1. Umgås bara ned snälla kompisar.
Häng bara med härliga personer som du känner dig trygg och bekväm med, och som accepterar dig för den du är!2. Ge andra komplimanger.
Ge komplimanger till dina BFF:s. Och när du får en komplimang tillbaka - väga tro på de snälla orden och ta åt dig!3. Stå för den du är.
Våga stå för vad du tycker och den du är! Det spelar ingen roll vad "alla andra" tycker. Om du råkar göra bort dig eller säga något pinsamt - so what? Bjud på dig själv!4. Jämför dig inte med andra.
Det är lätt att bli avis på andra. Men vet du vad? Du är en supercool tjej - så var stolt över den du är istället för att önska att du var som någon annan.5. Utmana dig själv.
Försök att vara lite extra modig! Även om vissa saker känns jobbiga, så utmana dig själv och gör de där grejerna ändå. När du väl har klarat av något jobbigt kommer du att växa som person.6. Fundera på vad som är viktigt.
Vad tycker du är viktiga egenskaper hos dina kompisar? Fundera och vänd sedan på det - vilka egenskaper tror du att andra tycker är viktigast för dig? Är det verkligen att klä sig trendigt och att vara poppis? Nä, det är viktigare att vara en omtänksam, klok, och modig tjej som vågar vara sig själv!
YOU ARE READING
En bok för tjejer
RandomI den här boken får du veta lite tips och trix inom tjejgrejer