Base Camp. Dua - Danny Part 86

672 20 1
                                    

Part 86

Base Camp. Dua - Danny

Dibalai Makan ..../

Danny : Assalammualaikum Bro .... tumpang tanya ... kat mana pejabat pendaftaran ... saya Danny .. ( menghulurkan tangan bersalam dengan zakuan , zackry dan zarul ) .....

Zakuan : tu kat pondok sebelah ni ... yang tertulis pondok pendaftaran ... gi kat sana ....

Danny : Tq bro .... Syg , nani , mira , iqah ... duduk sini dulu ... abg nak gi kat pondok pendaftaran dulu ....

Zackry : awak ... sambil nunggu abg awak buat pendaftaran ... pergi kat meja hidangan kat sana tu .... amek lah apa makanan yang ada kat situ ... air kat belah meja tenah tu ....

Nani : boleh ke awak ... belum daftar lagi ... kang dah makan , tiba tiba tak jadi ... buat malu je nanti ....

Zarul : tak apa awak ... tak kisah pun , jadi atau tak awak nginap kat sini ... jangan malu malu ... gi lah ....

Nani : tak apa lah awak ... tunggu abg saya ... haaa tu dah selesai pun ....abg , amek yang mana nginap kat sini atau camping ...

Danny : sepertimana yang kita bincangkan tadi lah ... jap , keputusan belum muktamat , abg kena bincang dulu dengan boss yang kat sini , dia yang akan bawak kita camping nanti , kalau tak jadi ... kita nginap kat sini ....

Nani : Abg kenal tak siapa boss kat sini ....

Danny : ikut kata staff kat pondok pendaftaran ... boss dia ada kat balai ni ... yang paling hensem , namanya zackry ....

Nani : jap ... (memerhati lelaki tiga orang duduk di meja sebelahnya) ... abg , tu yang hensem , senyum senyum pandang ke arah kita ....

Zackry : Danny meh duduk kat sini ... sekarang apa cerita ... ( menghulurkan tangan bersalam ) ... zackry , ni zakuan yang itu zarul ... dengar tadi ko pilih nak camping ... berapa malam ....

Danny : satu malam je bro ... cadang asal nak nginap je kat sini ... masa kesini , dalam kereta tadi dah dia orang tu ajak camping ... pasal dia orang tengok kat web Drimba ... view cantik cantik ...

Zackry : nak camping ni ko ada bawak tak peralatan camping dengan makanan ....

Danny : cuma bawak khemah je ... makanan rasanya oder kat sini ... nanti danny bayarlah .. pasal staff kat pondok pendaftaran tu cakap boleh oder kat sini ....

Zackry : Kalau satu malam boleh lah ... zakuan , ang nak balik ke Base Camp Satu atau nak ikut sekali ...

Zakuan : Den ikut Boss lah .... satu malam yoo kan ... kita bertiga nak bawak dia orang kat Base Camp. begapo ....

Zackry : kat Base Camp. Dua lah ... kek situ peralatan masak dah ado ....Danny suruh budak budak ko gi makan .. ko gi selesaikan apa yang patut kat pondok pendaftaran .

Danny : ok , tq bro .... aku gi kat pondok pendaftaran.... Syg ajak dia orang gi makan ....

Zakuan : ( melihat danny sudah ke pondok pendaftaran serta yang lain kemeja hidangan ) ... sepupu ... yang di tiak Syg tu sapo ... bini atau awek eh .... lawa lawa gak budak budak tu ... body pun mantap ....

Zarul : yang nama Nani tu ... cun gak .. body pun mantap ...

Zackry : Relax lah dulu ... kojap laeiii kjito tahulah sapo Syg tu .... sepupu , kang ang bawak jalo dongan karung ... malam ni adolah lauk buek makan makan ... posan mona suh siapkan gompah kari ...tengok dalam stor tu ... meggie cup ado laeii tak ... kalau ado bawak sekali .. jamu amek sekali kek aini ....

Kg. Celah Bedah Siri. 4Where stories live. Discover now