Kin

18 2 12
                                    




Ryan järjesti hänelle ja Alexille majoituksen toiseen hotelliin. Hotelli oli lähellä aikaisempaa majoituspaikkaa. Megille ja Nathanille hän oli sanonut, että hänen entinen huone oli tupla buukattu. Hän oli suostunut lähtemään, koska toisen varauksen oli tehnyt perhe. Joten hänen olisi helpompi löytää huone yhdelle. 

Kello oli jo lähempänä puolta yötä, kun Ryan ja Alex saapuivat uuteen majoituspaikkaan. Huone oli tavallinen hotellihuone, varustettuna yhdellä isolla sängyllä. Ryan ei pitänyt ahtaista huoneista, mutta siihen oli tyydyttävä.

Alex katsoi Ryania joka istui sängyn laidalle, mies näytti vihaiselta.

"Tarvitsetko apua riisuutumisessa?" Ryan kysyi, sillä oli joutunut auttamaan poikaa pukeutumaan.

"Saanko nukkua näin?" Alex kysyi.
"Et tule sänkyyn likaisilla vaatteilla" Ryan tuhahti ja nousi ylös.
"Saan itse" Alex vastasi nopeaa, joten mies ohitti hänet ja meni suihkuun.

Kun Ryan oli poistunut huoneesta, Alex riisui vaatteensa boksereita lukuunottamatta. Hän ei uskaltanut penkoa puhtaita vaatteita Ryanin laukusta, sillä pelkäsi tämän suuttuvan.

Alex meni sänkyyn ja veti peiton korviin. Ajatus sängyn jakamisesta Ryanin kanssa hermostutti häntä.

Ryan tuli suihkusta ja katsoi lattialla lojuvia vaatteita. Raskaasti huokaisten hän nosti ne ylös ja laskosti pöydälle.
Ryan puki puhtaat collarit ja asettui makaamaan toiselle puolelle sänkyä. Päivän tapahtumat pyörivät hänen mielessään.

Muistikuvat siitä kuinka Chetin henkivartija oli retuuttanut Alexin makuuhuoneesta. Alexin huuto, joka kantautui makuuhuoneesta. Hetki kun Alex oli tarrannut hänen ranteesta.

Ryan nousi istumaan. Hän ei pystynyt asettumaan, olo oli liian levoton.

"Sinulla on sama sukunimi kuin Chetillä" Ryan aloitti.
"Niin" Alex vastasi.
"Oletteko sukua" Ryan kysyi.
"Hän on minun setä" Alex vastasi.
"Teillä on varmasti hilpeät sukukokoukset" Ryan heitti, mutta toinen ei puhunut aiheesta sen enempää.

"Eli sinun isä on kuollut, ja hullu setä vainoaa" Ryan varmisti.
"Minun perhe ei ole ihan normaali" Alex sanoi.
"Ihanko tosi" Ryan naurahti toisen toteamukselle.

"Saetengin suvun omaisuus ja vaikutusvalta on mittava. Meidän suvun omistukseen kuuluu hotelleja, sairaaloita, merkittäviä rakennuksia, jopa osa poliiseista työskentelee meidän tahdon mukaan, ja se on vasta alkua.

Bisnekseen kuuluu myös muutakin, mutta niistä en voi puhua. Aikoinaan Prayut Seateng alkoi luomaan bisnestä. Hän sai pojan Phetin, joka peri firman. Phet sai aikoinaan kaksi omaa poikaa. Ongelmana oli perinnönjako.

Phet ratkaisi ongelman jakamalla omaisuuden kahteen osaan. Vanhempi poika peri isomman osan ja nuorempi pienemmän. Phet ajatteli, että jos molemmat pojat perisi yhtäpaljon firma kaatuisi riitoihin. Kun toisella pojalla oli päätösvalta, joutui toinen tyytymään vähempään" Alex selitti kuin kertoisi, jotakin tunnettua historian kappaletta.

"No miten siinä sitten kävi" Ryan kysyi kun toinen ei jatkanut.

"Vanhempi poika eli isoisäni Kob Sinn sai kaksi poikaa. Chakan ja Chetin. Kob Sinn ei tahtonut jakaa firmaa enempänsä, joten hän vaati veljeään luopumaan omasta osuudestaan.

Veli ei suostunut tähän, joten Kob Sinn järjesti veljensä pois tieltä. Aikoinaan Chakan peri pääosan firmasta ja Chet vähemmän suotuisan puolen.

Minä olisin perinyt Chakanin osan, mutta Chet ei sitä hyväksynyt. Hänen mielestään minä en ole oikea perillinen. Joten hän hoiti Chakanin kuoleman. Chet itse johtaa nyt pääbisenestä ja hänen poikansa  Narong hoitaa sivubisnestä. Joku päivä Narong perii koko firman itselleen, koska on Chetin ainoa poika" Alex selitti.   

Tiikeri raidallinenWhere stories live. Discover now