Base Camp. Uni. - 1st Day , Pensyarah University Part 74

1.3K 22 0
                                    

Part 74

Base Camp. Uni. - 1st Day , Pensyarah University

Zackry : Reez ... den gaso pondok ang ni ... buek dalam 15 kaki kali 10 kaki .... memanjang ikut topi air ni .....10 kaki ruang bilik dan limo kaki ruang tompek masak ....tompek masak tak yah pakai ruang bosa , pakai mini stove yo .... buek mejo lotak mini stove , cumo masak air yo ....masak masak kek pondok budak budak tu , siapkan makan ....bolah topi air ni , buek pelantar ateh air topi ni ... malam malam ang buleh lepak kek pelantar ni ....katil lotak sebaris bolah topi dinding , kepalo katil kek topi dinding mengadap topi air .... tingkap pasang boleh hujung dongan bolah dinding topi air .... pintu masuk pasang kek bolah tompek masak dongan pintu ke luar ke pelantar ateh air .... tompek pemaneh buek kek bolah pintu ke luar ke pelantar ....dah poeii amek buluh botong buek tiang .... den nak tandokan lubang tiang ......

Reez : Boss ... tinggi tiang begapo kaki , aku nak potong buluh ni .....

Zackry : ang potong ikut samo ukuran pondok kek base camp satu ......

Min Ho : Hensem ... ko nak buat tempat apa ni .....

Zackry : ni aku nak buat pondok penginapan budak aku ....

Min Ho : tu kan dia orang tengah buat pondok penginapan ... bukan sekali ke duduk sana ....

Zackry : ko ni jambu .... kalau sekali sama dengan kawan ko tu ... maun ada yang bunting nanti ...

Min Ho : oh .... si amir dengan hassan pun duduk kat sini sekali ke ....

Zackry : ko tengok muka budak aku tu ... si zakuan dengan reez ..... kan muka ganaz tu ... maun amir dengan hassan tu dah sotong .... maun lunyai jubo dia kena nanti ... ( meraba bontot Min Hao ) .... wau .. mantap ..

Min Ho : ( terperanjat bontotnya kena raba ) .... wei ... hampeh lah ko ni hensem .....bahaya ko ni hensem ....

Zackry : jambu .. ko gi amek buluh yang dak reez sudah kerat tu ... bawak sini ... aku nak cacakkan .....

Min Ho : nah buluh ni .....nak letak mana

Zackry : ( tersenyum memandang min ho ) ..... ko tegakkan batang buluh tu .... ko dongak atas buluh tu ... pastikan cabang atas tu kearah belakang aku ni .... ko angkat masukkan dalam lubang ni .... ok , ko pegang buluh ni .... perhhh wanginya badan ko ni jambu .... stim aku baunya .....

Min Ho : dah ko jangan nak senyum senyum hensem .... pasrah aku nanti ....cepat lah kambus batang buluh ni .... weiiii ... ( bontotnya di raba oleh zackry ) ..... kang aku terlepas buluh ni .....

Reez : kikikiki .... nasib ko lah jambu .... asal ko jambu sangat , boss aku dah tergoda kejambuan ko tu .... boss , mantap tak ....

Zackry : mantap padu reez ... geram aku ..... wangi pun yer ... badan si jambu ni .... ( kambus lubang dengan tanah ) .... dah jambu ... sweet ... ( menunjukkan ibu jarinya bersilang dengan jari telunjuk pada Min Ho ) ..... dah jom kita pergi kat lubang sebelah sana tu ... dak reez dah letakkan buluh kat situ .....

Min Ho : ( menegakkan batang buluh dalam lubang dan memegangnya ) .... dah jangan nak sweet sweet senyum tu ..... wei hensem .... ( bontotnya di raba oleh zackry ) .... ko ni ... kang budak budak sana tu nampak ..... pandai ekkk cari peluang ....

Reez : boss .. buluh tiang aku dah lotak kek lubang ... tu jambu dah tolong bosss ... aku potong buluh untuk palang tiang dongan palang kayu bumbung ....

Kg. Celah Bedah Siri. 4Where stories live. Discover now