Så får du härliga händer

455 4 2
                                    

3 steg till mjuka händer
1. Tappa upp lite ljummet vatten i en balja och låt händerna bada en stund. Om du vill kan du ha i några droppar vanlig vinäger. Syran i vinägern hjälper till att avlägsna döda hudceller.

2. Torka tassarna ordentligt med en handduk! Passa på att massera händerna lite. Det är skönt, plus att det får igång blodcirkulationen.

3. Smörj in händerna med en riktigt fet och härlig handkräm!

Skydda dina händer
Använd gummihandskar när du diskar eftersom diskmedel och vatten torkar ut huden.
• Ha vantar på vintern! Kyla och vind gör händerna torra.
• Är dina händer riktigt torra? Testa att smörja in händerna ned en skön kräm och ta på dig bomullshandskar (finns på apoteket) innan du går och lägger dig på kvällen. När du vaknar på morgonen är händerna mjuka och fina!
• Smörj in händerna med solskydd på sommaren.

När du tvättar händerna...
...använd helst ljummet vatten! För varmt eller för kallt vatten kan torka ut händerna. Och glöm inte att alltid torka händerna ordentligt efteråt!

Tips!
Ha alltid en liten tub med handkräm i handväskan, så kan du snabbt och lätt smörja in dig när du känner dig lite torr.

Gör din egen hand-peeling!
Du behöver:
• Vanligt salt
• Flytande honung
Gör såhär:
Blanda salt och honung och skrubba sedan försiktigt händerna. Skölj sedan av med ljummet vatten och toppa med lite handkräm.

En bok för tjejerWhere stories live. Discover now