Melihle aramız baya iyi olmuştu. Gerçekten ne tatlı çocuk o yaa. Neyse onunla zaman hızla geçmiş ve bu süre zarfında dediğim gibi Melihle iyi olmuş ama öbürleriyle bir şey değişmemişti. Iyiyim ama. Of neyse bugün çarşamba ve de okul çıkışı eve bile geldim. Ama kötü haber yarın sınav var hemde ilk ders. Tarih sınavı ya. Tarih ve ben. Ben nerden bileyim 1998 den öncesini?
Ben de okuldan geldiğimden beri Melihle konuşuyorum.
Melih : Napıyon şampiyon? Alayım mı seni evden? Az dolaşırız? Geliyorum?
Aslı : Saol kardeşim amma yarın bana girecek olan bir adet tarih sınavım var
Melih : Oof alt üstü tarih ya
Aslı : Tarih? Kolay? Siktir git
Melih : Küfür yok.
Aslı : Senin bu küfür takıntın ne be
Melih : Hoşlanmıyorum kardeşim
Aslı: Aaaamann
Melih : Geliyorum?
Aslı : Yok ya bu hafta bi geçsin
Melih : Neden
Aslı : Sınavlar var ya
Melih : Aaaamann
Aslı : Sen beni mi taklit ediyo
Melih : Yok canım ne münasebet ?
Aslı : Sıkıldım ya la
Melih : Aynen ya sen ne sıkıcı insansın lan
Aslı: Git başkasıyla dışarı çık o zaman
Melih: Şaka aşkım şaka
Aslı: Çok komiksin.
Melih: Biliyoruuum
Aslı: Ya bi dakika kapı çalıyor da
Melih: Tamam bekliyorum acele et
Gerçekten kapı çalıyordu ya kim ki?
"Kimo ?"
Verilen cevabı beklemeden kapıyı açtım-
"Anneee ? Baboooo ? Ohaaa aya ohaa yok artık hoşgeldiniz yaa çok sevindim."
Annemle babam gelmiş anladığınız üzere...PERŞEMBE GÜNÜ
"Ya Aslı yemin ediyorum ya her geldiğimde bana bunu yapmak zorunda mısın? Bir gün de kendin kalk. Yaa."
"Tamaaaaam yaa."
"ASLI!!"
"Tamam Tamam kalktım."
"Hayla yatıyor ya."
Şansımı daha fazla zorlamamak için kalktım. Hızlı bir şekilde mutfağa annemin yanına gittim.
"Allah'a şükür."
"Anne ben kaçtım."
"Nereye? Kahvaltı?"
"Geç kaldım Esma sultan."
"O kadar süre uyursan tabiki de geç kalırsın."
"Anne ilk ders tarih."
Tarih. Ah doğru ya ilk ders tarih sınavı var. Allah'ım ya. Off. Sıçtım yemin ederim ya. Ay neyse.
"Ay annem beni lafa tuttun. Hadi bay. Öptüm."
Hemen kendimi dışarı attım. Ne yapacaktım şimdi ben? Oof. Yolda salak salak yürürken bir araba önümde durdu. Kim olduğunu anlamak için içine baktığımda Melih i gördüm. Ay iyi bari.
"Atla."
Arabaya binince ilk olarak laf soktu. Tabi Melih bu durur ku? Asla.
"Ee çalıştın mı bari dersine? Dün hem dışarı çıkma teklifimi reddettin hem de mesajıma geri dönmedin. Kim geldiyse artık (!)"
"Ya annemler gelmiş."
"Kötü olan ne?"
"Ben.."
"Sen?"
"Ders... çalışmayı.....unuttum"
"Nee ??"
"Ya-"
"Kızım gerizekalı mısın sen?"
"Ya ama-"
"Sus. Konuşma ne bok yemeyi düşünüyorsun? 11 sınıflara gelip sana kopya veremem."
"Ya ama-"
"Sus-"
"Yeter mk! YETER! BEN DE BİLİYORUM SIÇTIĞIMI. BAĞIrma. Gerçi ben niye bağırıyorum? "
"Bilmiyorum."
"Emre den mi kopya istesem?"
"Valla kardeşim ben tanımıyorum onları. Senin anlattığın kadarıyla varlar. Ama Ediz den isteme bence. Valla kusura bakma ama Enes de çok salak geldi anlattıklarına göre. Yani Emre-"
"Tamam. Yani kısaca :Sıçtım."
