LPU kullanıcıları "1.sınıf fanlar" çünkü onlar para ödüyorlar! Diğer fanlar sizin için hiçbir şey, çünkü bizler ödemiyoruz, hı? Lanet olsun ! @linkinpark, @m_shinoda"
Hızlıca tekrar edelim: LPU, Linkin Park Fan Organizasyonu'dur. Bir yıllık üyelik için $60 tutar. Üyelikle, nelere sahip olacağınız burada (LPU sitesinde) listeli. Sanırım, "1.sınıf fan" kısmında, gruba bir şeyler ima edilmeye çalışılmış. Bu kişi çok (10'da 10) bozulmuşa benziyor.
Blog yazılarında, duyguların verilmesi amaçlanan ince ayrıntıları okumak bazen zordur, bu yüzden bu yazıda kızgın olmadığımı belirtmek konusunda açık olacağım. Ya da bunu bir savunma için yazıp yazmadığımı anlatmakta. Şu an, bir hotel odasında sakince oturuyorum, 1 fincan kahve ve de 2 tane tostla. Ve bu tweet, beni "en iyi fan kim" konusunda daha fazla düşündürdü.
Öyleyse, hadi tweet'i cevaplayalım!
Hangi fan en önemlisi? Her şeyi satın alan yalnızca 1 kişi mi var? Bir kişi mi kendi "şeyini" (yani burada, fanı olduğu şeyden bahsediyor) en yüksek sesle destekliyor? 1 kişi mi geri kalanlarından daha içten önemsiyor? Bir kişi mi en uzun zamandır sadık? Ve en önemlisi, neden dünya üzerindeki insanlar bu konuda tutkuyla birbiriyle çarpışıyor?
Bir fan grubu, şu konuda aynı anda hem birleştirici hem de ayrımcı olabiliyor: Bu (LPU) inanılmaz bir topluluk ve inanılmaz fırsatlar sunarak aynı zamanda insanları "üyeler" ve "üye olmayanlar" diye ayırabiliyor. Başlarken: fan kulübü bir tercihtir. Tabi siz bir grupta olmadıkça :) (Ha!)
Benim için, bir fan kulübünde yer almak demek, bu kulübü benim kadar önemli gördüğüm demek. (En azından, zamanım ve param yettiğince). Aksine, yer almamak ise "üyelerle aynı fırsatlardan yararlanmakta bir anlam bulamıyorum" demektir. Üye olan ve ürünler ve servis için para ödeyen insanlar var, böyle şeyler oluşturmak için de para gerekiyor, bu yüzden bir fan kulübü paralıdır.
(Para demişken, LPU' dan kesinlikle para kazanmıyoruz, kazandığımız her dolar organizasyona geri harcanıyor)
"Birinci sınıf" ekstra almak için ekstra verdiğini ima ediyor. Biz "merkezi grup"a LPU diyoruz çünkü bu grup üyelerine daha yakınlaşabilmenizi sağlıyor. LPU üyesi olmayanlar da bu imkânlardan faydalanabilir mi? Evet: Örneğin Chester, yolda bir fanla karşılaşırsa imza verebilir ya da fotoğraf çektirebilir. Fakat LPU bu deneyimleri kesinlikle yaşayabilmenizi sağlayan bir organizasyondur, bu yüzden bunun sizin başınıza gelme ihtimali çok daha fazla olur :)
"Her neyse, bu fan kulübüne verecek yeteri kadar param yok, bu kulüp iğrenç!"
Dünyada bazen sabit bir "al-ver" olayı olduğunu unutuyoruz. Aldığınız şeyler karşılığında, bir şeyler vermeniz gerektiğini. Bir kıyafet mağazasında, giyecek bir şeyler almak için para ödersiniz. Bahçede, yemek elde edebilmek için zaman ve çaba harcamalısınız. Bir ilişkide, sevgi göstermeli ve partnerinize çeşitli vaatlerde bulunmalısınız. Eğer, iki taraftan birinde, bunları sağlamakta sorun çıkarsa bütün her şey paramparça olur. (Ya da hırsızlıktan tutuklanırsınız.)
Ve hala, bazı insanlar bir şeyler vermeden, bir şeylere sahip olmak istiyorlar. Online bakarken, bunun büyük bir grup olduğunu düşünebilirsiniz, fakat değil. Yakınından bile geçmez. Örneğin: Facebook üzerinden LP' yi beğenen 31 milyon insan var ancak bunların yalnızca 10.000'de 3'ü LPU' da yer alıyor. Ve bu küçük sayının da aslında çok küçük bir kısmı cidden bu işin içinde.
Fakat nasılsa, internetteki yorumlarda ve eleştirilerde bu küçük gurup bu işin ustaca yapılmış bir iş olmasını sağlıyorlar. Bu nasıl işe yarıyor?
Geçen yıl, en son albümümüz "A Thousand Suns'ın dünyada en çok satan 2.rock albümü olduğunu öğrendim. (Tebrikler "Mumford and Sons" siz, 1.idiniz) Fakat eğer iTunes'daki "A Thousand Suns," eleştirilerini okursanız, albümün 5 üzerinden 3 yıldız aldığını ve birçok da negatif eleştiriye uğradığını görürsünüz. Bu arada, halinden memnun LP fanları, albümü almaya devam ediyorlar. Konserlerimizde, bize tezahürat ediyorlar, bizi Facebook'ta "beğeniyorlar ve diğer sayısız yollardan bizi destekliyorlar. Fakat fan eleştirilerinde değil. Neden?
Warsaw Teknoloji Üniversitesi'nin yaptığı RWW gibi bazı çalışmalar, insanların olumsuz düşüncelerini daha çok internet üzerinden paylaşabildiklerini tespit etmiş. Mutlu insanlar yorum yapmayacak, mutsuzlar ise şikâyet edecekler. Ve negatif düşünceler, sürekli şöyle konularda aşırı uzayacaklar: a) görüş tabanlı b) duygusal içerikli ya da c) büyük bir hayran kitlesi ya da cazibesi olanlar (Bizim için: göz at, göz at, göz at) Artı, bilgisayar ekranından ayrımcı içerikli şeyler eklenince, insanlar kendilerini daha cesur hissediyorlar, daha özgürce konuşuyorlar ve bazen aşırı abartıyorlar.
Böyle yapan azınlıkları göz ardı etmiyorum. Açıkçası, fikirler kullanışlı ve yardımcı olabilirler: yaratıcı fikirler, linkinpark. com'u mükemmel bir site haline getirmemize olanak sağlarlar, LPU'yu da. Eğer, azınlıkların düşüncelerini önemsemiyor olsaydık, geçen hafta o fan anketini yayınlamazdık.
Ve aynı zamanda, protestocuların diğerlerinden daha fazla gürültü yaptıklarını da hatırlıyoruz. Olumsuz yorumları ve eleştirileri gördüğümüzde, birçok insanında böyle düşündüğünü anlamak kolay. Çünkü bazen şikâyetçiler yalnızca 1 kişinin de konuşması olabilir.
Theodore Dalrymple'ın şu yazısı da bu konuda beni destekliyor:
http://www.newenglishreview.org/custpage.cfm/frm/58706/sec_id/58706Bloğumda "süper fan" terimini kullandım. Bunu yaparken, LPU üyelerinden bahsediyorum, LPU'nun onlar için olmadığını düşünenlerden. Yani, bunu yaparken kendini olduğu gibi değil, grubun büyük bir fanı gibi düşünenlerden bahsediyorum. Bu ayrımı yapmamın sebebi, bu iş için diğerlerinden daha fazla çalışanların önemini göstermek.
Genel anlamda, Linkin Park fanlarından bahsederken, herkesi buna dâhil ediyorum. Yayınladığımız her şeyi satın alan, 100'den fazla konserimize katılan, ya da 1 dolar bile harcamamış olan ve sadece 1 şarkımızı seven, fark etmez. Başka bir deyişle, eğer bir fan olduğunuzu düşünüyorsanız, öylesinizdir.
Eğer bunu okumuşsanız ve "daha fazla negatif hissetmek istemiyorum" diye düşünmüşseniz, size saygılarımı sunar ve takdir ederim. İsterseniz, bu yazının altına devamını ekleyebilirsiniz.
Yazan: Mike SHINODA
Hiçbir kelimeyi veya harfi değiştirmeden olduğu gibi emirsin buraya bu yazıyı Türkçe'ye çevirirken hata varsa benim suçum yoktur. Şunu söyleyebilirim deli gibi LPU'ya üye olmak istiyorum. Beni tanıyan herkes bilir bu halimi hatta baya espri de yapmışızdır bunun için ama ailem bu tür şeyler konusunda pek iyimser değiller ve 8-10 haftada kargoyla buraya geliyor yani konu şu birçok hayran bu sorunsalı yaşıyor birçoğu Türkiye'de birçoğu yurtdışında işte. Ama Mike'ı haklı buluyorum ne olursa olsun para biriktirip onları alabilirsiniz yani. Hem bence bu yurtdışındakiler için daha kolay neyse ben bir susayım. :) ✌🏻️✌🏻
Bu arada Mike'ın kelimeler ile oynama konusunda başarılı olduğunu söylemiş miydim?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Linkin Park Bilgileri
De TodoLinkin Park ile ilgili bilinmeyenler, haberler, kişisel Özellikler ve daha bir çoğu... 1999'dan bu yana Linkin Park. Bunu okumaya başlayacak isen grup hakkında merak ettiğin bir Şeyler var Demekki ki. Bağlanacaksın güven bana onlar çok iyi insanla...