Figyelem a buszon

1 0 0
                                    

- Egyedül ültem, a busz szinte már üres volt, alig utaztunk rajta. Zenét hallgattam, emlékszem épp a Smells like teen spirit szólt. Illetve nem, már a Baby blue. Tehát, szokásomhoz híven az ablakon át néztem a tájat, elbambultam, élvezve a zenét, mikor bepattant hirtelen mellém valaki. Megriadtam, de nem foglalkoztam vele először. Csak annyit láttam eleinte, hogy egy szőke hajkorona besuhant hozzám, legalábbis félszemről ennyi tűnt fel, aztán csak megjelent az arcom előtt a hajával körbevont - literálisan az aurámba mászva - egy fülig érő mosollyal a képén a srác. Kivettem a fülhallgatót kérdőn felvonva szemöldökömet, mire csak elnevette magát, s hátra csapódott az ülés támlájának. Ezt meg is éreztem, az amúgy is fájó hátamba bele is nyillalt. Szóval. Eltéve a fülesemet, felé fordultam kíváncsian, majd annyit mondtam neki mintha mit sem érdekelne hogy  „Igen? Segíthetek valamiben esetleg?"  mire ő „Jaj hát igazából csak eltévedtem, s nem találom az utat szíved felé. " Elnevettem magam, majd odaszóltam neki hogy „Kíííínos" s előkutattam inkább a fülhallgatómat, de lefogta a kezemet s elmondta mit szeretne igazából. „Te is úgy gondolod hogy az egyik legjobb dolog az életben az, mikor igazából semmit se csinálsz?" mire én azt feleltem hogy „Vonaton utazva szeretek a legjobban nemlétezve létezni" mire elmosolyodott nagyon aranyosan. Rákérdeztem hogy miért ült ide. Azt mondta szimpatikusnak látott engem, amiatt ahogy csak léteztem. A beszélgetés során végül később kifejtette mire gondolt itt. Arra hogy ütemre doboltam a lábammal s az ellentétes kezemmel, s mosolyogva bámultam állítólag kifelé. Hogy ő látta bennem azt, amilyen őmaga. Hogy csak élvezem az életet gondolkodva a semmin. Tudod igaza volt efelől, bár furcsálltam hogy egy teljesen idegen sráccal beszélgetek a buszon hazafelé menet. De tetszett. Jó volt. Végre úgy éreztem valaki figyel rám, s megért. Ó bár több ilyen történne velem. Vagy legalább nem lettem volna idióta elkérni egy elérhetőségét.
- Jajj, bocs. Mondtál valamit?

2022.06.13.

Rövid novelláim s verseim (vagy mi)Where stories live. Discover now