Karakter Adları: Dan Garret//Ted Kord//Jaime Reyes
Statü: Kahraman, Uzaylı Asker, İntergalaktik Savaşçı
Yaratılış: Dan Garret 1939/Ted Kord 1966/ Jaime Reyes 2006-07
Takımlar: Justice League, Justice League Galactic, Reach Soldiers, Teen Titans
Origin:
"Blue Beetle" nickini ve kimliğini bu güne kadar 3 kişi kullandığı için bu kahramanın kökenlerini üç özgeçmişe ayırarak aktarıyoruz.Dan Garret 1939-1966:
Dan, 1916 yılında doğmuştur. Babası Michael Garret, New York Polis Depertman'da (NYPD) tecrübeli bir polis memurudur.
1920 yılına kadar Dan ailesi ile beraber mutlu ve mütevazi bir yaşam sürdürmüştür. Ancak; Dan 4 yaşında iken annesi bir hastalığa yakalanır ve de ölür.
Dan, ileride tıpkı babası gibi bir polis olmayı istemektedir. Fakat, Babası Dan için hali hazırda üniversite fonu hazırlıyordur.
Babası Dan'e, üniversite kariyerini öncelikle tamamlaması gerektiğini, daha sonra isterse polis olabileceğini söyler. Dan babasını kıramaz ve de Eyalet Üniversitesinde kolej eğitim hayatına başlar. Kolej hayatı sırasında ise hokey, amerikan futbolu gibi fiziksel takım sporlarına ve de Boks gibi dövüş sporları ile ilgilenir ve bunları zamanla profesyonel olarak yapar.
Dan'in mezuniyet yılında babası ölümcül şekilde vurulur. Dan onu görmek için acele eder. Ve babası sakin kalıp okulu bitireceğine dair ondan söz alır ve de daha fazla dayanamadan ölür. Dan okulu başarı ile bitirir ve de daha sonra hayalinde olduğu gibi babasının NYPD'de bir polis memuru olur.
Dan söz konusu işi olduğunda o kadar tutkulu ve çalışkandır ki daha kariyerinin başlarında koca bir suç organizasyonu tek başına çökertmiş ve üyelerini adalete teslim etmiştir. Ancak,zamanla babasının katillerini bulmak ve suçu önlemek için sadece Polis Memuru olmanın yetmeyeceğine karar veren Dan, Blue Beetle kimliği ile suça karşı savaşır. Babasının katillerini ve çeteyi çökertir.
İlk başlarda süper güçleri olmayan biri iken Dr.Franz adlı bilim adamı ile tanışınca bu da değişir. Franz ona üzerinde çalıştığı The Vitamin 2X den bahseder ve Dan hemen denemek ister. The Vitamin 2X in etkileriyle Dan normal bir insandan hızlı ve güçlü(Yine de Batman,Robin levelinin altı oluyor) olmuştur. Hatta çok iyi bir dayanıklılık ve kondisyona erişmiştir. Öylek i 3 Gün uyumadan suçla savaşabiliyor ve çok bir yorgunluk belirtisi sergilemiyordu. Normal insanlardan daha hızlı iyileşiyordu.
Dan Garret, çaylak bir polis memuru olarak Aaaç sürerken vurulur ve nadir kan grubu yüzünden neredeyse ölecektir ama benzer kan grubundan olan komiserinin kızı Helen Harmon onu kurtuluşu olur. Tesadüf o ki Dan olaydan daha öncesinden Helen'e karşı hisleri vardır ve yaşanan bu olay ile birlikte aşk hayatları da başlar.
Tabi bu Blue Beetle karakterinin çeşitli çağlarda farklı versiyonları ve köken hikayeleri vardı. Altın Çağda Sparky adında bir yardımcısı olan Koyu mavi renkli zincir örgülü bir kostümü olan biriydi.
Gümüş Çağda ise Mısır da bir Arkeolog idi ve orada Firavun Kha-ef-Re nin tabutunda bir Scarab(Beetle ya da Bok Böceği) bulur. Ve vücuduna yerleşen bu teknoböcek ona süper güçler verir, uçmak yıldırım çaktırmak vs gibi.. Ne zaman ''Khaji-Dha'' dese Blue Beetle'a dönüşüyordu (Biraz Shazam dan çarpılmış)
Bu Dan Garret versiyonunun uzun bir geçmişi ve hikayesi yoktu. Bir Arkelogtu ve de Ted Kord isimli bir yardımcısı/öğrencisi vardı.
Modern Çağda ise tüm geçmişlerinin birleşimi idi bir Ajandı ve Polis babası vardı, Uçabiliyordu, Scarab'ı bulmuştu vs vs
Altın Çağ ile Gümüş Çağ hallerinin birleşimi idi Modern Dan Garret kökenleri
Dan, o devirdeki tek arkeolog değildi tabi. Ama o bir Profesör idi ve öğrencilerinden biri de kendince bir dahi ve de aynı zamanda olimpiyat seviyesinde bir atlet olan Ted Kord idi. Ted Kord'un bir de amcası Jarvis vardı. Ve bu ikisi yok edilemez denebilecek(biraz abartılı bir tabir) robot dizaynları yaparlar. Amcası Jarvis Kord bu konunun uzmanıdır.
Ama her süper robotlara sahip çılgın bilim adamı gibi Jarvis de dünyayı ele geçirmek ister. Ancak yiğeni Ted Kord bunun önüne geçmek ister ve bunun için de en güvendiği kişi profesörü Dan Garret'a danışır ve yardımını ister.
Dan Garret ve Ted Kord Jarvis'in olduğu yere yaklaştıklarında, Jarvis planlarının aksamaması adına bizim ikilinin üzerine robotlarını salar. Ancak, bu durumu gören Dan, aniden Blue Beetle'a dönüşür. Bunu izleyen Jarvis sonunun geldiğini anlar ve de sıyırmış her dünyayı ele geçrmek isteyen ama başarısız olan bilim adamı gibi kendini öldürür ama ölmeden önce şansını denemek adına ve de Blue Beetle'ı öldürme teşebbüsünde bulunur ve bunu başarma amacıyla tüm robotları havaya uçurur.
Ve bu yıkım üzerine, Dan bir yandan dövüşüp, bir yandan Ted ile ilgilenirken bu patlamadan ölümcül yara alır. Dan, öğrencisi Ted'den ondan bu hikayenin devamını getirmesini ve Scarab'ı (bok böcüğünü,beetle) almasını ister. Ted değerli hocasının son ricasını kırmaz ve bir sonraki Blue Beetle olur.
Bu sırada Dan bir Mağara'ya düşer ve de mağara üzerine çöker.
Dan Garret'ın üstlendiği Blue Beetle olarak kahramanlık hikayeleri de burada biter.
Dan Garret zamanı Blue Beetle'ın güçleri ve de Dan'in güçleri
Uçma, Şimşek çakma, Hızlı iyileşme, Normal İnsan Sınırında dayanıklılık ve kondisyon, nişancılık ve çıplak el dövüş becerisi şeklinde.
Ted Kord 1966-2005: