Proffsiga tips för drömhåret

379 3 6
                                    

Låt självtorka
När du har tvättat håret är det bäst att låta det självtorka. Värmeverktyg som man använder för att föna, locka eller platta håret sliter nämligen rätt mycket på ditt hår.

Tvätta inte för ofta
Att tvätta håret för ofta kan slita på håret. Cirka två till tre gånger i veckan brukar räcka! Om håret känns torrt kan det vara bra att göra en hårinpackning en gång i veckan.

Skölj ordentligt
När du tvättat håret är det super viktigt att du sköljer ordentligt så att alla schamporester försvinner. Annars kan håret bli matt och trist.

Använd rätt produkter
Det finns schampon och balsam för typ alla hårtyper. Till exempel: Om du har torrt hår ska du använda produkter anpassade för torrt hår.
Och kom ihåg: Ska du använda värmeverktyg (typ plattång) - skydda håret med ett värmeskydd!

Visste du att...
...hårsnoddar med metall och klämmor med vassa kanter kan skada håret? Byt mot mjuka varianter istället☺

Borsta rätt sätt
Får du lätt tovor i håret? Försök att ta det lugnt med borsten så att du inte sliter på svallet! Börja borsta topparna och jobba dig uppåt. Om det är väldigt trassligt kan du använda till exempel lite balsam-spray, så blir det lättare att reda ut.

Toppa och
Det finns inga produkter som kan laga kluvna toppar, det enda som funkar är att klippa topparna!

En bok för tjejerNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