Part 19 : Hidangan Istimewa

1.5K 49 4
                                    

Malam itu, Suraya keluar dari rumahnya dengan hati yang berdebar. Sepanjang perjalanan, dia merasakan detik-detik yang berlalu bagaikan menahan nafas, dadanya sesak,  seolah dirinya ingin berpatah balik dan membatalkan niatnya itu. 

Tetapi kesunyian dalam rumah dengan suaminya yang menyepi tanpa berita, semua itu telah bercampur baur dan kini mendorongnya ke arah Ganesh, lelaki yang entah bagaimana telah menjadi pelarian emosinya yang berbahaya itu.

Setelah mengikuti alamat yang diberikan Ganesh, Suraya tiba di sebuah kawasan apartment yang sunyi dan tersembunyi. Ia sedikit tersorok, dikelilingi lorong-lorong kecil yang gelap dengan hanya lampu jalan samar-samar menerangi, menambahkan perasaan asing dan ketakutan dalam dirinya. 

Matanya menangkap kelibat beberapa pekerja asing berjalan di sekitar kawasan tersebut, mundar-mandir tanpa memperdulikannya, namun Suraya merasa sedikit cemas melihat mereka di sekeliling.

Dia melangkah perlahan menghampiri pintu apartment yang telah diberikan oleh Ganesh. Jantungnya berdegup kencang saat dia berdiri di sana, di depan pintu, hatinya masih berbolak balik, masih mempertimbangkan keputusan yang sedang diambilnya itu. 

Dalam fikirannya, suara akal dan keinginan berperang; satu ingin dia segera berbalik dan pulang, sementara yang lain mendesak untuk masuk dan melihat Ganesh untuk kali terakhir.

"Aku... aku sepatutnya tak di sini," bisik hati kecilnya. "Tetapi... ."

Saat itu, tiba-tiba pintu apartment terbuka, mengejutkan Suraya dari lamunannya. Ganesh berdiri di ambang pintu, memandang Suraya dengan senyuman kecil di wajahnya. Senyuman itu, yang sebelum ini telah menggoyahkan pendirian Suraya, menyambutnya penuh hangat dan mengajaknya masuk tanpa banyak bicara.

Tubuhnya yang berotot hanya dihiasi dengan singlet dan kain pelekat yang longgar.

"Suraya," sapa Ganesh dengan nada suara yang lembut. "Terima kasih kerana datang. Saya sangat merindui masa kita bersama... sudah lama awak tidak datang ke mall.."

Suraya mengangguk kecil, melangkah masuk dengan hati-hati. Suasana di dalam apartment itu sederhana dan bersahaja, namun cukup memberi keselesaan. Ada bau harum kayu cendana yang samar, menambah suasana tenang yang menggugurkan sedikit rasa ketakutan di dalam hatinya. 

"Mangesh pun ada di dalam, dan kami telah menyediakan sesuatu yang istimewa untuk awak." ujarnya lagi.

Ganesh menutup pintu di belakang mereka, dan sejenak hanya ada keheningan di antara mereka berdua, seakan-akan memberi ruang bagi Suraya untuk memahami perasaannya sendiri.

Ketegangan Suraya hilang di bawah senyuman manis Ganesh, dan dia membiarkan Ganesh membawanya ke dalam apartment yang samar-samar diterangi cahaya malap. 

Ruang tamu dihiasi dengan kusyen usang dan lampu gantung rendah, mencipta suasana intim. Mangesh, yang tidak berbaju, dan berkain pelekat sahaja, bangkit dari sofa, matanya berkilau dengan nakal. "Surayaaa," katanya, suaranya serak dengan debaran. "Akhirnya kita bertemu kembali.."

Nadi Suraya berdegup kencang apabila dia teringat kali terakhir mereka bersama, keseronokan yang mendalam apabila tiga tubuh mereka bersatu. 

Dia mulai merasakan kehangatan dan kebasahan di antara celah pahanya, ketika Ganesh membimbingnya ke sofa, tangan kuatnya mengusap bahunya. "Kami ada sediakan hidangan yang lazat, khas untuk awak Suraya" kata Ganesh, nafasnya panas di telinganya. "Kami mahu awak kekenyangan sebelum kita mulakan sesuatu yang istimewa.."

Mangesh kembali dari dapur, membawa dulang yang penuh dengan hidangan eksotik dari india. Mulut Suraya berair apabila dia menghirup rempah-rempah aromatik dan masakan yang berwarna-warni. 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: 2 days ago ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Antara Kesetiaan dan GodaanWhere stories live. Discover now