Kapittel 10

75 3 0
                                    

*lørdag, klokken 09.00*

Jeg var nå å stekte pannekaker. Det er alltid godt med amerikanske pannekaker. Jeg dekker bordet. Snart er det frokost.

Etter frokosten går jeg ut. Jeg går til parken. Det er kaldt, sikkert 5 minusgrader. Isac elliot og crewet har nå dratt til London. De skal spille inn en musikkvideo. Jeg er jo litt skuffet. Hvorfor kunne ikke jeg bli med, jeg er jo en av danserne. I dag skal jeg feire bursdagen min, fordi jeg ikke ble i går. Det kommer bare gudforeldre og noen gutter i klassen. Jeg er jo en av de som henger med guttene, siden jeg ikke har jentevenner på skolen. I fjor døde bestevennen min som er altså en jente, i en fly ulykke. Etter det har alle jentene kalt meg for: vennen av de døde. Jeg vet ikke hvorfor, men det er veldig fornærmende. Jeg har ikke fortalt noen om hva som skjedde i går, selvom Hedda,Tuva, mamma og pappa vet det og hele Norge vet det. Jeg ser mange jenter som hyler og skriker, de omringer noen. En jente kommer mot meg. "Er ikke du Isabell?" Spør hun. Jeg nikker. "Isac elliot er der borte, ja jeg vet du er en ellioteer." sier hun veldig fort. Hun har ihvertfall ikke fulgt med på nyhetene. "Skulle ikke han være i London?" Spør jeg "jo, men Lasse ble innkalt i en politisak, så alle dro til Norge igjen" svarer hun. "Kom så går vi å hilser!" Roper hun og drar meg mot isac og alle de jentene. Alle hyler og spør om å ta bilder og autograf. Det var så stas at det var kø. Køen var flere meter, sikkert 50 meter. "Må jeg stå i kø?" Spør jeg hun gale jenta. "Ja, fordi jeg ikke vil møte isac alene!" Sier hun og ler. "Hvorfor vil du stå i den dumme køen med meg?" Spør jeg "fordi vi gikk i samme klasse en uke, jeg var jo fra Tromsø" sier hun. "Er du Alicia?" Spør jeg og hun nikker. Vi var veldig gode venner. Hun var gjest, fordi faren bodde her i sør-Norge. "Jeg har flyttet til faren min!" Sier hun. "Skal du begynne i klassen vår?" Spør jeg "ja, og da får vi se hverandre hver dag" sier hun. "Kanskje" sier jeg "hvorfor kanskje?" Spør hun. "Fordi jeg er en danser" sier jeg, før jeg går et skritt framover (jeg står jo i en kø, jeg ikke trenger å stå i) "du liker jo ikke å danse engang" sier hun "det var før, ting forandrer seg" sier jeg.

Etter å ha stått i kø en halvtime, skal jeg og Alicia "endelig" ta bilde. "Aaaaaaa heia isaaac!!" Hyler Alicia. "Heia Isabell" sier isac og ser rart på meg. "Isabell her er en stor ellioteer" roper Alicia. (Halo, de er jo bare en meter fra hverandre, de trenger ikke å rope). Isac bare nikker. "Jeg glemte å gi deg denne" isac gir meg en konvolutt. Jeg bretter den og putter den i lomma. Alicia og isac tar bilder. Jeg drar til en benk, setter meg og åpner konvolutten. "Kjære Isabell (omg!! Det står kjære) turneen starter 29.12.15 (i morgen) og flyet til Stockholm går klokken 18.20 fra Gardermoen. Turneen varer til 25.03.16. Ved avlysning så ring +*et nummer*" står det. Omg!! Jeg skal på turne.

A little more (isac Elliot fanfiction)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang