Få koll på smink-prylarna!

260 2 0
                                    

CC-cream:
En CC-cream är som en foundation, primer och concealer i en och samma kräm. Den jämnar ut hudtonen och återfuktar, men är inte lika täckande som en foundation.
Concealer:
En concealer är ett stift eller en kräm som trollar bort mörka ringar under ögonen, finnar, ärr och rodnader.
Eyeliner:
Om man ritar ett streck med en eyeliner längs den övre fransraden så ser fransarna betydligt tjockare ut. Tänk på att vara stadig på handen, öva flera gånger!
Foundation:
En kräm som gör att hyn får en jämn färg och som täcker rodnad och finnar. Smörj in ansiktet och dra sedan färgen från käkbenet ner på halsen för att undvika att det blir ojämna kanter.
Mascara:
Sätter färg på dina fransar och gör dem mörkare och tjockare. Dina ögon framhävs och mascaran får dem att se större ut.
Läppenna:
En penna som finns i alla olika sorters rosa och röda nyanser. Målas lite utanför dina egna läppar för att ge läpparna för att ge läpparna en fylligare form. Tänk på att inte välja en för mörk penna, utan välj en i samma färg som ditt läppstift eller läppglans.
Kajalpenna:
En penna som i svart färg ramar in ögat om du målar längs med franskanten. Använder du en vit kajalpennna kan du ge intrycket av större ögon genom att måla innanför den undre fransraden.
Primer:
En kräm som lämnar ut och slätar till huden samtidigt dom den döljer porer och finnar. Lägg på primern efter ansiktskrämen men innan foundation.
Solpuder:
Avsluta din sminkning med att borsta på solpuder på kindben och nyckelben för att få en solkysst look.
Ögonfransböjare:
En sminkpryl som hjälper dig att böja uppåt för att förstora ögat och som gör att fransarna ser längre ut. Om du inte vet hur du ska gå till vägo, fråga i butik så kan de hjälpa dig att visa.

Förlåt för väääldigt långt kapitel

En bok för tjejerOù les histoires vivent. Découvrez maintenant