Mutacje: Na początku były czymś znanym jedynie Rickowi i jego przeciwnikowi. Z czasem jednak zainteresował się nimi rząd, który uznał, że w sumie są całkiem ciekawym pomysłem. Zlecił najlepszym naukowcom z kraju badania, których głównym celem było stworzenie własnego potwora. Pierwszym udanym eksperymentem był obiekt 106 pseudonim: Ink. Miała być ona idealną zabójczynią na usługach rządu, jednak jej niestabilność emocjonalna sprawiła, że użycie jej było zbyt niebezpieczne. Dlatego obecnie przebywa w zamknięciu. A jajogłowi pracują dalej nad stworzeniem idealnego mutanta, który będzie pierwszym super żołnierzem na usługach władzy.
Rząd: Oficjalnie jest przeciwny mutacją i chce uratować ludzkość przed szaleńcem. W głębi duszy jest jednak zepsuty do szpiku kości, wcale nie chcąc pomagać społeczeństwu, a wykorzystać jego tragedię do własnych celów. Czyli przejęcia jeszcze większej ilości władzy. A może i ostatecznie podbicia innych państw, za pomocą super żołnierzy, których produkcją zajęli się najlepsi naukowcy z kraju.
Dziennikarze- Osoby, których głównym celem jest odkrycie co jest przyczyną dziwnych zjawisk w miasteczku. Często ryzykują życiem, by dociec prawdy.
Grupa Fanów Nadnaturalnych Zjawisk- Banda dzieciaków, których kręcą kosmici, potwory itd.
Organizacje bezpośrednio podległe rządowi- Oficjalnie pomagają ludziom, w realu dążą do jak najlepszego poznania mutacji, by przekazać informacje władzą.
Główny Antagonista, "Doktor", "Szaleniec" – tajemniczy osobnik o nieznanych zamiarach, operujący w zapomnianej, zamkniętej placówce położonej głęboko pod ziemią. To jemu przypisuje się dopiero niedawno zanotowaną serię enigmatycznych zaginięć w okolicznych lasach i mieście, rozpoczętą już dziewięć miesięcy wstecz, a po której ofiarach do dziś nie pozostaje żaden ślad. Nikt nie wie, w jaki sposób przemienia zwykłych ludzi w swoje twory, a sam proces nie jest znany nawet pełnoprawnym mutantom. Łączy się go z wybuchem sprzed niewiele mniej od roku, w okolicznym laboratorium, ale jako iż całość kluczowego personelu poza jednym, wciąż zaginionym naukowcem o imieniu Rick miała zginąć w wywołanym tego dnia pożarze, tożsamość mężczyzny pozostaje niezmienną tajemnicą...
Lokalny Gang- Współpracuje z przeciwnikiem Ricka, by otrzymywać od niego specjalne narkotyki zwiększające: inteligencję, siłę, zwinność i wytrzymałość. Porywa dla niego ludzi oraz ogólnie utrudnia życie tym, którzy mogą chcieć mu zaszkodzić.
Zbuntowani: Mutanci, którzy chcą się zemścić na "głównym antagoniście", za odebranie im człowieczeństwa. Ich baza znajduje się w starym bunkrze w środku lasu.
Lojalni: Potwory lojalne swemu stwórcy. Wykonują każdy jego rozkaz.
Pytania: