23.

26 3 2
                                    

Draco prudce otevřel oči, když uslyšel zavrzat dveře jejich cely. María se taky ihned probrala a vyskočila na nohy. Do cely vstoupil jeden z jejich věznitelů.

,,Vstávejte!" přikázal jim muž a hůlkou jim pokynul z cely ven.

Oběma jim ještě spojil zápěstí k sobě svazovacím kouzlem. Vedl je dlouhou spletitou cestou chodeb. Dovedl je do nějaké větší jeskyně, která spíš připomínala místnost. Na jejím konci seděl Mordred na pohovce a čekal na ně.

,,Vítejte v mém skromném příbytku. Zajisté jste pochopili, že toto není můj dům, ale ten si nechci hmmm, řekl bych, pošpinit vaší přítomností. Proto jsme zde, a teď bych vás rád znova a naposledy požádal o ten medailon. A dávám vám poslední šanci, abyste mi ho dala dobrovolně!" jeho tvář byla vážná a jeho pohled na Maríu by mohl zabíjet.

María jen vzpurně vystrčila bradu. Mordred si povzdechl a kývl na jednoho ze svých třech kumpánů. Pohodlně se usadil v křesle a vypadal, že se chystá sledovat představení. Jeho syn Gordon vykročil vpřed. Nejprve vyčaroval kůl, ke kterému přivázal Draca. Pak se otočil na Maríu a řekl skoro až něžně: ,,Crucio."

María vteřinu před kletbou vykulila oči. Celou jeskyni zaplnil její křik, který byl vzápětí umlčen Silenciem. Draco sledoval její utrpení ale jediné, co mohl dělat bylo nadávat a křičet, ať ji pustí.

Po ukončení Crucia se jí Mordred zeptal, jestli si to nerozmyslela. Když zavrtěla hlavou zopakoval na ni kletbu ještě třikrát. María se celá roztřesená po čtyřech Cruciatech, pomalu zvedla aspoň do pololehu a opřela se o nedaleký kámen. Mordred asi pochopil, že tady má tu čest s někým velmi tvrdohlavým. Zabít ji nemohl, protože medailon může fungovat pouze v případě, že bude jeho majitelem darován. I když nedobrovolně.

Podíval se na Draca a zasmál se. ,,Jsi velice tvrdohlavá a silná žena. Zkusíme to jinak. Gordone, myslím, že pan krvezrádce Malfoy se nám poněkud nudí. Pobav ho trochu," zase zřejmě vtip, protože se začali všichni čtyři věznitelé smát.

Draco stále připevněný na kůlu s rukama za zády se snažil marně připravit na to, co věděl, že přijde. Byl zasažen dvěma Cruciaty a pak se přišli, kromě Gordona bavit i zbylí dva muži. Vytáhli z opasku obyčejnou dýku a dělali mu drobné řezné ranky, ale za to jich byla asi stovka po celém těle. María nedokázala nic jiného než plakat a nadávat. Když na ni Draco zavrtěl hlavou, pochopila, že on se nikdy nevzdá.

Už jeho bolestný křik, který se mu nepodařilo zadržet nemohla snést. Vykřikla jen: ,,STOP!! Už dost. Dám vám ho."

,,NE! Marío, stejně mě zabijou. Nedávej jim ho!" vykřikl Draco z posledních sil a zůstal viset bezvládně na kůlu.

.............................................................................

Severus, Harry a Ben bloudili víc než hodinu chodbami jeskyně a slyšeli jen srdcervoucí křik Maríi a posléze i Draca. Harry bolestí klopýtnul pokaždé, co Draco zařval. Konečně došli do chodby, na jejímž konci viděli světlo. Harry si přes sebe přehodil neviditelný plášť a šel zkontrolovat situaci. Hlavně tedy počet nepřátel.

Ocitl se na pět metrů za Dracovým kůlem. Zmapoval očima celou místnost a pokusil se zapamatovat co nejvíce detailů. Srdce mu pukalo zlostí, když viděl, co se děje s Dracem a Maríou. Ze zkušeností však věděl, že nemůže jednat, jako vždy zbrklý Nebelvír. Naučil se od Severuse trochu zmijozelského myšlení a důvtipu.

Vrátil se a řekl Severusovi a Benovi celou situaci.

,,Jsou jen čtyři Severusi. Velmi neopatrné, ale pro nás více než dobré. Musíme si pospíšit, protože jsem vyrozuměl, že se María vzdala a hodlá medailon odevzdat." Harry mluvil potichu a rychle.

,,Dobře," souhlasil Severus. ,,Na dva z nich použiju Imperius a ty se postaráš o ty zbylé dva. Bene, ty se odtud ani nehni," a zlostně se na něho podíval, když se Ben chystal protestovat.

Harry přes sebe přehodil neviditelný plášť a co nejtišeji se přiblížil za Draca. Netušil, jak se má ozvat, aby se Draco nevyděsil. Za sebou zaslechl slabé zašeptání kouzla a cítil, jak kolem něho letí neviditelný proud kletby namířené na jednoho a vzápětí na druhého z mužů. Oba se ani nehnuli, jen jejich výrazy vypadaly, jako by si nebyli jistí, proč jsou tady.

Udržovat dvě nepromíjitelné kletby najednou bylo velmi složité, proto Harry věděl, že zbytek je na něm.

Mordred a Gordon se oba vydali k Maríi, která si velmi pomalu sáhla pod košili a vytáhla náhrdelník.

To byla chvíle pro Harryho, aby na sebe upoutal Dracovu pozornost. Jemně ho chytil za paži a zároveň řekl: ,,Draco, to jsem já. Nehýbej se a nedej nijak najevo, že se něco děje."

Draco s sebou pochopitelně škubl, když se ho někdo zezadu dotkl, hned však rozpoznal Harryho hlas a dělal, jakoby nic.

Nikdo si ničeho nevšiml, protože oba muži byli zaujati Maríou a náhrdelníkem. Dva muže pod Severusovým Imperiem, Harry ani nepočítal, jako možnou hrozbu. Ti prostě stáli a tvářili se nijak.

Harry Draca odpoutal a dal mu do ruky jeho hůlku, ale brzy zjistil, že Draco je tak zesláblý, že se neudrží na nohou. Harry si povzdechl a kouzlem ho podepřel zpět ke kůlu, teď už však jemněji.

Kdyby mohl pohled zabíjet, tak by Mordred i Gordon byli, dávno po smrti, po pohledu, kterým je počastovala María, když vkládala medailon do ruky Mordredovi.

Mordred zavřel blaženě oči, když se jeho dlaň sevřela kolem medailonku. Neměl žádný prsten, jako María, aby povoloval moc medailonku postupně, čili to vypadalo, jakoby medailon v Mordredově ruce explodoval. Hnala se do něj neuvěřitelná magická moc. Stál v záři světla a bylo vidět, jak se do něho vsakují obrovské proudy magie. Pomalu jako v transu si jej pověsil kolem krku. Roztáhl ruce a čekal až se do něj vpije veškerá magická moc z náhrdelníku.

Harry využil jeho soustředěnosti se na tu magickou smršť, odhodil plášť a rychle seslal na Gordona kletbu. Ten však na poslední chvíli uskočil, když za sebou uslyšel šelest pláště a rychle se otočil. Když uskakoval před kletbami, sotva se stihl bránit, natožpak útočit

,,Vy dva kreténi, co tam tak stojíte? Zabijte ho!" křičel na své dva kumpány. Ti však jen stáli a sledovali dění kolem sebe se znuděným výrazem.

Gordon uskakoval, vytvářel štíty a ani jednou nestihl zaútočit. Na přemožitele Pána zla neměl nejmenší šanci. Když uznal, že prohraje, rozhodl se pro poslední ránu.

Sebral všechny své síly, aby vykouzlil pevný štít, a něž ho Harry dvěma ranami prorazil a Gordon padl k zemi, stihl vyslat kletbu, která ovšem mířila mimo. Harry se pro sebe pousmál, když viděl, že ho kletba mine, když v tom pochopil, kam míří.

Mířila přesně dva metry od něho. Jako by se svět najednou zpomalil. Gordon padl k zemi s úšklebkem na tváři. Mordred byl stále ponořen do vsakování síly do sebe sama.

Harry se ve vteřině otočil a snažil se předběhnout zelený paprsek světla, který mířil přímo na Draca.

Vedlejší účinky rituálu aneb když se něco posere...Kde žijí příběhy. Začni objevovat