Star
Wieczorne słońce powoli kryło się za horyzontem, malując niebo ciepłymi odcieniami pomarańczu i różu. W cichym, przestronnym salonie panowała napięta atmosfera. Siedziałam na skórzanej kanapie, nerwowo bawiąc się pierścionkiem na palcu. Wydawał się mi teraz zimny i obcy, choć nosiłam go od lat. Za chwilę miało się rozpocząć coś, czego nigdy by sobie nie wyobrażałam - rozmowa, która zmieni moje życie na zawsze.
Rodzice, siedzący naprzeciwko, wymieniali spojrzenia pełne znaczenia, lecz czułam, że to coś więcej niż tylko niepokój. Znałam ten wyraz ich twarzy - mieszanina pewności siebie i troski. Wiedziałam, że to nie będzie zwykła rozmowa o przyszłości, o wyborze studiów czy o planach na najbliższe lato.
- Star - zaczęła matka, przerywając ciszę. Jej głos drżał, choć próbowała to ukryć pod maską spokoju. - Musimy z tobą porozmawiać o czymś ważnym. O czymś, co... zadecydowaliśmy dawno temu.
Słowa matki zawisły w powietrzu jak ciężkie chmury przed burzą. Poczułam, jak serce zaczyna bić szybciej. Z każdym kolejnym słowem czułam, jak mój świat zaczyna się chwiać. To, co usłyszałam, brzmiało jak wyrok. Małżeństwo. Ale nie z kimś, kogo kochałam. Nie z kimś, kogo sama wybrałam. Ale z kimś, kto został dla mnie wybrany.
Przez chwilę siedziałam oszołomiona, próbując zrozumieć sens słów rodziców. Aranżowane małżeństwo? W XXI wieku? To przecież nierealne. To jakiś zły sen. Ale widząc powagę na ich twarzach, zrozumiałam, że to rzeczywistość. Moja rzeczywistość.
- Dlaczego teraz? - wyszeptałam, czując, jak łzy napływają mi do oczu.
- To dla twojego dobra, kochanie - odpowiedział ojciec, choć w jego głosie nie było pewności. - To tradycja. Rodzinna obietnica.
Zamknęłam oczy, próbując powstrzymać łzy. Wiedziałam, że nie miałam wyboru. Ale w głębi serca czułam, że nie pozwolę, aby ta decyzja zrujnowała moje życie. Wiedziałam, że będę musiała walczyć - zarówno z rodzinnymi oczekiwaniami, jak i z własnymi uczuciami.
***
Hej, przedstawiam wam nową książkę. Mam nadzieję że prolog wam się podobał
Nikola
CZYTASZ
Miłość pod przymusem [ZAWIESZONA]
Teen FictionStar miała wszystko zaplanowane - ukończenie szkoły, studia, a potem podróż dookoła świata. Nigdy nie myślała o małżeństwie, a tym bardziej o takim, które zostanie jej narzucone przez rodzinę. Gdy pewnego dnia dowiaduje się, że jej rodzice zaaranżow...