قدم چهارم

17 2 1
                                    

از دلایل خوب نبودن فیک

پارت دوم

😇شخصیت پردازی ضعیف 😎

.
.
.
.

🌸از اهمیت شخصیت پردازی برای کارکتر های اصلی فیک ، همینقدر بگم که فرق بین " محشر" و ' افتضاح ' تعیین میکنه . 🩷

شخصیت پردازی و معرفی درست کارکتر های فیکتون از اولویت ها و توانایی های اوليه یک نویسنده است .

آخه شما تاحالا کدوم کتاب منتشر شده رو خوندید که نویسنده به درستی شخصیت هاشو معرفی نکرده باشه یا به خوبی طرز تفکر و رفتار هاشون توصیف نکرده باشه؟؟

.
.
.

از بزرگ ترین و عمده ترین دلیلی که نویسنده ها نمیتونن یه کار خوب و باارزش ارائه بدن ، ضعف در شخصیت پردازی هاست .

تقریبا تو ۹۹ درصد فیک هایی که تو واتپد هستن ، نویسنده ها زیاد به شخصیت پردازی اهمیت ندادن و تنها زمانی که به معرفی شخصیت ها می‌پردازن ، همون پارتی که توش عکس جونگ‌کوک و تهیونگ رو میزارن 🥴

به نظرم بدترین کاری که میشه برای معرفی شخصیت ها کرد ، زمانی که زیر عکس هاشون خصوصیات اخلاقی و مشخصات ظاهری نوشتید .

این کار به شدت تو ذوق ریدر میزنه ، چون میدونه قرار نیست در طول فیک شاهد یه شخصیت پردازی قوی باشه .

اما دقیقا برعکس اینجور فیک ها ؛ اگر کار یک نویسنده کار بلد خونده باشید ، میدونید که شخصیت پردازی ها و توضیح خصوصیات اخلاقی و ضاهری کاراکتر در طول فیک نوشته شده .
و این توصیف کردن حس و حال و شخصیت پردازی بی‌نهایت در " محشر " شدن اون کتاب تأثیر داشته .

**********

مثال ::

اجازه بدید برای مثال شخصیت پردازی از فیک های هانی ، اسم ببرم . چون غیرممکنه شما یک ریدر فیکشن باشید و هنوز فیک های هانی نخونده باشید .

برای مثال فیک ' شاهدخت' از هانی رو به یاد بیارید . نویسنده خیلی خوب و ضریف از ابتدای فیک شروع به معرفی ابتدایی، شخصیت ها میکنه و  هرچی بیشتر به خوندن ادامه میدیدم ، شاهد وجهه های بیشتر و عمیق تری از خصوصیات اخلاقی و تفکرات شخصیت ها هستیم .

در ابتدای شاهدخت نویسنده فقط یه نگاه کلی از فضلی داستان و هدف شخصیت ها به ریدر نشون میده . مثلا اینکه - جونگ‌کوک تو یه خوانواده فقیر تو طبقه پنجم جامعه ایلیا به دنیا اومده و اینکه چقدر سخت پول در میاره -، یه دیدگاه کلی به ما نشون میده و با مشخص شدن هدف جونگ‌کوک مسیر و داستان فیک رو تعریف میکنه .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 10 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝐖𝐫𝐢𝐭𝐞 𝐁𝐞𝐭𝐭𝐞𝐫 Where stories live. Discover now