Capitolul 3

6 0 0
                                    

   Lumina soarelui dimineții s-a infiltrat prin perdele, aruncând o strălucire blândă în camera lui Julian. Dar lumina nu a făcut nimic pentru a risipi sentimentul persistent de groază care se agăța de el după întâlnirea din noaptea precedentă. Evenimentele din acea noapte i se repetau în minte ca o caseta stricată – ritualul, puterea ciudată pe care o chemase, și... silueta. Silueta de la fereastră, fata din coșmarul lui – totul se simțea prea real, prea viu pentru a fi numit un simplu vis.

   Julian stătea pe marginea patului, cu jurnalul strâns în mâini. Amintirea acelor ochi arzători îl bântuia, dar un alt gând îi roade mintea, unul care era și mai greu de scuturat: ritualul funcționase. În ciuda fricii sale, o parte din el era incontestabil intrigata. Puterea de a face dorințele să devină realitate era reală și era la îndemâna lui.

   Și-a petrecut dimineața încercând să alunge gândurile, dar tentația era prea puternică. Fiecare mic inconvenient, fiecare dorință trecătoare, îi aminteau de puterea pe care o deținea. El ar putea să-și schimbe viața, să-și îndeplinească fiecare dorință, cu doar câteva cuvinte.

   Nu a trecut mult până când Julian s-a trezit înapoi în camera sa, uitându-se la jurnal de parcă s-ar putea deschide de la sine. El știa că ar trebui să-i fie frică – îi era frică – dar curiozitatea și dorința au învins prudența. La urma urmei, ce rău ar putea face o mică dorință?

   „Este doar un test", își spuse el, stând turcește pe podea. Și-a amintit de instrucțiunile rituale, de cuvintele gravate în mintea lui ca un brand. Mâinile îi tremurau în timp ce deschidea jurnalul la pagina cu ritualul. Julian trase adânc aer în piept, simțind că aerul deveni mai greu cu fiecare secundă care trecea. Cuvintele i-au venit cu ușurință și, înainte să-și dea seama, i-au revărsat de pe buze într-o șoaptă tăcută.

   – Îmi doresc... ca toată lumea să mă placă. Îmi doresc sa fiu popular, a spus el, cu vocea abia auzită. A fost o dorință simplă, egoistă poate, dar inofensivă. Își dorea să fie popular, să fie admirat de colegii săi și poate chiar invidiat. Era ceva ce-și dorise întotdeauna, o fantezie trecătoare acum la îndemână.

   Flacăra lumânării rămase pe podea de noaptea precedenta, s-a aprins brusc, aruncând o lumină ciudată, pulsatorie. Inima lui Julian a sărit o bătaie, dar a continuat, repetând cuvintele de parcă ar fi fost o rugăciune. Vântul de afară se ridică, urlând pe fereastră ca o fiară sălbatică, dar el ignoră, concentrându-se asupra dorinței care ardea în el.

   Apoi, la fel de repede cum începuse, vântul se potoli, flacăra lumânării scăzând din nou la o strălucire constantă, pana se stinse de tot. Julian așteptă, fără suflare, așteptându-se să se întâmple ceva dramatic. Dar era doar liniște, groasă și sufocantă. Pentru o clipă, se întrebă dacă a funcționat. Poate că doar se păcălea singur.

   Dar, pe măsură ce ziua trecea, a observat schimbările. Mici la început, abia perceptibile – un zâmbet aici, un compliment acolo. Până a sosit la școală, tura era incontestabilă. Oamenii pe care abia îi cunoștea erau deodată dornici să vorbească cu el, râzând la glumele lui, invitându-l să stea cu ei. Chiar și Daniel, care de obicei îl tachina fără milă, era neobișnuit de prietenos, bătându-l pe spate și insistând să iasă după oră.

Era tot ce și-a dorit vreodată. Atenția, admirația — îl umpleau de un vânt de satisfacție aproape îmbătător. Dorința funcționase și nimeni nu părea mai înțelept. Frica din noaptea dinainte a fost rapid umbrită de fiorul popularității sale noi.

   Pe măsură ce ziua trecea, Julian s-a trezit punând mai multe dorințe, fiecare mai ambițioasă decât ultima. Și-a dorit să-și treacă examenul de matematică, să obțină cel mai bun loc în cantină, chiar și ca bully-ul școlii să-l lase în pace. De fiecare dată, rezultatele au fost imediate, aproape ca și cum universul însuși s-ar apleca la voința lui.

Abisul AdevaruluiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum