. aku nak ajak Korang ke wedding anniversary kami"_ sampuk Freen"
Ehh serious la? "_ Tanya Heng"
Ye anniversary kami untuk tahun 3 "_jawab Becky "
Wah lama betul Korang kahwin ni"_ ucap Nam"
Ye Nam.. dalam tak sedar aku dah kahwin dengan Becky dah 3 tahun"_ balas freen"
Haha aku ingat lagi Korang berdua bergaduh macam dunia nak kiamat tapi dalam masa 1 hari je terus nak kahwin "_ ucap Heng"
Jodoh agaknya "_ balas freen"
Ha Becky kenapa senyap je?"_ Tanya Irin"
Ha.. aku okay"_ jawab Becky "
Sayang okay tak ni? Sayang sakit ke?"_ Tanya freen dengan nada risau "
Sayang okay je cuma pening sikit"_ jawab Becky "
Pening? Nak ubat? Nak pergi hospital?"_ Tanya freen dengan nada panik"
Woi freen, jangan la gelabah. Becky tu pening je"_ sampuk Nam"
Aku risau la Nam. Becky kan isteri aku"_ ucap freen"
Sayang okay je la babe. Jangan risau"_ balas Becky"
Betul ni? Jangan nak tipu babe tau"_ ucap freen"
Tak tipu la.. sayang pening sikit je"_ balas Becky sambil tersenyum"
Jangan.. jangan..."_ ucap Heng"
Jangan apa Heng?"_ Tanya freen"
Tak ada apa la freen"_ jawab Heng"
Kau dah kenapa Heng?"_ Tanya Noey kehairanan"
Ala aku cuma terfikir kalau ² Becky...."_ ucap Heng ragu ragu"
Becky apa Heng? Cuba kau bagitahu aku"_ Tanya freen dengan nada risau"
Becky mengandung?"_ tanya Heng ragu ragu"
...BERSAMBUNG...
YOU ARE READING
Enemy to Lover
RomanceFreen Dan Becky merupakan musuh sejak Dari kecil lagi. mereka berpisah untuk beberapa tahun Dan kemudiannya bertemu semula sewaktu mereka memasuki sekolah menegah. apakah yang akan terjadi kepada mereka berdua? adakah mereka akan bermusuhan lagi ata...