Happy Halloween lieverds!🎃♥️
5.000+ woorden heeft deze update😪, dus ik hoop dat jullie het wat vinden.
De échte spooky update is de volgende (want ik heb geluisterd naar de stemmen op mijn prikbord🤭)
MAAR dit is wel een update waar de meeste van jullie op hebben gewacht.
Dus....geniet ervan!😏🖤
••••
"Oké, we moeten praten," klinkt er als de deur van het cafeetje opengaat, waardoor ik opkijk.
"Ik weet dat we midden in een situatie zitten met Clara en alles, maar dit gesprek moeten we voeren. Daar zijn we beste vriendinnen voor." Maya loopt al pratend en wild gebarend mijn kant uit.
Ze praat net iets te luid waardoor ik het idee heb dat iedereen ons kan horen.
Als ik de tafels rondkijk, zie ik gelukkig bijna niemand zitten, op een stel na die te druk is met zoenen.
Ze ziet er goed uit; haar blonde haren heeft ze gestijld en wordt in model gehouden door haar zonnebril. Ze draagt een zwart leren jasje dat ze gestolen heeft van Nate, maar bij haar oogt als een trendy oversized jack en haar lippen zijn lichtroze gestift net als de gebloemde jurk die ze aanheeft.Ik moet lachen om de tegenstelling, want ik heb mijn zwarte haar in een hoge paardenstaart gezet, rode lippenbalsem op en mijn standaard zwarte oog make-up en ik draag een donkerblauwe blouse met zwarte vlinders, daaronder een zwart stoffen rok die tot aan mijn enkels komt, zwarte laarsjes en bijpassende ringen.
Maya schuift de houten stoel tegenover me naar achteren en gaat zitten.
Ze vouwt haar handen op tafel en kijkt me afwachtend aan met haar samengeknepen blauwe oogjes.
Het lijkt erop alsof ze wil dat ik iets opbiecht maar ik weet niet wat.Ik kuch ongemakkelijk als ze me blijft aankijken.
"Welk gesprek precies?"Ze rolt met haar ogen en opent haar mond, maar net als ze iets wil zeggen verschijnt er een serveerster aan ons tafeltje.
"Wat kan ik voor jullie inschenken?" vraagt ze opgewekt.
Ze draagt een donkerbruine schort met daarop een kleine tekening van een pompoen met een gezichtje.Ik kijk Maya aan als teken om te beginnen met haar bestelling.
Ze stuurde me vanochtend een sms met dat ik met spoed naar la citrouille, moest komen.
Na wat googelen kwam ik uit bij dit knusse café waar alles in bruintinten is. Er staan een aantal boekenrekken met klassiekers zoals Wuthering Heights, en verder serveren ze volgens mij alleen warme dranken en gebakjes."Doe voor mij maar een pumpkin spice latte en een appeltaart...met slagroom." Lacht ze.
De serveerster noteert haar bestelling en richt zich dan tot mij."Voor mij graag een warme chocolademelk met slagroom."
"Komt voor elkaar!" zegt ze voor ze terugloopt.
Maya ademt een paar keer in en uit en kijkt me dan aan.
"We moeten het hebben over je-weet-wel."
Bij de laatste woorden gaan haar wenkbrauwen omhoog, waardoor ik zucht.Was dit nou het spoedgeval waar ze over sprak?
"We denken aan hetzelfde toch?" vraag ik voor de zekerheid.
Ze komt naar voren met haar gezicht. "Ja! We hebben het allebei over Kaine! Die Griekse god die je zo innig zoende twee dagen geleden. Wat speelt er tussen jullie? En ik wil alle details, Des, allemaal."
Ik wrijf met mijn handen over mijn gezicht, omdat ik dit echt niet wil doen.
"Kunnen we het alsjeblieft over wat anders hebben?""Nee. Wie is Kaine?"
JE LEEST
Creation of a Twisted Mind...
RomanceZijn lugubere duisternis komt langzaam aan het licht tijdens Destiny's zoektocht naar de waarheid. De waarheid over het monster dat haar leven veranderde. Maar ook dat monster heeft zijn eigen verhaal. Je leest het in "Creation of a Twisted Mind..."...