1

31 4 3
                                    


Evan daha 18 yaşında bir üniversite öğrencisi. Hayatın zorluklarına erkenden atılmış, uzun zamandır tek başına bu zorluklara karşı savaşmaya çalışmış bir genc. Daha 8 yaşındayken anne-babasını trafik kazasında kalbetmişdi. 9 yıl yetimanede büyümüş ve ardından üniversiteyi kazanıb kendine küçük bir daire tutub hayatını bu şekilde yaşamaya devam etmişdi.

Sevdiklerini kalbetmek çok acıdır. Hele ki bunlar aile ferdlerinse daha bir zordur. Evan 8 yaşındayken olgunlaşmışdı işte. Yanında onun nazını çekecek, onunla oyunlar oynayacak, parkta gezdirecek, belkide birlikte seyahetlere çıkacak ailesi yoktu artık. Evan işte o zaman bunların farkına varmışdı. Anne-babası bir daha geri gelmeyecekti. Onun büyüdüğüne şahid olamayacaktı. Bir kişi hariç. Üvey abisi Drew. Evan'nın babasının ilk karısından olan çocuğuydu. Evan Drew'le son kez görüşdüğünde daha 13 yaşındaydı. Drew şu an 27 yaşında bir genç. Gerçi ara sıra Evan üniversite çıkışı abisiyle karşılaşıyırdu ama uzaktan sadece küçük bir göz temasıydı oda.

Görüşmemelerinin en başlıca nedeni ise Drew'in bir psikopat olması. Drew çocukluğundan beri böyleydi. Esgiden yapdığı garib haraketleri fazla takmıyordu ailesi. Çocukluğuna, büyüdükce ergenliğine verdiler. Mesela Drew sürekli hayvan aldırırdı eve. Bir süre onunla oynardı. Sonra hayvanın ayaklarını kırar tekrar yola bırakırdı. O zamanlar ailesi bunun farkında bile olmazdı. Drew bu konuda baya başarılıydı.

Zaman geçtikce sokak hayvanları tekrar evine alır bu kez onları türlü işgencelerle öldürür ve evinin bahçesine gömerdi. Sonra 17-18 yaşlarında hep okulda kavga ederdi. Hatda karşı tarafı öyle döverdiki bir çocuğu döverek öldürmüşlüğü bile vardı. Bunları yapmak ise Drew'e deli gibi zevk veriyordu işte. Bu olaylardan sonra annesi bile çocuğundan korkmaya başladı. Çok kez psikoloklara bile götürdü ama nâfile. Daha sonraysa başka bir adamla evlenib yurt dışına yerleşdi. Böylelikle oğlunu da terk etmiş oldu. Drew'in zaten psikolojisi bozuktu ve annesinin yapdığı şeyle daha bir bozuldu tabiki.

Üniversitedeki bazı çocuklar Drew'i tanırdı. Hatda ondan deli gibi korkarlardı. 'Evan'ın tatlı suratının altında kesin abisi gibi bir katil yatıyor. Asla aldanmayın ve güvenmeyin o manyağa.' düşüncesiyle hep ondan uzak durmaya özen gösterdiler. Ama tabikide bunun için Evan'ı zorbalamaktanda asla çekinmiyorlardı. Ama bunu genç çocuktan uzak, kulak-kulağa konuşurlardı. Bu yüzden genç çocuğun arkadaş çevreside yok denilecek kadar azdı.

Hatda sadece iki arkadaşı vardı. Amy ve Chris. Onlar çok seviyor arkadaşlarını. Kesinlikle onun Drew gibi biri olacağını hiç düşünmediler. Zaten Evan asla abisi gibi biri olmadı ki hiç. Ona benzemeyi hiç istemedi. Onun yüzünden bu kadar zorbalanması adil deildi işte. Her hangi bir arkadaşına asla kötülük yapmadı. Aksine onlarla iyi geçinmeye özen gösterdi. Ama onu sadece bu iki genc anladı ve yanında oldu.

Evan yine üniversite çıkışı Amy ve Chris ile eve gidecekti. Çantalarını toplayıb birlikte binadan çıktılar. Her ne kadar Evan'a çaktırmadan onun arkasından konuşsalarda genç çocuk tabikide bunun farkındaydı.

"Boş ver sen onları. Takılma tamammı?"

Amy arkadaşının omzuna elini koyub ona destek çıktı.

"Her gün yaşadığım şey sonuçta. Artık alışdım sorun deil"

"Bir izin verseniz gidib onların ağızlarıyla götlerinin yerini değişirdimde.. Sahi niye izin vermiyorsunuz be? Döveyimmi onları Evan?"

Chris her zamankı gibi üniversite bitince, herkes dağılında artistlik yapar, bir nebze bile olsun Evan'ın yüzünün gülmesini sağlardı.

"Saçmalama. Bunlar çete resmen. İzin verelimde senin ağzınla götün yer değişib gelesin öylemi?"

Evan'ın haklı benzetmesiyle üçüde kıkırdadı. Haklıydı tabi. Üniversitede genç çocuğu kötü gösteren, hakkında kötü söylentilerin çoğunu yayan bir zorbaydı Lucas. Ve ayrıca çete gibi sürekli 7-8 kişi gezerlerdi. Hem okulda hemde sokaklarda. Hatda çoğu zaman Evan'ı döverlerdi. Her ne kadar Drew'den korksalarda farkına varmışlardı. Drew asla üvey kardeşi için okula gelmez, onun durumunu sormazdı. Buda onlara genç çocukla uğraşmak için  bir şanstı.

Little ExperimentHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin