Episode 11

341 28 1
                                    

Kepada reader kesayangan min, episode ni mungkin mengandungi fiksyen. Maksudnya ada perkara yang tidak masuk akal tetapi min buat juga. Jadi harap semua reader faham Dan anggap cerita ini hanya sekadar hiburan.

_____________________________________________

Kini usia kandungan Becky sudah pun mencecah 5 bulan. Freen sudah menjadi CEO muda di syarikat milik ayahnya. Manakala Noey, Irin, Nam Dan Heng sudah berkahwin selepas habis sekolah mereka.

Babe..."_ ucap Becky dengan nada manja"

Kenapa sayang?"_ Tanya freen"

Baby dalam perut ni nak makan Tom yum la"_ jawab Becky"

Tom yum? Tapi sayang.. sekarang kan dah pukul 3 pagi "_ ucap freen"

Hmm baby dalam perut ni yang lapar bukan sayang"_ balas Becky"

Alolo kejap babe pergi cari dulu"_ ucap freen"

Tak nak yang kedai punya "_ balas Becky"

Lepastu sayang nak yang macam mana?"_ Tanya freen"

Baby cakap dia nak mama dia yang masakkan "_ jawab Becky"

Saya masak? Biar betul "_ Tanya freen"

Ye sayang... Kalau tak percaya Cuba Tanya baby sendiri "_ jawab Becky"

Freen pun meletakan tangannya di perut Becky.

Baby nak mama masak ye?"_ Tanya freen"

Terasa sedikit pergerakan di perut Becky.

See.. baby yang nak bukan sayang"_ ucap Becky dengan nada bangga"

Ye la sayang... Saya pergi masak dulu.. jangan tidur pula"_ balas freen sambil tersenyum gembira"

Yay!! Terima kasih babe"_ ucap Becky sambil mengucup lembut pipi freen"

Sama sama sayang "_ balas freen sambil berlalu pergi"

Di dapur

Macam mana nak masak tom yum ni? Aku mana pandai"_ ucap freen "

Dia pun Cuba mencari resepi di google.

Hmm resepi dah ada tapi aku tak Pandai juga ni.."_ ucap freen buntu"

Tiba tiba dia mendapat satu idea. Dia terus menelefon seseorang yang dia kenali untuk meminta pertolongan.

Hello Nam"_ ucap freen"

Ye freen kau nak apa pagi ² ni?"_ Tanya Nam"

Tolong aku boleh?"_ Tanya freen"

Tolong apa ni?"_ Tanya Nam lagi"

Tolong aku masak boleh? Baby nak makan Tom yum pula malam ni"_ jawab Freen"

Kau beli je la freen"_ ucap Nam"

Aku nak beli tapi baby kata dia nak mama dia masak. Kau tahu kan aku tak Pandai masak"_ balas freen"

Kau tak pandai guna google eh?"_ Tanya Nam"

Aku Cuba guna tapi Masih lagi tak faham macam mana nak masak"_ jawab Freen"

Ya ampun freen.. aku ni tengah honeymoon dengan Heng tau"_ ucap Nam sambil menepuk dahinya"

Aku tahu sebab tu aku telefon kau"_ balas freen"

Ha ye la aku ajar.."_ ucap Nam pasrah"

Terima kasih Nam..kau memang kawan yang baik "_ balas freen gembira"

Aku tolong kau ni sebab baby dalam perut Becky tu je. Aku takut dia ikut perangai kau nanti"_ ucap Nam"

Hehe teruk sangat ehh?"_ Tanya freen"

Teruk nak mampus"_ jawab Nam sambil ketawa"

Skip

Freen pun mula memasak sambil di ajar oleh Nam. Setelah beberapa minit akhirnya dia siap.

Freen dengan berhati hati membawa Tom yum yang sudah di masak ke dalam biliknya.

Sayang Tom yum dah siap.... Perkataan freen terhenti kerana dia melihat Becky yang Lena tidur di atas katil mereka.

Lah dah tidur..."_ ucap freen"

Dia kemudiannya meletakan Tom yum di sebelah katilnya Dan mengejut Becky bangun.

Sayang... Tom yum dah siap"_ ucap freen lembut"

Sayang mengantuk la babe.. boleh tak sayang makan esok je?"_ Tanya Becky"

Tak pe la kalau macam tu.. sayang tidur la"_ jawab Freen"

Dia pun turun semula ke bawah membawa Tom yum yang di masak tadi.

Sabar freen.. Becky mengandung tu"_ ucap freen untuk menenangkan dirinya"

Jujur dia merasa kecewa sedikit tetapi dia telah di ingati oleh Armstrong untuk bersabar dengan Becky.

Dia kemudiannya tertidur di atas kerusi di ruang tamu ya sehingga pagi.

Pagi

Becky bangun awal kerana dia ingin menyiapkan pakaian kerja untuk freen. Saat dia bangun, dia terkejut kerana freen sudah tiada di sampingnya.

Mana pula freen pergi ni?"_ Tanya Becky dalam hatinya"

Dia pun dengan segera mencari freen
di merata tempat.

Lah kat sini rupanya"_ ucap Becky "

Dia melihat freen yang nyenyak tidur di atas kerusi di ruang tamu.

Babe.. bangun"_ ucap Becky"

Freen yang terdengar suara Becky terus bangun dari tidurnya.

Hmm sayang dah bangun"_ ucap freen dengan nada mengantuk"

Kenapa tidur atas kerusi ni?"_tanya Becky dengan nada risau"

Babe tertidur la sayang.. lepas masak Tom yum semalam"_ jawab Freen"

Alamak sorry sangat babe.. sayang tertidur semalam"_ ucap Becky dengan nada serba Salah"

Hehe tak pe sayang"_ balas freen sambil tersenyum "

Ahh sepatutnya sayang tak tidur semalam. Kesiannya dekat awak babe"_ ucap Becky "

It okay la sayang.. babe faham "_ balas freen sambil menenangkan Becky"

Babe tak marahkan sayang kan?"_ Tanya Becky "

Tak marah pun. Lagipun daddy dah warning awal 2 dekat babe.. dia kata orang mengandung memang macam ni"_ jawab Freen "

Sayang minta maaf tau babe. Sayang pun tak tahu kenapa sayang jadi macam ni.  "_ ucap Becky dengan nada sedih"

Tak pe sayang.. ini semua tanggungjawab babe. Lagipun babe dah bersedia untuk hadap semua ni. Jadi sayang jangan risau okay?"_ Tanya freen"

Okay babe.. thank you. Jap babe bukan tak pandai masak ke?"_ Tanya Becky"

Hehe memang tak pandai pun"_ jawab Freen sambil mengaru kepalanya"

Habis tu macam mana babe masak?"_ Tanya Becky"

Babe mintak tolong Nam semalam"_ jawab Freen"

Ala kesian dekat Nam. Dia tengah honeymoon kan?"_ Tanya Becky"

Haah tapi sayang jangan risau sebab babe dah tambah cuti Heng dengan Nam. Dorang boleh sambung honeymoon lagi"_ jawab Freen sambil tersenyum"

Okay la kalau macam tu"_ ucap Becky"

Dah pergi la makan dulu. Kesian baby dalam perut tu nak makan masakkan mama dia"_ balas freen"

Harap sedap la"_ usik Becky"






...BERSAMBUNG...

Enemy to Lover Where stories live. Discover now