Perfekta tofsen
• Borsta igenom håret ordentligt.
• Applicieraen glansspray i håret för en extra glammig look.
• Bestäm om du vill ha en hög eller låg hästsvans, och fäst håret med en hårsnodd.
• Dra fram några slingor längst fram vi ansiktet för en rufsig look, så att det inte ser så "stramt" ut.
psst! För en extra cool style: Ta en hårslinga och vira runt tofsen så att den döljs!
Tips!
Känns håret lite "platt" när du sätter upp det i en tofs? Skapa lite extra volym med ett volympulver eller torrschampo vid hårrötterna!Vackra vågor
• Börja med att applicera värmeskydd i hela håret.
• Dela in håret i tre lika stora delar.
• Plocka fram en locktång, gärna en stor variant eftersom du vill ha stora lockar!
• Börja med det understa håret: Ta en hårslinga och vura runt locktången, och rulla runt.
OBS! Tänk på att locktången blir supervarm. Se upp så att du inte bränner dig bara!
• Fortsätt så genom hela håret. Tänk på att vinkla utåt från ansiktet för att få den där "svallande" känslan.
• Separera lockarna med med hjälp av fingrarna, och avsluta med lite hårspray för att hålla lockarna på plats!
Visste du att...
...du även kan göra lockar med en plattång? Vrid den utåt samtidigt som du drar den ut mot topparna.
Tips!
Efter att du lockat en slinga, rulla ihop den med hjälp av fingrarna och fäst den med en hårnål. Låt det sitta så ett tag. Då svalnar nämligen håret i sin rätta form och då håller locken längre!
YOU ARE READING
En bok för tjejer
RandomI den här boken får du veta lite tips och trix inom tjejgrejer