"Aynen."
"Oof geldik ya."
"Okula gitmesen mi ki?"
"Yok ya eninde sonunda yapacak."
"En azından çalışırsın da yüksek alırsın."
"Annemler geldi zaten. Kaçmam imkansız. Eğer şu an kaçarsam annem der ki ben varken kaçan ben yokken haydi haydi kaçar en iyisi burda kalalım. Ki zaten yaz geliyor. İstemem başıma kalmasını."
"Diyorsun ? Peki o zaman kanka ne diyeyim başa gelen çekilir."
"Aynen karşim."
"Neyse kankq bizimliler geliyo görüşürüz. Teneffüse kantinde beklerim seni."
"Okey. Görüşürüz. Hakkını helal et."
"Hmmm düşünmem lazım şimdi."
"MELİH!!"
"Tamam şampiyon sakin ol."
"Timim şimpiyin sikin il. Manyak."
"Aaa tesüf ederim. Yani ben manyak? Dediğin cümlede mantık hatası var. Bir kere."
"Vazgeçtim egomanyak."
"Ben mi aaa?"
"Neyse bak arkadaşların hadi git sen."
"Tamam. Başarısızlıklar. Şimdi başarılar demek isterdim lakin benim bu muhteşem, mükemmel, süper, harikulâde vücudumun bir parçası olan dilimi boş yere yormam çok mantıksız olur. En azından dediğim boşa gitmez böyle olunca."
"Kısa kes. Melih. Hadi."
Melih kahkaha atarak sınıftan arkadaşlarının yanına gitti. Ben de okula yöneldim. Bahçede çok az kişi vardı. Bugün tüm sınıfların bir sınavı var çünkü. Ben de hızla sınıfa girdim. Bugün gerçekten kötüydü neden derseniz eğer boş sıra yok. Aa varmış nerde tahmin edin hadi. Emre ile Arzusunun arkasındaki sıra. Emre neden bu kızla beraberdi ki? Yollu. Amaan banane. Ama daha yollu gelmemiş. Netse istemeye istemeye oturdum. Sonra da tarih kitabını çıkardım. Bari biraz okuyayım.
"Aslı?"
"Efendim. Emre?"
Ne oluyor lo
"Çalışmadın değil mi?"
"Evet ama valla- sen nerden anladın?"
"Okulda da böyleydi sen her çalışmadığın zaman bu yüz ifadesiyle kitaba bakardın."
Ne?
"Ya neyse işte sorun değil hallederim ben."
"Hı hı eminim."
Saf. Sanane ya sanane.
"Gel yanıma eski usül."
"Ya bilmiyorum. Arzu-"
"Oof Aslı. Arzu umrumda değil. Gel."
"Tamam ."
Istemsizce dediği şeye mutlu olmuştum. Beni mutlu eden neydi? Sınavdan yırtıyor olmam mı yoksa Arzu'yu umursamıyor olması mı? Sanırım ikisi de.
Ben Emre' nin yanına oturup eşyalarımı öne aldım. Sıranın altında Arzu'ya ait olan kitaplar vardı onları da alıp öbür sıranın altına koydum. Önüme döndüm ve yaklaşık iki dakika sonrada sınıfa Arzu girdi. Kıvırta kıvırta. Yollu. "Ooo bakıyorum da ben yokken yerime kargalar tünemiş."
"Yerin derken ?"
"Emre 'nin yanı tatlım. Benim yerim Emre 'nin yanıdır. Her zaman."
Gerizekalı.
"Aaa. Ne zaman çıktı bu? Şimdi mi?"
"Tanıştığımızdan beri."
"Emre 'nin haberi var mı tatlım ?"
"Niye olmasın?"
Arzu konuşmasını Emre ye dönerek devam ettirdi.
"Emreğ aşkım şu gerizekalıya söyler misin yerimden kalksın."
Emre' nin yerine ben cevap verdim.
"Aaa ama beni o çağırdı aşkısı onu ne yapcaz?"
Arzu Emre'ye dönüp sinirle baktı.
"Ne oluyor?"
"Arzu-"
"Bana Arzu deme!"
"Sözümü bir daha kesme! Salak mısın ne diyeyim?"
