<21>Ninja Kaplumağalar

226 7 0
                                    

Ninja Kaplumbağalar'ı birbirinden ayırmamız için üç farklı yol vardı: Kullandıkları silahlar, sesleri ve elbette gözlerine taktıkları bandajları... Ancak Kevin Eastman ve Peter Laird tarafından yaratılan Ninja Kaplumbağalar'ın çizgi romanında hepsi aynı renkte bandaj takardı!


Diğer bir deyişle hepsi kırmızı bandaj takardı ve hepsi bir bakıma Raphael'di! Onları birbirinden ayırmak için Leonardo'nun kılıcına, Donatello'nun da sopasına bakmak gerekiyordu! 


 Ninja Kaplumbağalar'ı izleyen pek çok kişi bilir ki ekibin lideri aslında Leonardo'dur. Ancak Turtle Power albümünde yer alan sözlerde "Leonardo, Michelangelo ve Donatello. Takımı kardeşinizle birlikte kurun. Raphael. O grubun lideri..." sözleriyle ekibin lideri Raphael olarak dillendirilmiştir.


Ninja Kaplumbağalar'ın ekranlarda patlama yaptığı 1990'lı yıllarda İngiltere'ye 250 bin kadar yavru kaplumbağa ithal edilmiştir. 


 Bunun nedeni ise çizgi filmi sevenlerin evcil hayvan olarak kaplumbağa beslemek için yoğun talep göstermesidir.


Ninja Kaplumbağalar'ın kötü adamı Shredder'ı orjinal çizgi filmde The Fresh of Bel-Air dizisiyle de tanınan James Avery  sesiyle hayat vermiştir.


Ninja Kaplumbağalar popüler olduğu dönemde 5 milyon dolarlık bir telif davasıyla da karşılaştı. Sebebi ise pizza hastası Michelangelo'nun sık sık söylediği 'cowabunga' sözüdür. 


 1950'li yıllarda ekranlarda olan TV şovu Howy Doody tarafından açılan davada Cowabunga kelimesinin kendilerinden çalındığı iddia edilmiştir. Dava sonlandığında ise davayı açan taraf sadece 50 bin dolar alabilmiştir.


Ninja Kaplumbağalar'ın ilk çizgi romanı piyasaya çıktığında 1.50 dolardan, yani yaklaşık 3 TL'den, satılıyordu. Bugün aynı romanı almak için 2 bin 500 ila 4 bin dolar arası bir bedeli(yaklaşık 9 bin TL) gözden çıkarmak gerekiyor! 


 April... Çizgi filmin olmazsa olmaz karakteri olan April'i gazeteci olarak biliyoruz. Ancak aslında April'in gerçek mesleğinin gazetecilikle uzaktan yakından ilgisi yok!


April çizgi romanlarda bir bilim adamının yanında çalışan asistan olarak rol alıyor. Ancak çizgi filme uyarlandığında April'in mesleği de birden değişiveriyor! 


 Ninja Kaplumbağalar kanalizasyonun içinde evrim geçirip küçük kaplumbağa olmaktan kurtulup bugünkü hallerini alırlar. Ancak onların bu hale gelmesinde doğrudan Chet Manley isminde birinin sorumlu olduğunu biliyor muydunuz?


Çizgi romanda kaplumbağaları mutasyona uğratacak olan bir kamyonun yaşlı bir adama çarpacağını gören Manley elindeki dört kaplumbağayla yola fırlat ve yaşlı adamı kurtarır. Ancak o sırada elindeki kaplumbağalar kamyondan damlayan sıvıya düşmüş ve Ninja Kaplumbağa'lar mutasyona uğramıştır! 


 Raphael çizgi filmde grubun en güçlü ve korkusuz üyesi olarak bilinir. Ancak Raphael'in pek de küçümsenmeyecek bir böcek korkusu vardır!


1983 yılında Kevin Eastman ve Peter Laird tarafından çizilen Ninja Kaplumbağalar'ın ilk orjinal çizimi 2012 yılının Mayıs ayında bir açık artırmada 71 bin 700 dolara satılmıştır. 


 Ninja Kaplumbağalar temelde sadece savaşan kaplumbağalardı. Ancak çizgi filmi yayınlanmaya başladığında çocukların sevgisini daha fazla kazanabilmek için kaplumbağalar daha neşeli bir forma sokuldu.


Örneğin Michelangelo'nun pizza aşkı, Cowabunga nidası çocukları kazanmaya yönelikti ve kaplumbağalara sonradan eklenen özelliklerdi. 


 1988 yılında şiddet içerdiği gerekçesiyle Avrupa ülkelerinde Ninja Kaplumbağalar sansüre uğramıştır. 


 Avrupa'da çizgi filmin yayınlanabilmesi için normalde çifte nunçaku kullanan Michelangelo, borda kancası kullamak zorunda kalmıştır.


OKUDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER

Kahramanlar hakkında bilinmeyenlerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin