5 ▪︎Zoektocht▪︎

339 40 41
                                    

Geniet van de allereerste tweedelige special van Creation of a Twisted Mind...

Leestip: lees in de avond, als het donker is!🖤

Veel leesplezier en vergeet niet te stemmen voor een volgende update!🥰

•••••

"Hallo allemaal, mag ik even jullie aandacht?", Marnix gaat met een megafoon in zijn hand, staan op de motorkap van zijn auto zodat hij goed zichtbaar is voor de horde die aanwezig is. Hij steekt boven de menigte uit, alle gezichten draaien zijn kant op.

"Mijn naam is Marnix, ik ben de vriend van Clara Vermeer, het meisje dat zoals jullie allemaal weten vermist raakte, achtenveertig uur geleden. Allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie komst, want het brengt risico's met zich mee. De politie heeft ons geadviseerd niet te bemoeien met het onderzoek en dat bevel respecteerde ik in het begin..."

Marnix' stem is luid, alsof hij niet weet dat wij hem in zijn normale toon ook zouden horen vanwege de megafoon. Zijn ogen zijn bloeddoorlopen, hij slaapt al niet meer sinds hij het nieuws te horen kreeg. Zijn donkerblonde lokken staan warrig en zijn lichaam trilt om de paar seconden van zenuwen en spanning. Het is voor het eerst dat ik hem zonder een pak of hemd zie, en in een gekreukt shirt.

Hij lijkt wel een ander persoon.

"...Maar nu niet meer. De politie is begonnen met het ondervragen van mensen op het feest en de buurtbewoners van de omgeving, en ze zijn de camerabeelden terug aan het kijken, maar ik vind dat een complete onzin! Haar auto stond geparkeerd op de parkeerplaats vlakbij bos Zwartwoud, als die agenten hun verdomde hersens zouden gebruiken dan zouden ze beginnen met zoeken, maar nee! Ze zijn van plan om misschien morgen te beginnen. Daarom neem ik het heft in eigen handen. Ik weet dat Clara in het bos moet zijn, en ik hou de hoop dat ze nog in leven is. Daarom hebben we geen tijd meer te verliezen en moeten we haar gaan zoeken!"

Bij die woorden beginnen de mensen te applaudisseren.
De meesten herken ik nog van de middelbare school en van de jaarlijkse dorpsfeesten.
Ook de neven en nichten van Skye herken ik van gezicht. Ik vergeet soms dat Marnix en hij dezelfde familie delen.
Verder zijn er geen mensen aanwezig boven de dertig, waarschijnlijk doordat de oproep voornamelijk is gedeeld op sociale media en de ouderen niet in strijd willen handelen met de orders van de politie. Zelfs de ouders van Clara zijn niet komen opdagen.

"Het doet pijn om hem zo te zien hè?" Ik draai me om en zie Maya staan, ze kijkt bedroefd.

"Het is afschuwelijk Maya, ik doe echt mijn best om me in te houden maar dit alles roept zo'n naar gevoel op. Je hoort wel eens op het nieuws dat er iemand vermist raakt, maar nu het zo dichtbij is...voelt het anders."

Nate komt ons kant opgelopen en geeft ons een beker met roodkleurig ranja, die worden uitgedeeld aan de vrijwilligers die helpen met zoeken. Hij drukt een kus op de lippen van Maya en op mijn voorhoofd en gaat naast ons staan.

"Goed, het bos is ontzettend groot, dus we kunnen geen tijd verliezen. Om alles zo goed mogelijk te laten verlopen, zijn er twaalf groepsleiders aangewezen, ze dragen een reflecterend hesje en ze houden nu hun hand omhoog."

Nate houdt zijn hand omhoog en dan pas zie ik dat hij inderdaad een lichtgevend hesje aanheeft. Ook Athan die ik spot vlak naast Marnix, houdt zijn hand omhoog.

"Jullie zijn allemaal ingedeeld in een groep van drie of vier mensen. Blijf bij elkaar en verlies elkaar niet uit het oog. De groepsleiders hebben een walkie talkie om met elkaar te communiceren, want telefoons hebben vaak moeilijk bereik in het bos. Ik verzoek jullie om te gaan staan bij jullie teamleider en dan kunnen we de zoektocht beginnen! Voor Clara!"

Creation of a Twisted Mind...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu