Kendi Görüşlerim

190 18 4
                                    

Bunu okursanız gerçekten çok mutlu olurum. İçinde sizin de bazı düşüncelerinize ihtiyacım var çünkü.

Bu kitap için gerçekten inanılmaz röportaj araştırması yapıyorum bu konuda ciddiyim sadece bir yerden değil bir sürü yerden araştırdım amacım bunu anlatmak değil final bölümünde bahsederim gerekirse. Konumuz bu değil. Yani hepimizin bilmediği şeyleri ortayı çıkarıyorsam ne mutlu bana çünkü ben bilmediğim bir sürü şey öğrendim.

Bazı insanlar LINKIN PARK'ı sadece para grubu olarak görüyorlar. MTM albümünde tarz değişikliği yaptıklarını biliyoruz Rick Rubin ile. Bunun sadece albüm satma kaygısı olduğunu düşünen insanlar varmış ben bunu bu gece anladım. Bu beni incitti. Ben Linkin Park'ı ilk araştırdığımda da böyle bir şey ile karşılaşmıştım.
Onda ise Linkin Park sadece albüm satmak için her telden çalıyor demişlerdi. Biraz düşündüm bunu gerçekten öyle miydi demiştim hatırlıyorum. Bugünkü okuduğum yorum ise beni tekrar şuna itti. Neden böyle bir şey yapsınlar?

Onlar her zaman belirttiğim gibi Kariyerlerine Zirvede Başlayan Son Büyük Rock Grubu.

Hybird Theory ile 21.yy en iyi albümü seçildi. Ardında Meteora ile aynı şey yine yaşandı. Sürekli böyle gitmeyeceğini anladılar ve farklı bir şeye soyunmak istediler bu yüzden Rick Rubin'den yardım aldılar. Ondan sonra tarzları yine değişti. Her albüm farklı bir hikayeydi. Her albüm onların farklı bir geçmişiydi. Şimdi bir kitapta bulunan bir şeyi paylaşmak istiyorum sizinle:

"Müzik grupları kaba tanımıyla ikiye ayrılır: Kendilerini tekrarlayanlar ve kendilerini tekrarlamamaları gerektiğini düşünenler. Ikinci gruptakiler, gerçek müzikseverin takdirini her zaman daha çok toplar. Çünkü müziğe tutkun biri, her ne kadar sevdiği grubun belli bir çizgide gitmesini istese de kendisini şaşırtmasını da bekler. Saydığımız birinci grup yirmi, belki otuz albüm yaparak aynı çizgide ilerler. Ikinci grup ise dinleyicisini şaşırtmaktan asla vazgeçmez, onları kaybetme riskini de göze alarak."

Linkin Park'ın tanımı gibi geldi bana. İleriki bölümlerde de yazacağım mutlaka ama şimdi spoi tarzında kısa bilgiler atayım.
Rick Rubin Mike ve Chester için geçmişiniz ile yüzleşin ve onları şarkıya çevirin demişti MTM için ve 100 belki de daha fazla şarkı yazılmış bu albüm için. Ve görüldüğü gibi kaç tanesi var.

Bu insanlar geçmişlerindeki acıları bize açıyorlar ve yazdıkları şarkılar ile bunu anlatıyorlar. Kendilerine inanmayan plak şirketlerine karşın, kendilerine inanmayan arkadaş çevrelerine karşın, ailelerine karşın yılmıyorlar. Bu albümlere satma kaygısı derseniz gerçekten onların acılarına geçmişlerine hakaret etmiş olursunuz. Bu... bu Tanımsız bir durum. Yanlış anlamayın amacım kin kusmak ya da sinir atmak değil şuan sinirli değilim yatağımda oturmuş bu haksızlığı düşünüyorum ve bir de playlist Linkin Park yapıyorum.

Gats single'ı için bazıları 'Rakim'in hatrına dinledim şarkı bayat' gibisinden Şeyler yazmışlardı. Kırıcı be!

Az çok okuyan herkes Chester'ın neler yaşadığını biliyor. Ya da Mike'ın veya Phoenix'in ilerleyen bölümlerde açıklayacağım belki okumayanlar olur bu bölümü o yüzden...

Bu insanlar bir Şeyler değiştirmek istemişlerdi. Belki de Dünya'yı. Yaptılar da.
Hepimiz onların tsunami sonucunda nasıl yardım ettiğini biliyoruz. Ya da doğa için neler yaptıklarını. Tamam belki prim için yapmış olsunlar tamam albüm satma kaygısı olsun için yapılmış olsun albümleri. Peki ya onlar sayesinde umut edinmiş, yeni hayata başlamış onları örnek almış olan fanlar? Bu hiçbir şekilde zorla yaptırılamaz.

Ya da ne olursa olsun sokakta her gördüğü hayranları ile fotoğraf çektirip imza dağıtmaları? Onlar yepyeni bir müzik anlayışı kattılar farkında mısınız? Onlar saygı duyulan bir grup! Sahnede de kendileri gibiler! Kuliste de ailelerinin yanında da sokakta da! Onlar kamera şovu yapmıyor! Bazı konserlerinde ara verip fanlar ile konuşuyorlar ya da ne bileyim yaladıkları komik şeyleri anlatıyorlar ben 16 yaşımdayım daha hiçbir konserde görmedim bunu! Gerçi ben daha gençmişim be.

Abi her şeyi geçtim adam kolu kırık şekilde konser verdi ağrısını umursamadan! Adam ayağı kırık şekilde sahneye çıktı. Bütün grup hasta iken sahneye çıktılar. Mike "sahneye çıkıp şarkı söylüyordum kulise gidip kusuyordum sonra geri sahneye çıkıyordum" diyor. Onlar vazgeçmeden devam ediyor! Çaba gösteriyor ve emin olun onlar sizin ucuz eleştirilerinize maruz kalmak zorunda değil!
Hiçbir insan bir yerinin kırık olduğunu bile bile sahneye çıkmaz kaç kişiyi biliyorsunuz öyle? Adam ne olduğunu umursamadan fanlara hakkettiğini vermek istedi. Kimse bundan bahsetmedi değil mi? Kimse bunu eleştirmedi. Ama eğer o konseri yarıda bırakıp gitseydi görürdünüz o zaman siz cümbüşü.

Aklımda eklemek istediğim bir sürü şey var ama eminim birçok Soldier bunla bunla karşılaştı benim bunu özellikle belirtmem sanırım birikmiş haksızlık duygusuydu. Ha bir de bu altı adam gibi adama lise grubu diyorlar! Kusura bakmayın ama siz turunda bu insanları o bir anda ünlü olup sonra bir anda sönen yarışma grubu varya onla bir tutamazsınız! Isim vermek problem değil ama benim prensibime uymaz az çok herkes anlamıştır. Tarz farkı var lan bir kere.

Bu da bu bölümün son paragrafı. Yorum olarak istediğiniz gibi içinizdeki haksızlığı dökebilirsiniz. Sıktılar çünkü. Kırıcı olduğunu düşünmüyorum ama umarım haklıyımdır. Ve umarım okumuşsunuzdur.

Linkin Park BilgileriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin