00

19 1 0
                                    



Kabus pagi menyelubungi langit desa terpencil itu, seolah-olah menyimpan rahsia kesengsaraan dan duka yang menghantui penduduknya. Perkampungan kecil yang dahulunya damai kini menjadi medan pertempuran, dicengkam oleh deruan peluru dan ledakan bom yang tidak berhenti. Di tengah-tengah kekacauan itu, Andra Zafran, seorang tentera daratan Malaysia, melangkah dengan penuh tekad. Dia bukan hanya seorang askar yang menjalankan tugas, tetapi seorang lelaki yang terpaksa menghadapi kengerian perang yang mencuri kedamaian jiwa.

Tugas hari itu tampak lebih berat dari biasanya. Andra dan pasukannya diarahkan untuk menyelamatkan penduduk kampung yang terkepung, sementara musuh terus menabur ancaman dan kekacauan. Setiap langkahnya adalah pertaruhan antara hidup dan mati, namun dalam kekelaman itu, ada sesuatu yang menarik perhatian Andra. Seorang gadis terbaring tidak sedarkan diri di antara runtuhan rumah yang terbakar, wajahnya tersembunyi di balik tudung yang hampir hangus. Di tengah keriuhan perang, kecantikannya seperti menghembuskan angin sejuk yang menggugah jiwa.

Aeysha Hanna.

Itulah kali pertama Andra melihatnya, gadis yang kelihatan begitu rapuh namun penuh dengan aura yang sukar digambarkan. Tanpa berfikir panjang, Andra mengangkat tubuh lemah Aeysha dan membawanya keluar dari kancah kehancuran. Detik itu, tanpa disedari, Andra bukan sahaja menyelamatkan seorang gadis dari bahaya, tetapi dia juga sedang terjerat dalam permainan takdir yang bakal mengubah hidupnya selamanya.

Ketika pesawat keselamatan membawa mereka pergi dari perkampungan yang kini tinggal abu, Andra tahu bahawa hatinya sudah terikat dengan satu janji yang tidak pernah dia duga. Pandangannya tidak dapat lepas dari Aeysha, dan di dalam dirinya, tumbuh satu perasaan yang kian sukar diabaikan.

Di tengah dentuman senjata dan tangisan perang, cinta pertama Andra baru sahaja bermula.









.
.
.
.

TOGETHER || SEUNGCHEOLWhere stories live. Discover now