İster Dark Knight üçlemesinden sonra, ister çocukluğumuzdan beri Batman hayranı olalım, değişmeyen tek şey hepimizin içinde bir Batman hayranlığının varlığıdır. Batman hakkındaki bilginiz filmler ile sınırlı ise devasa bir çizgiroman geçmişini kaçırıyorsunuz demektir. Bu listede geneli çizgiroman dünyasından Batman hakkında 25 ilginç bilgiyi derledik.1-Bob Kane-Bill Finger ve Bir Efsanenin Doğuşu
Batman'in fikir babası Bob Kane, esinlendiği 3 kaynağı şöyle sıralar: Aktör Douglas Fairbank'in Zorro tiplemesi, Leonardo Da Vinci'nin icatlarından biri ve 1930 yapımı Bat Whispers adlı bir film. Kane'in kafasındaki ilk Batman imajı kırmızı taytlıydı."Batman" fikrini paylaştığı çizer Bill Finger, bu görünümü değiştirmeyi teklif eder ve bildiğimiz Batman imajı (ufak farklarla) ortaya çıkar.
2- Silah yoktu hani Bruce?
Batman ilk maceralarında (evet, mor bir eldiveni vardı) silah kullanmaktan ve düşmanlarını öldürmekten çekinmiyordu. Bir süre sonra silahlar kayboldu ve Batman'in meşhur öldürmeme kuralı ortaya çıktı.
3-Batman olmak o kadar da kolay değil!
İşin ekonomik boyutu bir yana, Bruce Wayne'in eğitim hayatı da oldukça yoğundur. Kriminal bilimler, adli tıp, bilgisayar, kimya, biyoloji, mühendislik dallarında çeşitli üniversitelerden derecelere sahiptir. İspanyolca, Fransızca, Rusça, Japonca, Çince, Arapça (büyük ihtimalle Türkçe de) bilir. Ayrıca 127 (yüz yirmi yedi evet.) farklı dövüş sanatında da ustadır.
4-Batman Harikalar Diyarında!
Batman dünyasında "Alice Harikalar Diyarı" hikayesinden esinlenilmiş bir çok karakter vardır. Gönlündeki Alice'i bulmak için genç kızları kaçıran Mad Hatter'ın zihinsel olarak kontrol ettiği bu "Harikalar Diyarı" çetesi Tweedledum & Tweedledee, March Hare, Lion, Unicorn, Walrus ve Carpenter adlı karakterlerden oluşur.
5-Robin mi? Hangi Robin?
Batman tarihi boyunca bir çok Robin gelip geçmiştir. Ne kadar ilk Robin olan Dick Grayson ön planda olsa da her Robin'in ilginç hikayeleri vardır. Robinlerin sayısı 4'ten fazla da olsa en ünlüleri şunlardır: (Listeception oldu biraz)
1- Dick Grayson:İlk Robin, Harika Çocuk. Sonradan bağımsızlığını ilan edip Nightwing olur.
2-Jason Todd : Tarafımızca öldürülür, (ileride anlatılacak),öteki taraftan geri gelir ve Red Hood ismini alır.
3- Tim Drake: Bu Robin'in başına öyle çok büyük şeyler gelmez, büyüyünce Red Robin ismini kullanır.
4-Damian Wayne: Evet Wayne, Batman'in öz oğlu. İleride kendisinden bahsedilecek.
6-Batman, düşük çizgiroman satışları yüzünden ölecekti.
Evet, DC Comics, Batman'in ilk yıllarında düşük satışlar sebebiyle Batman'i öldürmeyi düşünüyordu. Tabi sonradan farklı hikayelerde öldü, ama sonradan ölmediği anlaşıldı, yani biraz karışık hikaye. Çizgiromanlarda genellikle ölenler bir yolunu bulup illa ki geri gelirler, ama Batman gibi bir kahramanı ekonomik sebeplerden dolayı hiç bilmiyor da olabilirdik.
7- Zaten öldü de.
Bahsettiğimiz gibi Batman bir ara çizgiroman dünyasında ölü olarak kaldı. Tüm kahramanların toplanarak başa çıkmaya çalıştığı büyük kötü Darkseid'ın omega ışınına maruz kalan Batman, görünürde öldü. O zamana kadar etkisi bilinmeyen bu ışının aslında kişiyi zihinsel olarak geçmişe gönderdiği sonradan anlaşıldı. Kurtulmak için zaman çizgisinde yolunu bulmaya çalışan Batman, mağara adamı, korsan, kovboy gibi tarihi figürlere dönüşerek günümüze gelmeyi başardı, yani bir nevi ölümden döndü.