(Del 4) Homo?

815 22 24
                                    

Jeg våknet 08:00 det var ikke normalt meg. Jeg var lys våken så tenkte det var like greit å bare stå opp. Jeg tok på meg en søt gul bikini i dag. Jeg fant frem en denim shorts og en hvit topp som jeg tok over bikinien. Jeg pyntet det med armbånd og ringer og et par solbriller på hodet.

Jeg gikk ned for å spise noe musli og vanilje yoghurt til frokost.
Bestemor satt rundt det gammle og slitte spisebordet og smattet på noen hjemmelagde knekkebrød. Jeg spiste frokosten min sammen med henne og fortalte at jeg skulle en tur på brygga og møte noen hytte folk som jeg hadde møtt dagen før.

Hun synes bare det var kjekt jeg var ute og "lekte" som hun kalte det. - Jeg skal bare jobbe i hagen og stelle i drivhuset i dag, sa hun og strøk et grått krøllet hår bak øret. Jeg satte skåla jeg hadde spist frokosten min i oppi vasken, siden bestemor ikke hadde oppvaskemaskin. Jeg gikk opp på badet og satte håret opp i en dult og sminket meg. Jeg tok noe brunkrem, maskara og eyeliner. Mange sa jeg sminket meg så mye, men jeg synes jeg sminket meg gamske naturlig uten om at jeg hadde litt mye maskara og kansje litt mye brunkrem og av og til noe rouge. Okay så sminket jeg meg en del, men ikke kjempe mye. Jeg måtte smile, jeg diskuterte alltid med meg selv.

Jeg kikket på klokka den var bare ni. Samme det, jeg kunne jo se om det var lys på rommet hans. Jeg russlet ned grusbakken. Ja det var lys på. Jeg ble varm inni meg. Jeg ville ikke banke på døra for, helt ærlig ville jeg ikke at noen skulle vite at jeg og Lukas hadde noe på gang. Jeg tok noe små grus i hånda og gikk bort mot hytta. Jeg tok tre steiner og kastet forsiktig mot vinduet hans. Jeg kastet ca fire ganger før en skikkelse dukket opp i vinduet. Et lite sekund trodde jeg det varnoen andre enn Lukas, men han åpnet vinduet.
-Hva? Ropte han.
- kom ned, smilte jeg. Han trakk på skuldrene og lukket vinduet.

Jeg stod igjen som en spørsmålstegn og kikket ut i lufta. Hva skjedde nå, tenkte jeg og satte meg på en stor stein. Hadde han bare oversett meg eller mente han at han kom. Han hadde ikke sagt ja okay eller nei. Jeg ventet i 15min før jeg bestemte meg for å gå. Jeg reiste meg skuffet og russlet opp den lange bakken.

Jeg hadde gåt ca fire meter av Bakken da jeg hørte en stemme rope: - Emilie, ombestemte du deg? Jeg snudde meg og fikk se en halv skuffa Lukas. -Nei! Ropte jeg glad og løp mot ham. Jeg hoppet opp og han hold meg der jeg kysset ham forsiktig på leppene før jeg la hode på skuldera hans. Jeg så på ham. Han hadde skiftet klær, stylet håret og så skikkelig "Frech" ut. Han hadde pyntet seg for meg tenkte jeg.

Vi gikk ned mot brygga hånd i hånd. - Hvorfor så tidlig oppe?, spurte han. - Fikk ikke sove, sa jeg. -ikke jeg heller. Jeg har bare ligget og tenkt på deg i hele natt. Sa han. Han var så utrolig søt. - creepy dude, sa jeg i et tullete tonefall og lo. Han lo han også. Jeg ga ham et lett kyss på kinnet. -Førstemann til enden av brygga? Smilte jeg og løp. Han sprang. Så fort som en vind han vant akkurat over meg, med bare noen meter. Jeg satte meg ved siden av ham.

-Du...,begynte jeg. -hva sier du til de andre gutta når du er her? Spurte jeg nyskjerrig. - egentlig ingenting, sa han. - Ja for jeg vil egentlig ikke at noen skal vite hva vi holder på med..., sa jeg forsiktig. - ikke jeg heller. Svarte han. -Men det er jo din hytte hva tenker de når du er ute hele dagen og nå så tidlig? Spurte jeg. -de sover, men jeg må nok komme meg til bake får ikke å bli "busta", sa han. Jeg smilte men ville egentlig holde han tilbake når han reiste seg. - senere da de merker vel det? Spurte jeg. - jo, men jeg sier ikke noe særlig om hva jeg gjør, og vi er gutter så vi er ikke så veldig på sladder å slikt, smilte han. - ååh jeg skulle ønske jeg var gutt, utbrøt jeg. Vi lo. Vi skilte lag i bakken og han lovte med at vi skulle møtes i åtte tiden.

Jeg gikk hjem til bestemor og hjalp henne i hagen. Vi var ferdige i to tiden og gikk inn for å lage oss lunsj. I dag var det boller som stod på menyen vi spiste og koste oss. Klokka var bare fem når vi ikke hadde mere å gjøre. Jeg kunne ikke være noe med Lukas heller fordi han hadde jo ikke tid før åtte.

Jeg bestemte meg bare for å ta en lufte tur. - Snakkes bestemor jeg går meg en tur. - Greit det vennen vær hjemme til middag klokka syv. - Okay, ropte jeg idet jeg smalt døra igjen bak meg. Jeg gikk ned bakken og tok til venstre istede for rett ned. Det var en fin tursti. Jeg hadde akkuratt kommet inn på selve stien idet jeg traff Jonas. Hva gjore han her? Lukas sa jo han ikke kunne være med meg før åtte åsså var Jonas her ute? What? Jeg så bort på han han stirret nærmest på meg. - Hei Emilie her , sa jeg usikker. - Hei Jonas, stammet han.

- Hva gjør du her? Spurte jeg. - Lukas og guttene lager middag, så jeg gidder ikke være med, trenger jo ikke være alle på kjøkkenet. Svarte han. - Åja, svate jeg men var enda litt forvirret. Vi bestemte oss for å gå videre på turstien som ledet til en skog. - Du jeg vet om en fin plass, smilte han.

Vi hadde gått en god stund og hadde gått langt inn i skogen og var kommet til en stor stein. Han klatret opp på den jeg begynte å klatre, men han strakte ut en hånd som hjelp. - Takk, nikket jeg idet jeg satte meg vedsiden av ham på steinen. Vi pratet en god stund helt til klokka var fem på syv jeg fikk panikk jeg hadde jo avtale med bestemor jeg hadde jo lovt henne at jeg skulle være hjemme om fem min! Hva skulle jeg gjøre? Det tok uansett ti min å komme seg ut herfra...

Jeg kikket på klokka igjen, ingen ruker vel to timer på middag....
- eemh er du sikker på det var middag de lagde?, spurte jeg usikkert. - okay, vi spiste rett før jeg traff deg, men vi hadde en krangel og...Lukas og de andre gutta driver å mobber meg...

Jeg bestemte meg nå måtte jeg være her og høre på hva Jonas hadde å si han satt jo med gråten i halsen. - Hva de mobber deg for? Spurte jeg usikker. - de kaller meg homo fordi jeg aldrig har hatt meg noen dame...kansje jeg er litt feminin også. Jeg tok en titt på antrekket hans, men det mest femi med det var at han hadde skinny jeans. - jeg synes du ser bra ut jeg, iallefall ikke femi, faktisk så tenkte jeg at du og Lukas ligner veldig på utseende. Sa jeg, men angret i neste sekund for jeg hadde lent meg frem og vi kyssa.

Sommer FlørtenWhere stories live. Discover now