"Oof ya ama ben o anlamda dememiştim. Hem asıl suçlu sensin Emre."
"Arzu hadi bi git. Ya bi arkaya otursan ölecek misin ?"
"Öyle olsun."
"Ooof sıktın."
Arzu bu sefer tüm sınıfa dönüp konuştu.
"Ya arkadaşlar şu kız büyücü mü? Hem Emre, Arda, Ediz, Enes, Eylül; hem de Melih. Hepsi de popüler hepsi de zengin. Hayır anlamıyorum-"
Sözünü kesip devam ettim.
"O beyinle anlamaman normal bir şey tatlım."
"Yaa. Ama en bana beyinsiz dedin oysa-"
"Aferin kızıma, bak nasıl da anlamış."
"Oysa ben amaaan neyse senin seviyene düşmeyeceğim."
"Aşağıdan yukarıya düşülmez zaten."
"Ayy ya aman. "
Ben önüme döndüm o da aldı çantasını çıktı. 5 dakika sonra hoca geldi ve kağıtları dağıttı insan bi günaydın der di mi?
"Arkadaşlar zil çaldığı anda alırım. Yok 1 dakika yok 5 dakika yapmasın kimse. Ha kopya çekeni yakaladım mı yakarım. Hatta araya çanta mı koysak? Yok vazgeçtim yerlerinizi değiştireyim-"
"Aaa hocam 3 dakikamızı yediniz. Hadi. Yani eğer böyle devam edecekse anlaşalım ben ek süre isterim yanii."
"Haklısın Burcu."
Aferim Burcu. Sevdim seni. Hoca kağıtları dağıttı ve başladı....
"Arkadaşlar herkes kağıdını bıraktığına göre çıkabilir vee de ben öbür ders yazılıları okuyacağım dışarı çıkabilirsiniz. "
Ay iyi bari. Oturduğum yerden Emre'ye dönerek konuştum.
"Saol. Gerçekten."
"Bir şey değil."
"Sonra ödeşiriz."
"Oof."
Biz Emre ile sınıfta konuşurken Ediz geldi yanımıza ne alaka ya?
"Aslı bir gelsene."
"Ne var acaba?"
"Konuşacağız sadece."
"Tamam."
Dedim ve dışarıya doğru yürümeye başladık.
"Özür dilerim sinirlerim bozuktu."
"Bana Mira 'dan özür dileyeceksin dedin!"
"Ya dedim ya sinirlerim bozuk."
"Bana bozuk sanki."
"Evet."
"Ne evet ?"
"Sinirlerim senin yüzünden bozuk. O gün bizi kovdun."
"Ama telefonda bunun için senden özür diledim. Ya siz eve geliyorsunuz hiç bir şey demeden geçip içeri oturabiliyorsunuz. Hayır o Mira kim? Ya size ne demeli başıma gelenlerden haberiniz var mı? Benim de sinirlerim bozuktu." Bahçeye çıkmıştık nihayet. Aa Melih gelmedi. Gözümle bahçede onu aradım ve buldum. Doğru ya futbol maçları vardı. Onların sınav öğleden sonra.
"Tamam da noldu sana kötü bir şey mi oldu. Ya kızım anlatsana."
"Anlatmayacağım. O zaman deseydin anlatırdım belki ama şu an anlatmayacağım. Sana, Enes'e, Eylül'e. Hiçbirinize."
"Emre'ye ya da Arda'ya ?"
"Kimseye anlatmayacağım."
"Peki Melih kim ?"
"Bak orda bana el sallayan."
32 diş sırıtıp el salladım. Bu sırada Melihle birbirimize el kol hareketi yaptık.
-Yanındaki kim?-
-Anlatırım.-
-Maç var ya bu sıcakta-
- Aynen-
-İzleyecek misin?-
-Bilmiyorum.-
-xjsksjdoclxnskaelfjcksleofkfkgpdpwkso-
Evet arkadaşlar sonuncuyu ben de anlamadım. Bem de saçma salak şeyler yaptım. Neyse.Valla bakışları ve el hareketlerini kim bulduysa Allah razı olsun ya.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YENİ KIZ
HumorO her şeye gülen ve bulduğu her boku yiyen eski ben yok artık. Değiştim ve geri döndümmmmm.