Kapittel 21

40 3 0
                                    

"Hvorfor er du så glad? Dere er jo naboer" sier jeg. "Ja, så jeg ser han ofte, men har aldri turt å snakke med han" sukker Aline. "Går ikke dere på samme skole?" Spør jeg. "Nei, han går på en sånn skole der skuespillere, dansere og sangere går" sier Aline. Nå vet jeg hvilken skole jeg kan gå på. "Hvor er elizabeth?" Spør jeg. "Hun jobber sent, fordi hun er en advokat" sier Aline. "Det er derfor hun ikke hentet meg på flyplassen" ler jeg. "Hvordan kom du hit? Tok du bussen?" Spør Aline, "nei, jeg satt på med noen" sier jeg. "Hvem da?" Spør hun. "Isac elliot" sier jeg. "Herregud!! Kjenner dere hverandre?" Spør hun. "Ja, jeg er danseren hans" jeg smiler av tanken, jeg, danseren til selveste isac elliot. "Jeg var også danseren til sval som vant MGPjr i 2011" sier jeg. "Du er sykt heldig!" Sier hun "jeg ville ha gjort hva som helst for bbå bytte liv med deg!" Ler Aline. "Vel..vi ligner jo litt på hverandre." Kødder jeg. "Haha" sier hun ironisk. Hvem vil vel være meg? Jeg har blitt mobbet på skolen. "Hvor skal jeg sove?" Spør jeg. "På rommet mitt" sier hun. Hun går opp, jeg følger etter henne. Rommet har en ekstra seng. Jeg setter meg på sengen min. Når jeg jetter meg kjenner jeg noe hardt under teppet. Aline har gått ut av rommet. Jeg løfter teppet. Det er en iPhoneeske som jeg satt meg på. Jeg tar opp esken, på esken står det: kjære Isabell, denne iphonen er til deg. Fra elizabeth og Aline.

Jeg hyler av glede. Det er en iPhone6. "Hva er det?" Aline løper opp på rommet. "Tusen takk!" Sier jeg og viser esken. "Haha, har du sett under puta?" Ler hun. Jeg løfter puta opp, der er en macbook Air. Jeg hyler enda mere. Der er det også en lapp,det står det samme på denne lappen, bare at det står:macbook Air.

Neste morgen våkner jeg opp av at den nye iphonen min ringer. Jeg tar opp telefonen fra nattbordet. Det er Lasse som ringer.

(Telefonsamtale i=Isabell og L=Lasse)

L:heia, hva du?
i:sover!
L:jeg vil bare minne deg på at du skal møtes ved *et tilfeldig dansestudio*
i:ok, når da?
L:om en time!
I:Ok, hadet!

Jeg legger på og kler på meg. Tar et eple og leter etter GPS på telefonen min. Jeg tar på meg skoene. Det er sol ute, siden det tar en halvtime å gå, så jeg skal jogge dit. Akkurat når jeg skal gå ut så kommer tante. "Hei, god morgen.unnskyld for at jeg ikke kunne hente deg i går" sier tante. "Det er greit, og tusen takk for gavene" sier jeg. "Bare hyggelig! Skal du på dansetrening?" Spør tante. Jeg nikker og løper ut. Eplet er fortsatt i hånden. Ser på GPS'en og jogger til dansestudioet.

A little more (isac Elliot fanfiction)Where stories live. Discover now