بعد ان انتهي اليوم بدون احداث تذكر اتي صباح اليوم التالي محملاً بالكثير كانت تجلس علي الفراش وهي تمسك بحاسوبها الشخصي وتعمل عليه بجديه كبيره قاطعها صوت رنين هاتفها امسكت بهاتفها وجدتها صديقتها..
_ايه يا سمسم عامله ايه
_ يا واطيه انتي والواطيه التانيه مش قولتو انك هتيجوا عندي النهارده
اجابتها سديم بتبرير...
_معلش بقا والله كان غصب عننا
اتاها الرد بالاعتراض قائله..
_ بالله ما يحصل هستناكوا النهارده يلا باي يا بيبي
اغلقت سديم الهاتف ثم ذهبت اللي الغرفه التي بجانبها لصديقتها وجدتها تنام علي الفراش بأرياحيه كبيره تقدمت منها ثم امسكت بكوب مياه كان موضوع علي الطاوله بجانبها والقته عليها بعنف بينما الأخري انتفضت من النوم صارخه..
_ اععععع بغرق بغرق
اجابتها سديم ببرود وهي تضم يديها عند صدرها..
_بتغرقي ايه يا هبله وقومي يلا الساعه 2
_ طب وايه يعني الساعه 2 النهارده الجمعه ده انا كده هصحي بدري
هزت سديم رأسها بأقتناع قائله..
_ حصل آسيا هانم متصحاش غير الساعه 5 المغرب اخلصي قومي عندنا مشوار هنروحوا ونرجع..
قالت جملتها وذهبت.. ذهبت بعد ان ايقظتها في موعد مبكر جدًا ماذا ستفعل في باقي اليوم اذًا؟
****
يجلس علي الاريكه التي بغرفته ويتصفح علي هاتفه أتت هي من خلفه ببطيء شديد حتي تعلم ماذا يفعل ثواني حتي علت صراختها بالغرفه وتبعها صوت ضحكات خالد وهو ينظر لها بتشفي فعندما دخلت تسبيح الغرفه علي امل ان تري ماذا يفعل خالد هو بالفعل راها وعندما اقتربت اكثر منه قام بتشغيل احد افلام الرعب واوقفها عند ظهور الوجه المرعب وقام بفتحها بمجرد اقتراب تسبيح منه..
نهضت تسبيح عن الارض وهي تنظر له بشر..
_ كان قصدك تعمل كده
وضع خالد هاتفه جانبا ووضع قدمًا فوق الاخري قائلا..
_ آلاه مش انتِ اللي كنتي داخله عشان تشوفي انا بعمل ايه قولت اعلمك درس..
عضت تسبيح علي شفتيها بغيظ من كتلة الثلج تلك ثم ذهبت وتركته يضحك عليها بهيستيريه ثواني حتي تبدلت ضحكاته اللي وجه ممتعض عندما وجد آدم ينظر له بمكر ثم اقترب منه قائلًا..
: بتعمل ايه يا ابن معاذ مع توته
: توته في عينك يا آدم ما تتلم
: تؤتؤ جرا ايه يا حبيب اخوك ده كله عشان بدلع.....
توقف عن الحديث بخبث ثم اقترب منه قائلًا بهمس
أنت تقرأ
إنتقام الجبابره"احفاد المنشاوي 2"
Açãoلو فاكرين ان احنا كده خلصنا ومفيش انتقام.. يبقا لسه معرفتوش اخر طريق الأنتقام ايه؟! جيل جديد بأفكار جديده وخبث ودهاء اكبر فهل يقدروا ينهوا سلسله الأنتقام ولا لسه مشوار الأنتقام مطول.. *إنتقام الجبابره