Dua

10 8 2
                                    

________

Sara duduk di atas katilnya, memandang ke arah dinding bilik yang dihiasi dengan pelbagai gambar dan kenangan indah. Salah satu gambar yang paling menarik perhatiannya ialah gambar bersama Haknyeon di tepi tasik kolej. Dalam gambar itu, mereka berdua tersenyum lebar, menampakkan betapa gembiranya mereka pada hari itu.

Dia mengingati kembali saat-saat ketika mereka merancang untuk menghabiskan masa bersama.

"Sara, jom pergi ke tasik hujung minggu ni! Aku dah rancang semuanya," ujar Haknyeon dengan semangat yang membara.

"Haknyeon, kita kan tak siap kerja lagi?" balas Sara sambil tertawa, tetapi dalam hati dia sangat teruja.

"Takpe! Kita boleh siapkan kerja lepas tu. Lagipun, kita perlukan masa untuk diri sendiri, kan?" Haknyeon menjawab sambil mengenyitkan mata, senyuman manisnya membuatkan hati Sara bergetar.

Tangan Sara meraba-raba di atas meja, mencari sesuatu. Akhirnya, jari-jarinya menyentuh sehelai nota kecil. Dia membukanya perlahan. Itu adalah nota yang ditinggalkan Haknyeon sebelum dia pergi, dengan tulisan yang bersih dan penuh perasaan.

"Sara, kau kena ingat, tak kira apa pun yang berlaku, kau perlu kuat. Aku percaya pada kau" - Haknyeon

Air mata mula mengalir di pipi Sara. Dia teringat momen-momen kecil ketika mereka berkongsi impian dan ketawa. Rasa rindu yang mendalam mengisi ruang hatinya. Dia merasa seolah-olah Haknyeon masih ada di sini, menemaninya, memberi semangat.

"Kenapa kau pergi, Haknyeon?" bisiknya, seolah-olah dia berharap untuk mendengar suara Haknyeon semula. Saat itu, dia menyedari bahawa kenangan itu adalah satu-satunya cara untuk dia merasa dekat dengan Haknyeon lagi.

Sara mengambil gambar itu dan mendekatkannya ke dada. "Aku janji, aku akan ingat semua ini. Selamanya."

Dia menutup matanya dan membayangkan Haknyeon sedang tersenyum kepadanya. Dalam hatinya, dia berharap semua ini hanyalah mimpi dan dia boleh bangun semula untuk melihat Haknyeon di sisinya.

_________

kamu, ju haknyeon.Where stories live. Discover now