Mavi gözlerin cevap bekler şekilde kendine baktığını biliyordu. Gözlerini yoldan ayırmadan cevap verdi."Acelen olabilir ama hiçbir şey sende-.. canından önemli değil."
Semih anlam veremedi bu cümleye, genç adamın onu düşündüğünü biliyordu. Kim olsa aynını yapardı belki de ama bu tür laubali hareketleri sevmezdi sarışın. Bu yüzden kollarını kavuşturarak, kaşlarını çatmıştı. Gözlerini diğerinin aksine çekmedi Barış'tan.
"Teşekkür ederim ama emniyet kemerimi takmamı söyleyebilirdin. Elim kolum var çok şükür..."
Sarışının son kısmı ironik bir ses tonunda söylemesiyle Barış'ın dudağının bir köşesi yukarıya doğru kıvrılmıştı. Dikiz aynasından yanındaki bedene baktı. Muhtemelen sinirlenmişti ama sinirli hali bile çocuklar kadar masum geliyordu genç adama. Ardından tekrar önüne çevirdi bakışlarını.
"Öyle mi? Fark edememişim kusura bakma."
Genç adamın sırıtarak kurduğu cümleyle sarışının mavileri şaşkınlıkla büyüdü. Kesinlikle böyle bir cevap beklemiyordu. Barış Alper tuhaf biri olmasının yanında dengesizdi. Evet doğru kelime buydu dengesiz.
"Çok komik gerçekten."
Gözlerini devirdi sarışın. Ardından o da bakışlarını yanındaki adam gibi yola çevirdi. O yolu izlerken Barış'ta ara ara dikiz aynasından sinir ettiği sevdiceğini seyrediyordu. Öyle güzeldi ki, bakmalara doyamıyordu genç adam, sonsuza dek izleyebilirdi bu güzel manzarayı...
Yaklaşık beş dakikalık bir mesafe kaldığını fark eden çakma sarışın, ortamdaki sessizliği bozmak adına elini radyoya götürdü. Açma tuşuna basmasıyla arabayı bir anda son ses bir şarkı dolduruverdi.
"ÇAYIR BİÇİYOM ÇAYIR
YANIYOM CAYIR CAYIR!
O KIRMIZI YANAKTAN O KİRAZ DUDAKLARDAN
BENİM PAYIMI AYIR HOPTEK!..."
Semih irkilerek yanındaki adama döndürmüştü şaşkın bakışlarını. Barış ise bu sırada şansına küfretmekle meşguldü. Ah ne olurdu şöyle güzel bir aşk şarkısı denk gelseydi...
Yani evet sevdiği bir şarkıydı, yalan söylemeye gerek yoktu en sevdiği şarkıydı ama Semih, şarkı zevkini beğenmediğini söylemişken bu şarkının denk gelmesi -aslında denk gelmemişti, şu sıralar sürekli arabada son ses bu şarkıyı dinliyordu- hiç iyi olmamıştı.
Eli çabucak kapama tuşuna gitti fakat bir yandan da yola baktığı için yanlış tuşa basmıştı. Bastığı tuşla, radyo Arda'nın playlistine geçiş yaptı.
Barış hala radyoyu yoklarken bu panik hali, sarışın olanın komiğine gitmişti. Şaşkın hali yerini daha yumuşak bir ifadeye bıraktı. Gözleri, radyo ile genç adam arasında mekik dokurken gülmemek adına dudaklarını birbirine bastırdı Semih.
Sezen Aksu'dan 'Zalim' şarkısının melodisi doldurmuştu bu sefer de arabayı. Barış, az önce yaşanılan rezilliğin unutulması adına işaret parmağını sonunda bulduğu kapama tuşuna yerleştirdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
mahalle abisi, 𝙗𝙖𝙧𝙨𝙚𝙢
Fiksi PenggemarBarış Alper, mahallerinde göreve başlayan öğretmene aşık olur... Bu hikayedeki tüm kişi ve olaylar hayal ürünüdür.