Karanlık

105 3 0
                                    

"İyi de sen bankada çalışıyosun nasıl o-lu-yo"
"Bankadan ayrı şirkette çalışıyorum sizin için bankadan aldığım kime yetebilirdi, ama sayesende bu işide kaybettim."
"Tamam bizim için ek bi işte çalışmana gerek kalmadı artık, yüzünü görmek istemiyorum."
Çantamı hızla alarak gitmeye başladım.

Ben Ali'nin arabasına binerken o daha gelmemişti. Telefonumu çıkarıp annemi aradim. Ama açmıyordu. Evi aradım açmıyor,açmıyor. Kafayı yicektim nerede bu kadın. Aklıma kötü kötü şeyler geliyordu.

Ali bindi ve arabayı çalıştırmaya başladı.Elinin üstü kanıyordu.
"Özür dilerim, anneni böyle suçladığım için. Elin kanıyo. Ne oldu?"
"Bi sey olmaz,iyi misin sen"
"İyiyim ama böyle olsun istemezdim yani yanlış anladim ama gercekten annene böyle davranmak istemezdim off ama onu dün öyle görünce iste yine şey zannettim."
"Hümeyra tamam." Kullandığı ses tonuyla kelimeler ağzıma tıkanmıştı.

Annemi tekrar aradım,ama açmıyordu. İçimde bir kuşku oluşmustu.
"Kaç defa aradım açmıyo, ya kendine bi sey yaptıysa."
"Kendine bi sey yaparsa eğer işte o pisliği öldürürüm"
"Seenn babamla yani onunla kavga mı ettin? Off nefes alamıyorum."
"Eğer bundan sonra size bi sey yaparsa bana anlatacaksin ilk bana haber vereceksin." Kavga etmişlerdi. Benim için mi yoksa bu kadar pislik bir insan olduğu için mi bilmiyorum ??

Eve gelmiştik. Hemen kapıyı çalmaya basladim. Kapıyı adeta kırıyordum. Ama içerden hiç ses gelmiyordu. Elim ayağıma dolanmıştı. Ali çantamı alıp anahtarı cıkarıp iceri girdi. Ellerim titriyordu.

Salonda annem cansız bi sekilde yatiyodu. İşte bundan korkuyordum. Şaşkın şakın duruyordum, ne yapacağımı bilmiyordum. İlac kutuları ortadaydı. Ali annemi kucaklamıştı.
"Ambulansı bekleyemeyiz, Hümeyra ilaclarin kutularıni al gel."
Ali'nin dediklerini yapiyordum.

Arabaya bindik ve annemi kucagima aldim. Ve ben artik gözyaslarimi durduramiyordum.
"Yaşıcak değil mi beni bırakmayacak ölmeyecek,"
"Hümeyra sakin ol bir sey olmayacak"

Hastaneye gelmistik. Sedyeye koyduyorduk. Ali benden daha hızlı hareket ediyordu.
"Eve geldiğimizde yerde baygın bir sekilde yatiyordu. Bunlarda içtiği ilaçlar."
Ben ise dilinin yutmuş gibi susuyordum. Sanki Ali'nin annesiymis gibi.

İçeri gireli 45 dakika olmuştu ve ben adeta ölüyordum. Ağlamaktan nefes alamıyordum. Her taraf çok karanlıktı ve ben bu karanlığın içinde boğuluyordum. Işığım ise o idi.
"Hala cıkarmadılar kötü bir şey mi oldu niye kimse bir sey söylemiyor?"
"Sakin ol bir sey olmadı tamam mı olmayacak bana bak ona bir sey olamasına izin vermicem."
Kafamı iki elinin arasına aldı.Alnım burnuna değiyordu. Ellerimi onun koca vücuduna sarmaladım. Ben onun annesini ne ile suçlamıştım ama o ise hiç bir şey olmamış gibi yanımdaydı.

Babamın içeri girdigini görünce kan beynime sıçradı.

"Ne işin var senin burda hangi yüzle geldin, bütün bunlar senin eserin, sonucunu mu merak ettin, annem orda azraille savaşırken hangi yüzle gelirsin?"
Ellerimle yakasına yapışmıştım.
"Kızım o benim karım merak ettim"
"Sus sakın ona karım deme, benimde senin gibi bir babam yok yok anlıyo musun şimdi burdan defol git seni görmek ist..." Etraf karanlık olmuştu hissediğim tek şey Ali'nin kollarıydı.

