Chapter 23

615 11 0
                                    

~Johann's POV~

Para na kaming isang pamilya sa loob ng sasakyan, haha. Sa totoo lng na miss ko sya, sadly may anak at Asawa na sya. Pero curious talaga ako, I mean yeah seryoso? Robles tlaga?

Pansin kong inaantok na si Stacy, and si Joanne namn tahimik lng na naglalaro.

J: Joanne wanna sit here?

I ask her to sit on my lap

Joanne: Really po?

J: Oo, come here your mom need to take some rest hahaha

Stacy: No, dto ka lng Joanne. And I'm not kaya

Joanne: But mommy? Pretty please?

To be honest she's just like me, a mini me. Her attitude and everytime Staku will do that she will please her, like I use to  hahah begging on her like a puppy until she gave up.

Stacy: Fine.

She rolled her eyes, well I guess she gave up tlaga. She can't do anything hahaha I know you so well Staku.

15 minutes later, we're here at my condo. I pleaded Stacy to go here and guess what she agreed. Joanne and Stacy fell asleep, I tried waking Stacy up but I failed. I have no choice but to carry both of them, I first carry Joanne since she fell asleep at my arms. We went inside and I put her down to my bed, after putting her down, I went to Stacy who also fell asleep. I also tried again waking her up but she won't tlaga. I carried her like a bride, and to be honest she's really pretty tlaga khit may anak na sya. I closed the door and went inside, I put her on my bed, kasama nya si Joanne natutulog that's why ako na lng nag luto.

I cooked some Tinola and Steak, and also prepared some Juice. I went to my room to wake them up at sakto pang bumuhos ng malakas na ulan.

Umulan pa nga, well I guess matutulog sila dto? I really wanna ask Stacy about Joanne. But I'm scared to ask her.

J: Hey, Stacy wake up. I already cooked something so wake up and let's eat.

She won't wake up tlaga.

J: Ah hindi ka gigising? Sige hahalikan kita kng hindi ka gumising

I jokingly said, Ay aba talagang hindi pa gumising.

J: Ayaw mo ha? Sige ka hahalikan na kita.

S: edi halikan mo...

J: What? Bumangon ka na nga dyan. Khit kailan tlaga, gusto mo bang seryosohin ko?

S: tumigil ka nga Jho, oo na at babangon na ako.

J: bumuhos pala ng malakas na ulan, and I guess matutulog kyo dto.

S: Ha? Bakit hindi mo'ko ginising at sana naka-uwi na kmi.

J: edi umuwi ka. Pero wag si Joanne.

S: ay aba talaga lng ha? Feeling Ikaw nanay nyan?

J: Edi mag pasundo ka na lng sa Asawa mo at dto muna si Joanne, ako na ngalang lumalapit syo. Arte mo tlaga khit kailan

S: Excuse me?!

J: Edi dumaan ka,

S: Baka nakakalimutan mong ako ang nanay ni Joanne

J: May karapatan ako, dahil alam kona Stacy.

I jokingly said, nakita kong nagising na si Joanne kaya I ask her na to eat.

J: Joanne you're awake na, maingay ba? Sorry your mommy Stacy ksi.

S: aba, at Ako pa tlaga ha.

Joanne: Mommy, stop that. Tata and mommy Don't fight na po.

J: Sabihin mo ksi sa nanay mong tuyoin.

S: Ay talaga?

Kinurot nya ulit yng tagiliran ko.

J: Aray! Isa pa ha

S: Isa pa? Sige

Kinurot nya ulit ako, nakakadami kana pwede bang kiss na lng? Huy Johann wag ganyan hindi pa kyo okay.

J: Tumigil kana nga, and Joanne come here let's eat na. At Ikaw sumunod ka na lng if want mo and also mag paalam ka din if ever na mag papasundo ka if ever nmn na hindi then mag paalam ka sa Asawa mo.

I said, at bumaba na kmi ni Joanne. Hirap namn maging Asawa ni Staku, pasalamat ka tlaga ha

~Stacy's POV~

What does she mean alam nya na? Alam nya ng anak nya si Joanne? No this can't be.

My phone buzz and I saw ate Aiah's messages

Message:(1)
    Ate Aiah: Staku, where are you? And Joanne? Kanina pa nmin kyo hinihintay dto. Please be safe.
   Staku: We're safe ate Aiah, bukas na kmi uuwi. And btw let's talk tomorrow morning. I'mma eat na bye ate Aiah.

I put my phone down, I really need to talk to them tomorrow. FVCK I won't let this happen, I can't lose Joanne. Dpat akong gumawa ng paraan.

Bumaba na ako, I saw the two of them having a good time. Well I guess tlaga need nya malaman ito, pero it's not the right time kaya sorry Johann but I need to do this, I'm sorry gagawa ako ng paraan. Hindi pa ako handang kunin mo sya.

Nakita ko syang nakatingin saakin pero iniwasan nya lng ako at hindi tinawag, Grabe ha walang pinag-bago.

I joined them,

S: Mabuti nmn at naisipan mo pang bumawi saami– I mean saakin.

Shux muntik na ha. Stacy Sevilleja ayusin mo, I'm starting having a second taughts. Shall I tell her or.....

J: Ano-ano?

S: Kumain na lng tyo.

J: Look oh si Joanne, she looks just like me.

Mukang alam nya na nga, I shall gave up. Pero kakameet pa lng nila.

S: Jho alam mona?

J: Huh? Ang alin? Madami akong alam pero ang alin?

S: We need to talk mamaya.

J: I know, oo na.

Joanne: what is it mommy?

S: baby, bata kapa and you wouldn't understand that. So let's eat na

Joanne: Does that mean we're staying here tonight?

S: Y-yes we're staying

I glared at Jho who was excited and can't help but to laugh, they're so confused rn and that's good ksi hindi nila alam HWAHAHAHHA.

~TIME SKIP~

We're done eating, since Joanne is still watching, I'm waiting for Jho. I saw her at the kitchen washing the dishes.

I told Joanne to stay here and went to the kitchen.

J: I know you're here, Staku. Don't pretend that you weren't there, I see you.

S: fine, ako na nga dyan tulungan na kita.

J: ako na, kaya ko nmn.

S: I insist, condo mo nmn toh kaya ako na

J: Fine bahala ka. If that's what you want.

She left me there, so i continue what she's doing.

J: You taught I leave?

S: Anak ng put– Ano ba Jho, nakakatawa?

J: oo, grabe nga reaction mo eh.

She said while laughing, babaeng toh.

S: Dun ka nga.

I rolled my eyes at her and suddenly....
She hugged me, so I stop myself from what I'm doing.

S: J-jho Ano ba? Nambibigla ka.

Jhocey||auWhere stories live. Discover now