"USTAZAH. Hmm, sebenarnya...saya ada satu permintaan dari ustazah ni. Itu pun kalau ustazah sudi"
"Permintaan apa tu Cikgu? Jangan mintak yang pelik-pelik sudah lah" Balas ustazah Salwa sambil mengukir satu senyuman yang manis di bibirnya
"Ustazah marah tak...kalau saya tak nak panggil dengan panggilan ustazah,.tapi nak panggil Sal je. Boleh tak?"
"Alaaa. Apa salahnya cikgu. Saya ni macam kawan-kawan kita yang lain jugak. Tak kisah la nak cikgu nak panggil apa pun. Kalau Cikgu nak panggil saya makcik ke, mak nenek sekalipun saya tak kisah" seloroh ustazah Salwa sambil menutup mulutnya dan ketawa.
"Takkan lah gadis semuda dan secantik Sal ni nak suruh saya panggil mak nenek pulak. Tak ngam langsung la Sal"
Kata-kata manis Cikgu Zainal tadi membuatkan ustazah Salwa tersenyum manja.
"Cikgu ni. Ada je tau" bisik Ustazah Salwa lembut seraya tersimpul malu.
"Ala. Janganlah panggil saya Cikgu. Panggil je Zai OK?"
"Ok Zai"
"Jadi, saya nak mengumumkan, dengan tika dan dan saat ini, taraf persahabatan kita ini telah naik satu tingkat" kata Cikgu Zainal dengan selamba.
Ustazah Salwa menutup mulutnya dan terketawa. Gadis itu menjeling manja lelaki itu.
"Oh, persahabatan kita ni ada levels eh? Ni kira level apa ni Zai?"
"Ni level 'sahabat baik'"
"Lepas tu? Sahabat jahat?"
Kalau nak diikutkan hati, mahu sahaja Cikgu Zainal menyebut 'kekasih'. Tapi dia tak sampai hati nak menyebutnya. Takut Ustazah Salwa itu tak selesa pula dengannya.
"Tu kalau Sal tak layan abang lah. Terpaksa downgrade"
"Amboi. Ada upgrade downgrade bagai. Macam main game pulak"
Ye, memang malam itu adalah satu permainan. Permainan yang Cikgu Azam berazam untuk menang dan hadiahnya ialah tubuh ustazah Salwa.
"Bukan game lah Sal. Zai ikhlas dengan Sal. Zai akan jaga hati Sal dan tolong Sal jika dalam kesusaahan supaya persahabatan kita ni kekal sehingga akhir hayat"
"Ok Zai. Terima kasih" balas Ustazah Salwa dengan senyuman manisnya sebelum mengalihkan pandangannya kembali ke luar tingkap. Terharu hati wanita itu dengan kata-kata manis Cikgu Zainal, tetapi tertanya juga di hati... sampai mana?
Bas persiaran yang mereka naiki terus membelah kawasan berhutan dan berbukit-bukau yang kelihatan mula diselubungi kabus dinihari. Di saat itu, Ustazah Salwa mengeluh kecil dan menggeliat seketika. Dahinya kelihatan sedikit berkerut.
"Sal. Ok tak?"
"Takde pape Zai. Sal bukannya boleh duduk dalam bas lama-lama. Mula lah betis dengan peha ni rasa lenguh-lenguh"
"Kalau macam tu, hmmm... biar saya picitkan peha Sal"
"Tak payah lah Zai. Nanti murid-murid kita nampak" bisik ustazah Salwa, bimbang akan didengari oleh murid-murid yang sedang nyenyak tidur.
"Tak apa Sal. Diorang pun tengah bermimpikan KL tu agaknya. Biarlah Zai picit..."
Tanpa diduga, tangan kanan Cikgu Zainal mendarat di atas paha kiri ustazah Salwa yang masih berbalutkan kain jubah yang dipakainya pada malam itu. Cikgu Zainal menggerakkan jari jemarinya perlahan-lahan diatas kegebuan paha lembut ustazah Salwa. Paha tersebut mula menunjukkan tindak balas dengan sedikit pergerakan yang semestinya sedang menahan bahang kehangatan yang mula membangkit nafsu ghairahnya. Kedua-dua paha ustazah Salwa sesekali dikuakkan dan sesekali dirapatkan bila jari-jemari nakal cikgu Zainal terus merayap perlahan-lahan menyusuri daging paha gebu tersebut.
YOU ARE READING
Abang... Maafkan Sal
FantasyUstazah Salwa adalah seorang wanita yang baik, sopan santun dan setia kepada suaminya. Tetapi segalanya berubah apabila dia ditugaskan oleh Guru Besarnya untuk pergi ke KL...bersama Cikgu Zainal