pumpkin rent zo snel hij kan achter het spoor van jade aan, hij is zo gefocust dat hij niet merkt dat abby nog achter is gebleven. abby is een beetje pissig en gaat achter de hoef afdrukken aan rennen.
als jade weer een beetje bijkomt van de knal zit ze in een cel opgesloten, w-waar ben ik? vraagt ze, en waarom is het hier zo ontzettend donker? als een stem uit het duister zegt: ja ja even geduld. jade hoort het geluid van een lucifer doosje en van een lucifer die aangestoken word, dan ziet ze het licht van de lucifer, en schrikt ze van de gedaante die in het licht staat. het figuur steekt een kandelaar met 3 kaarsen aan. zo beter vraagt? het figuur. uhm j-ja antwoord jade, jade kruipt naar het achterste hoekje van de cel. het figuur loopt weer naar een tafeltje wat tegen de muur aan staat, lust je thee? vraagt het figuur. oh u-uhm n-nee dankje antwoord jade. oh oké wil je wat anders te drinken ofzo of heb je geen dorst? uhm nee i-ik heb geen dorst toch bedankt, ze lacht even ongemakkelijk. ze hoort kokend water in een mok stromen, het figuur loopt weer naar de voorkant van de cel. het figuur gaat op z'n hurken zitten en kijkt een beetje naar jade, en jade die in een hoekje met haar armen tegen een muur en met haar kont zo ver mogelijk in het hoekje zit kijkt met angst in haar ogen naar het figuur. als het figuur opstaat zegt het: weet je heel veel mensen hebben zo'n reactie als ze mij zien. het figuur loopt terug naar het tafeltje. maar weet je, als ze me wat langer kennen zijn ze na een tijdje niet zo bang meer weet je. o-oh uhm o-oké... het figuur lacht een beetje eng en slaat dan op de tafel, en loopt weer terug naar de cel waar jade zit, weet je ik wil gewoon is iemand ontmoeten die niet bang voor me is weet je. o-oké antwoord jade. het figuur zegt: maar ja omdat ik er zo uitzie en alles zijn alle mensen gewoon doods bang voor me snap je, het figuur gaat weer op z'n hurken voor de cel zitten. en kijkt weer naar jade, weet je ik hoop dat wij goede vrienden kunnen worden, oh uhm o-oké antwoord jade weer. het figuur zegt: jemig kan je nog wat anders zeggen dan oh uhm o-oke? j-ja d-denk ik? antwoord jade. weet je als je nu even opstaat. jade staat op en knalt met haar hoofd tegen een plank, dan stoot je je hoofd dus doe dat maar niet... zou ik zeggen maar oké het figuur slaat met z'n hand tegen z'n voorhoofd, en schud z'n hoofd. jade wrijft over haar achterhoofd. als je nu gewoon even luistert als ik wat zeg, j-ja sorry zegt jade, t spijt me. ja ja genoeg t spijt je dat weet ik ook wel, nou goed wat ik zou zeggen als je opstaat en op je hoofd past en even rond kijkt zie je ergens als je niet blind bent in het donker een bankje, daar ligt ergens een kussentje, als je daar nu op gaat zitten zit dat waarschijnlijk veel lekkerder dan die vloer. oh ja haha thx. jade zoekt naar het bankje met het kussentje maar ziet echt helemaal niks. het figuur staat op en loop naar het tafeltje en pakt een zaklamp, hij loopt terug naar de cel en rolt de zaklamp naar jade toe, hier die zul je vast wel kunnen gebruiken. oh ja die kan ik inderdaad wel gebruiken. ze zet de zaklamp aan en ziet het bankje met het kussentje. het figuur is naar z'n paard gelopen en geeft het paard wat te eten. hier maatje geniet ervan. het paard smakt heerlijk op het eten wat hij net gekregen heeft, duss jade was het toch? het figuur loopt weer naar de cel, j-ja antwoord jade.
ondertussen is pumpkin het spoor alweer kwijt en staat beetje stil te snuffelen op het plek waar de sporen weer ophouden, abby komt aanrennen en nu heeft pumpkin pas door dat hij dat hele stuk zonder abby gerend heeft. hij kijkt naar abby alsof hij sorry zegt, t is oké makker abby is heel erg buitenadem. ze steunt met een hand op de schouder van pumpkin en met de ander steunt ze op haar knie, e-even op adem komen jochie. als abby op adem gekomen is kijkt ze naar de sporen. ja potver die houden weer op hier... abby stapt op pumpkin, nou laten we maar gewoon overal in de buurt gaan kijken tot we iets vinden.
jade heeft een gesprek gehad met het figuur. ze is nu al wat meer gewend aan zijn uiterlijk en vind hem wel aardig en grappig, nou goed het word denk ik al laat dus ik zal wat eten voor je klaar maken, het figuur gaat naar buiten en blijft een hele tijd weg. jade is maar op het bankje gaan liggen want het figuur was al heel lang weg en jade werd moe van dat zitten
als abby met pumpkin bij een of andere vreemde grot aankomt zegt abby: hier zou jade best naartoe gebracht kunnen zijn! laten we kijken makker, abby stuurt de pony naar binnen, als ze een lange gang door gekomen zijn en in een donker iets beland zijn roept abby vragend: jade? jade gaat rechtop zitten in haar cel en zegt: abby? ben jij dat? jade pakt haar zaklamp erbij en zet het ding aan, ze schijnt in de richting waar abby staat en ziet abby staan. omg abby!!! jadeee!!!! schreeuwt abby uit, wacht wat doe jij hier helemaal alleen, um lang verhaal kan je me hieruit krijgen? abby: ik kan m'n best doen, abby probeert van alles maar krijgt de cel niet open. eugh waarom moet dit zo stevig zijn... pumpkin raakt geirriteerd en loopt naar de cel toe en geeft er een flinke schop tegenaan en de deur vliegt zo open. haha toppertje van me zegt abby, nou kom abby hijst jade op pumpkin en ze rijden de tunnel weer door. als ze de tunnel uit zijn kijkt jade even terug en denkt nog even aan het figuur die nu weer helemaal alleen is, maar kijkt dan weer snel naar voren en denkt: hij heeft het vast alleen ook wel gezellig... hoop ik dan maar...
als het figuur weer terug komt met het eten wat hij heeft verzameld en de tunnel in loopt en ziet dat de deur van de cel open staat valt het eten wat hij had gemaakt uit z'n handen. hij loopt naar de cel en kijkt rond, en kijkt heel verdrietig. z-ze is weg... hij loopt weer naar het tafeltje en gaat op de stoel zitten die erbij staat, hij gaat men z'n handen op z'n hoofd zitten en denkt: ik dacht echt dat ze me aardig vond... maar blijkbaar niet.. naja dan maar weer alleen zitten, hij zucht een keer en pakt dan het eten van de grond wat nu een complete puinzooi is geworden en zet het andere bord voor z'n paard, hier maatje eetsmakkelijk...
jade en abby renen weer terug naar de stallen, als ze aangekomen zijn zadelen ze pumpkin af en zetten hem in de stal. als ze klaar zijn renen ze zo snel ze kunnen naar huis, waar hun ouders al zitten te wachten, jade komt binnen en ziet haar ouders aan tafel met het avond eten. haar moeder zegt: kom snel aan tafel. jade gaat meteen zitten.
dat was het dan maar weer voor dit deel t is nogal lang sorry daarvoor maar ik hoop dat het wel een heel leuk deel was
JE LEEST
het magiche verhaal van Jade
Fantasyde meiden jade met haar beste vriendin Abby beleven veel avonturen samen