Kolumda serumla yatıyordum. Ali yüzünü yatağa gömmüş, elleri ellerimi tutuyordu.
"Annem nasıl?"
"Annen gayet iyi odaya çıkardılar sen iyi misin ?"
"İyi ki varsın sen olmasaydın iyi olamazdım. Annemi görmek istiyorum."
"Tamam, yavaş"
Kolumdan tutarak yataktan kaldırdı. Yavaş yavaş yürümeye başladık.

Odaya girdiğimde babam sandalyeye oturmuştu.
Sessizce "ne işin var uyanmadan çık git" işaret parmağimla kapıyı göstererek, "senin yüzünden bu halde uyandığında seni görmek istemez."

Babam sözümü dinleyip cıktı. Ali sanki bana bir şey olucakmış gibi dibimden ayrılmıyordu. Babamın kaşı patlamış Ali'yle lokantada kavga ettikleri için olmalıtdı. Ali niçin bu kadar yakındı. İki günlük önce bana yabancı gelen şimdi ailemin bir parçası olmuştu.

"Anneciğim"yanına oturdum ellerim elerinden tutuyordum o ise yavaşça gözlerini açıyordu. Onu bu halde görmeye alışkın değildim."neden bunu yaptın beni yalnız başıma mı bırakacaktın o adam için deger mi"
"Annenin üstüne gitme"diyerek ellerini omzuma koydu Ali.

'İyiyim ben kızım bir yere gitmeye niyetim yok artık çok korkmuşsun sakin ol bundan sonra hep yanında olucağım pişmanım beni affet kızım.'
"Annee" diyerek sarıldım. Hastanedeydik ama melek annem güven kokuryordu ve bu kokuyu ondan başka kimsede alamazdım.

O sırada Ali'nin telefonu çaldı. "Cevap vermem gerek hemen geliyorum"diyerek dışarı çıktı.
-Bu çocuk o öpüştüğün çocuk mu?
-Evet de simdi bunları konismanin sırası değil yani
-Unuttum zannetme eve gidelim konuşucaz
-Tamam sen iyi ol ben herşeyi konuşurum. Ben Ali'ye bakıp geliyorum.
Kapıya çıktığımda Ali de tam konuşması bitirmiş geliyordu.
-İyi misiniz?
-iyiyiz de kötü bir sey olmadı ya moralin çok bozulmuş
-bir sey yok ben çıkış işlemlerini halledip geliyorum siz hazırlanın,diyerek yanağımdan öptü.

Bana dokununca vücudumdaki hücreler sanki savaş varmış gibi harekete geçiyordu. Bunu hissedebiliyor mu bilmiyorum ama insAllah çok belli etmiyodurum.

Kafamı sallıyarak odaya girdim."hadi bakalım kurtuluyoruz bu hastane kokusundan ve gidiyoruz bir daha hiç gelmemek üzere."
"Oooovv ne kadarda üzülcek bizi bir daha birda göremeyeceğine,şapşal kız"
"Anne yaa ne zaman vazgeçeceksin şapşal demekten"
"Şapşalll" annemi gıdıklamaya başladım. "Demek şapşalım öyle mi haa, bir daha söyle"
"Yapmaa Hümeyra bak sinirleniyorum ah ah midem"
"Bir şey oldu mu acıyormu?"
"Tamam tamam iyiyim korkma"

Çıkmak için hazirdik. Ama Ali hala gelmemişti. Açıkcası onu merak etmiştim."Ben Ali'ye bakmaya gidiyorum sen burda bekle" diyerek odadan çıktım. Merdivelerde aşağı iniyordum ki koridorda Ali'nin sesini duydum bağırıyordu.
Koridorda ilerleme başladım laboratuar odasının önündeydi ve birisiyle konuşuyordu. Sessizce izlemeye başladım. Konuştuğu kişiyi tam olarak göremiyordum çünkü odanın içerisindeydi. "Bunu nasıl yaparsın kız böyle bir durumdayken sen tahlil yaptırıyorsun ve ondan habersiz."
"Ali, sonuçlar olumlu anlıyor musun ne kadar çok aradık tam bulmuşken kaybedemeyiz o kızı anlıyor musun?"
Konuşan kadın Ali'nin annesiydi. Ya bahsettikleri kız...

VAZGEÇEMEMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin