Tanıtım

102 12 4
                                    

Yaşadığım yıl 2115.Güzel bir ailem var.Güzel bir ülkem.Çok iyi arkadaşlarım var.Liseyi yeni bitirdim.Yaşadığım yer çok güzel.2015'ten bu yana haritalar değişti.Artık Amerika diye bir ülke yok.Avrupa ve Amerika'nın sömürgesi olan Afrika Amerika'yı açtığı 4.Dünya Savaşı'yla ele geçirerek intikamını acı bir şekilde aldı.Şimdi daha adaletli ve güzel bir yer orası.Daha yaşanılası bir yer.Irkçılık yok,ayrım yok.Avrupa da değişti.Haritalarda pek farklılık yok ama Türkiye ile beraberce tasarlanan yeni bir İnsan Hakları Sözleşmesi var ve artık bunlara uymayanların elinden her şey alınacak.Gerekirse canı bile.Avrupa bundan hoşlanmasa da çoğunluk bunu istiyor.Artık Avrupa'nın eski üstünlüğü kalmadığı için seslerini de pek çıkaramıyorlar.Türkiye'ye gelecek olursak güzel değişimler var.Osmanlı uyandı diyebilirim.Türkiye artık haritalarda daha büyük bir alanı kaplıyor.Balkanlar artık Türkiye sınırları içinde.Afrika'nın bir kısmı da bizim.Ama isteyen istediği dini istediği hayatı yaşamakta özgür.Çoğunluk mutlu bu durumdan.Sadece toprak olarak değil her anlamda gelişti Türkiye.Yani 22.yüzyılın Amerika'sı diyebiliriz.Ama daha demokratik bir Amerika.

Ve gelelim en can alıcı noktaya.Annemin anlattığına göre 2000'li yıllarda insanlar geleceğin –yani bu günün- yaşanılmaz bir yer olacağı konusunda eminlermiş.Yani bir beton yığını olacağını ve insanların adeta robotlaşacağını düşünüyorlarmış.Ama gördüğüm resimlerle karşılaştırdığımda bizim zamanımızın daha yeşil olduğunu rahatça fark edebilirsiniz.Mesela eskiden hormon diye bir şey varmış.GDO diye bir şey de.Ben onların ne olduğunu bilmiyorum mesela.Galiba bitkilerin hızlı büyümesi için kullanılan bir tür kimyasal ilaç.Ama burada herkes kendi bahçesinde kendi ürününü yetiştirebiliyor.Ya da marketlerden alıyor.He siz derseniz ki marketlerde olan bitkilerde hormon yok mu?Hormon kullanımı 20 yıl önce yasaklanmış.Yani artık her şey 'organik'.Ormanlar dünyanın yüzde yetmişini kaplıyor şuan.Hatta eskiden çöl olan Sahra'da bile şimdi yeşil görmek mümkün.

Uzay'a gelecek olursak uzayda yaşam bulundu ama henüz hiçbirimiz bir uzaylı göremedik.Oksijeni ,suyu ve bitki örtüsünü buldular.Hatta bazı insanlar şimdi orada yaşıyor.Ölmüyorlar da merak etmeyin.

Dünya gündemi böyle,biraz da benim hayatıma dönelim.Ben Bahar.18 yaşındayım.Liseyi yeni bitirdim.Bu sene üniversite hazırlık okuyacağım.Daha sonuçlar belli olmadı.Çok heyecanlıyım.Sınavım iyi geçti ama yine de emin olamıyorum.

Kardeşim var 15 yaşında.Adı Kerim.O da lise ikinci sınıfa geçti.Biraz tembeldir ama dersleri iyidir.Ve asosyal.Ama aynı zamanda aşık.Söyleyemiyor da.Neyse böyle devam ederse kızla gidip ben konuşacağım.

22.YüzyılHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin