Seperti hari hari biasa. Aku bangun tidur dengan perasaan yang bercelaru. Pelbagai perasaan. Takut. Sedih. Gembira. Kosong. apa yang aku lihat adalah dunia yang kelam. Manusia yang penuh dengan agenda demi kepentingan masing masing. Bau busuk nafas orang yang hidup penuh dengan kepalsuan. Hahh. Aku mengeluh lagi. Jam menunjukkan pukul 8 pagi. Masih awal lagi untuk pergi kerja. Haishh macam ni lah kehidupan aku. Bangun pagi. Layan stim. Siap pergi kerja. Dengar orang membebel. Balik rumah. Layan blue. Lancap. Tidur. Tapi sejak dua menjak ni hidup aku macam berubah sikit bila aku terjebak dengan dunia yang sangat asing bagi aku. Sangat pelik bagi orang normal untuk join masuk. Tapi tidak bagi aku. Lahir dan membesar di bandar cukup masak untuk aku faham perangai sial diorang. Photographer itulah pekerjaan aku. Kalau rajin aku lah jadi modelnya. Muka yang kacak. Badan sado. Kulit putih. Lesung pipit. Hidung mancung. Itulah yang membuatkan ramai yang tertarik dengan aku. Tak kira lelaki atau perempuan. Tak lupa geng geng amy timber si maknyah laknat.
" kiff, kau kat mana ni? Kau punya gay ni dah merengek mintak batang. Datang lah cepat sial. Rasa nak sepak je jantan sekor ni. Hidup menyusahkan aku je ".
Aku mengeluh. Kimak je perangai pagi buta call semata mata suruh datang kerja. Awal lagi. Maki aku dalam hati. Yelah nak maki depan tak berani kang tak pasal pasal hilang job aku. Macam mana aku nak hidup kat kl ni. Barang dah lah mahal nak mampus. Dengan perdana menteri yang tak habis habis susahkan rakyat. Sula burit tu tahu lah.
" woi kimak! Kau dengar tak ni? Cepat lah datang. Aku tak larat dah nak layan gay kau ni. Aku ni straight beb. Kang datang awek aku merana adik aku ni ". Keluh adam." yelah yelah. Aku siap lah ni. Sapa gay aku bodoh. Aku bukan gay lah babi. Aku sumbat mulut kau dengan berus jamban kang. Sia sia je hidup "
walaupun kasar tapi kitorang dah biasa. Walaupun adam tu bos aku. Kitorang karib. Act dekat tempat kerja je kitorang serius macam pekerja dengan bos. Tapi kat luar dialah member rapat aku. Perangai pun dua dua sama. Perangai macam haram jadah.
" hahahaha yelah. Cepatlah datang. Kang aku rogol gay kau ni tak merasa kau ".
" haha bodoh. Rogol lah. Lepastu rakam bagi aku. Manalah tahu boleh jadi pornstar kau. Masyuk aku weh. Tak payah kerja dengan bos sengkek macam kau lagi ".
" kimak kau. Dah datang cepat. Kang aku pecat kau. Banyak bunyi pulak "
" Haaaa aku tahulah. Tengah siap lah ni. Nak lancap pun tak sempat. Fuck "
" hahaha dont worry. Malam ni kita pergi satu tempat ni. Aku kompem adik kau tak berhenti merecik. Hahahaha ".
" haha bodoh punya kawan. Lebih baik ajak aku pergi masjid ke pergi surau ke. Ni pergi tempat kongkek. Neraka bodoh tempatnya. Haha. K bro chaw "
" butoh lah kau! Haa okay aku tunggu kau sampai sini. Cepat sikit "
" ye aku tahulah. Tunggu kejap tengah otw ke bilik air ni. Hahaha bye "
Aku terus letak fon. Sebab taknak dengar dia membebel hahaha. Nama je lelaki tapi membebel nya mashaallah. Kalah nyah sis. Aku tolak selimut ke tepi. Dengan langkah yang longlai aku pergi ke bilik air. Sebelum stop kejap depan cermin. Usha sixpack. Usha badan sendiri. Stim! Bodoh sangap dengan diri sendiri. Hahahaha. Aku capai iphone6+ yang baru aku beli semalam. Dan klik! Selfie lahh apa lagi. Dan post. Susah kalau jadi handsome tapi tak share dekat orang. Done! Ahhhh malas sial nak pergi kerja. Aku langkah ke bilik air dan aktiviti rutin. Lancap. Hahahahaha
YOU ARE READING
SONGSANG
Mystery / Thrillerakiff. seorang photographer tersohor dan terkenal dengan ketampanan nya. tapi sayang. bukan wanita yang dikejar tetapi lelaki. sejantina nya yang dikejar. sehingga pertemuannya dengan seorang lelaki yang mengingatkan dia pada wanita yang pernah berk...