بارت13 الجزاء الاول.

13 2 0
                                    

ياليتك وثقت بي ووثقت في حبي لك..في هذا الحين كنا سنبقى معآ للأبد🤍.
..
يتبععع..
...
نبداء البارت في منزل عائله الاسيوطي.
..
كان الليل والكل نائم في ثباته ما عدا القلوب المتحيره.
في غرفه جابر ومُهره.
جابر بغضب:قومي اشربي كوبايه الحليب دي انتي مكلتيش حاجه من الصبح اي عايزه تموتي.
مُهره بحزن وتعب:عايزاش حاجه انا مش جعانه.
جابر بقسوه وهو يضع كوب الحليب علي فمها:لا هتشربي ي مُهره غصب عنيك ولا عاوزه تتعبي ويجي حبيب القلب يقولي طلجها انت مش عارف تحافظ عليها هي دي خطتك.
مُهره بدموع :ولهي ابدا.
جابر بخبث وحده:يبقا تشربي يلااا.
شربت مُهره الكوب بحزن ودموع متي الله يخلصها من هذا الرجل دقائق معدوده حتي شعرت بلدوار.
مُهره وهي تقع مغشي عليها:الحقني ي جابر.
جابر وهو ينظر لها بشر وكره:من عيوني ي قلب جابر صدقيني ي مُهره مكنتش عايز اعمل أجده بس انتي جبرتيني.
وحملها جابر واتجه بها ألي غرفه عاصم.
جابر بهمس:نفذتي القولتلك عليه.
كريمه:ايوا ي اخوي طلب قهوه قبل ما ينام وانا حطتلو فيها المنوم وزمانو في سابع نومه.
جابر بخوف:اوعي ي بت يكون منوم اي كلام ويصحا علينا هيكون فيها موتنا.
كريمه:عيب ي اخوي الكلام ده دا منوم ينيم جبل.
جابر بشر:افاهم عليكي ادخلي قدامي.
دخلو كل منهم غرفه عاصم وكان حقآ غارق بنومه وضع مُهره بجانبه وقامو بأنتزاع ملابس كل منهم دون خجل او خوف من الله واغلقو الغرفه وذهبو الي ابيهم وكما يقال راس الافاعي.
في غرفه جمال.
سيد بضجر:ها عملتو ايه.
جابر بشر:هنكون عملنا ايه نفذنا طبعآ .
جمال مهللآ:افاهم عليكو هما دول ولادي ليتابع بت ي كريمه بكره من النجمه اول ما يسألو علي عاصم تجري تقولي انك هتصحي واول ما تروحي هناك مش هوصيكي ي بتي.
كريمه بغل وحقد:طبعآ ي ابوي وهي دي فيها وصايه.
جمآل بشر:وقتك جه ي ابن ماجد كلو هيبقا بتاعنا وزمنك وزمن ابوك وزمن الوحش ابن الزوات خلاص هيخلص بكره.
..
في القاهره وبلتحديد في المستشفى كان الكل مجتمع.
كريم وهو يمسح دموعه:خير ي دكتور طمني.
الطبيب:الحمد لله السكين* ه جت بعيد عن القلب وقدرنا ننقظها وهي دلوقتي اتعدت مرحلت الخطر 24ساعه وتكون فاقت وهديت وتقدرو تشوفوها بس ياريت بلاش اي ضغط.
كريم بسعاده وهو يحمد ربه:شكرآ ي دكتور شكرآ اويي.
الطبيب بأبتسمه:علي اي دا شغلي بعد ازنك.
فاروق بغضب:بعد ما اطمنا عليها انا حالآ عايز اعرف الحصل وبدون كدب.
كريم بدموع وحزم:انا هقولك ي بابا كفايا كدب لحد هنا .
حكا له كريم كل ما حدث السنين الفاتت وكل ما حدث اليوم هذا.
فاروق بصدمه:يحصل معاك كل دا وانا مليش خبر ي كريم هي دي تربيتي فيك.
كريم ببكاء وكسره:خوفت اخسر مكانتي قدام الناس وخوفت اخسر حبك ليا وحب مليكه خوفت اخسر جنه ي بابا لو عرفتو كنت هخسر كل حاجه.
فاروق بغضب:ودلوقتي اي شايف انك كسبت ما انت خسرت كل حاجه واختك يمكن خسرنها بسببك اصلو كما تدين تدان ي حضرت الدكتور وجنه بين ايد ربنا دلوقتي وانا قلبي غضبآ عليك انت خسرت فعلآ كل حاجه ماعدا مكانتك الكنت خايف عليها ي دكتور.
داليدا بحزن ودموع:انا عارفه اني مليش ان ادخل وعارفه اني غريبه بس انا ولهي اعتبرتكو اهلي واكتر عشان كدا ي عمو سامح كريم عشان ربنا يغفرلو وادعيلو وادعي لجنه وادعي انها لما تفوق تتفهم موقفو وترجعلو وكلنا نحاول نصلح غلطو دا البني آدم مش معني اني غلط يبقا يموت ربنا بيدينا فرص لأخر نفس ليه احنا منديش شخص كان ضعيف فرصه هو كان خايف ودا حقو هو اه غلط بس ربك بيسامح احنا مش هنسامح.
نظرو لها الجميع بأحترام ونظر لها كريم بتمأنان حقآ تذكره ب شقيقته الصغيره الذي افتقدها.
فاروق بشفقه علي ابنه فا مهما حدث هو ابنه الذي تعرض للأبتزاز والكسره وتحمل بعد حبيبته كل هذا بسبب تلك الفتاه الملعونه:ونعمه بلله ي بنتي بس الواد دا مش هسامحو غير لما يصالح جنه ويتجوزها كمان كفايا عذاب البنت طول السنين الفاتت.
كريم ببكاء وسعاده وهو يحتضنه:حاضر ي بابا ولهي هصلح كل حاجه.
فارق بحب:كريم ي ابني انت سيد الرجاله كلهم ومفيش حاجه تعيبك ودا قضاء ربنا وجنه ي غبي بتتمنالك الرضا ترضا وانت عندها كنت هتبقى اهم من مليون عيل بس لو تفهم انت دا .
كريم:ولهي فهمت خلاص وحرمت.
..
استوببب انا عملت العليا ونزلت البارتت التمسحت برغم اني في تالته ثانوي وكان صعب الاقي وقت فا لازم ي بنات الاقي علي الاقل كام فوت وكام فولو يشجعوني عشان اكمل مش هتخسر حاجه وفي أحداث كتير مشوقه انا مرتبالها واحداث جرئيه زلو تاخدوا بالكو ان يعتبر قصه أبطالنا لسه ما بدأتش وتبدأ مع البارتات الجايه بس اتمنا اني الاقي تعليقات تشجعني علي التكملة وهستنا تعليقتكو عشان انزلكو الجديد بحبكووو❤️..

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Sep 30 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

🤍فاتنت الوحش🤍حيث تعيش القصص. اكتشف الآن