Hoofdstuk 1: eindelijk

135 6 12
                                    

Pov Scott:

Het is eindelijk zomervakantie na mijn laatste jaar op school. Ik heb in Antwerpen op school gezeten, maar nu kan ik eindelijk doen wat ik wil.

Ik wil heel graag op wereldreis, maar daarvoor moeten eerst centen verdiend worden. Daarom wil ik werken in de beachclub 'tropicana' op Ibiza. Zodat ik op een reis geld kan verdienen. Het is niet dat ik veel mensen achterlaat ofzo. Ik zat op een of andere afgedankte school in Antwerpen. Ik wilde graag naar het SAS, omdat daar een rugby team was, maar die school was te duur voor mijn moeder, dus zat op een klein schooltje aan de andere kant van Antwerpen. Ik ben 2 keer blijven zitten, dus dat is iets minder. Ik ben nu namelijk 19.

Maar bon. Ik ga naar Ibiza voor een doel. Aangenomen worden en werken.

Als ik het vliegtuig uitstap voel ik de warme gloed over me heenkomen. Ik glimlach en vertrek naar de koffers. Ik haal mijn koffer op en wandel naar de plaats van de huur auto's.

Zodra ik mijn sleutel heb opgehaald zoek ik de auto en vertrek naar mijn hotel.

Hoewel ik nog niet zeker weet of ik aangenomen ben, heb ik wel al mijn hele koffer meegenomen. Niet dat mijn zomerkleding veel daglicht gaan zien, aangezien ik 24/7 moet werken.

Ik heb al meerdere keren video gebeld met een medewerker van de beachclub, dus ik moet straks alleen laten zien dat ik de ervaring heb en het contract tekenen met de baas die ik nog nooit ontmoet heb.

Nadat ik gesetteld ben in mijn kamer met uitzicht op het strand, vertrek ik naar de beachclub. Ik voel een lichte spanning op mijn maag liggen.

Ik wil dit zo graag.

Als ik aankom word ik vriendelijk begroet door alle medewerkers. De baas komt naar voren en bied mij een shirt aan met het logo van de beachclub erop aan.

"Moet ik niet eerst laten zien wat ik kan?" Vraag ik, maar dan in het engels natuurlijk.

"Ik heb vertrouwen in je." Antwoord hij terug in het Nederlands.

Ik kijk hem verrast aan. Hij is Nederlands.
Hij lacht en steekt zijn hand uit.

"Ivo." Stelt hij zich voor.
"Scott." Zeg ik beleefd.

"Hup. Trek je shirt aan en dan gaat Nova je inwerken." Zegt Ivo en wijst naar een meisje die achter de bar glazen staat de wassen. Ze zwaait lief.

Ik gok dat ze een jaar of 20 is.

"Nova is hier ook als vakantiejob. Maar dan al ietsjes langer." Legt Ivo rustig uit. Ik knik en luister aandachtig. "Als je iets niet snapt roep je me maar. Nova moet dit van mij doen als test of ze alles snapt" knipoogt Ivo. Ik lach en knik.

Ik kleed me snel om en ga dan naar Nova toe.

"Dus ehh. Vertel. Wat moet ik doen." Zeg ik wat onzeker. Ik moet echt nog even inkomen merk ik.

Nova lacht.
"Het is heel simpel. Je gaat rond bij de klanten en neemt hun bestellingen op. Voor nu gaan we alleen uw serverings skills checken en hoe sociaal je bent." Begint ze.

"Morgen sta je hier achter de bar. Er liggen hier allemaal recepten voor de cocktails. Gewone frisdrankjes spreken wel voor zich denk ik. Als je achter de bar staat hoef je alleen maar de bestellingen op te nemen van de gasten die hier aan de bar zitten. De rest doen wij. Duidelijk?"

"Yes sir!!" Antwoord ik ironisch.
Beide lachen we.
Ivo komt naar ons toe.
"Zo dat klikt tenminste al of niet?"
"Moet goedkomen meneer." Antwoord ik netjes.
"Meneer?" Lacht hij. "Het is gewoon Ivo hoor" lacht hij met een knipoog.

Ivo geeft mij een korte instructie over het opneem apparaat en dan kan ik aan de slag. Ik zit er direct goed in. Ik krijg goedkeurende blikken van Ivo en klanten geven extra fooi.

Jij bent de zon van de beachclub Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu