Hoofdstuk 2

209 15 6
                                    

"Listen here, bitch. You think you're so damn special, when in reality you're a stuck-up, conceited, condescending, fucking slut who thinks she can get away with anything. Well, guess what? You can't. I don't take shit from goody-two-shoes bitches like you and I sure as hell won't treat one as a superior. You don't scare me. Nobody fucking scares me." Hij liet zijn handen naast zijn lichaam vallen en zette een stap achteruit, terugkerend naar zijn leunende positie.

Als bij toverslag kwam mijn vader op formele wijze aangelopen. Hij liep om naar de bestuurderskant en opende de truck. Ik gaf Harry nog een laatste dodelijke blik, voor ik in de passagiersstoel klom en hij ging achterin zitten. Toen mijn vader op zijn plaats zat, startte hij de auto.

Mijn vader had me eerder verteld dat Harry met de bus naar het restaurant zou reizen en ik had er niet veel overnagedacht, maar nu viel het me pas op dat hij, naast de kleren die hij droeg, helemaal geen bezittingen bij zich had.

"Where's your stuff?" flapte ik er nogal gemeen uit en ik keerde me naar hem toe, over de rugleuning van mijn stoel starend. Hij was uit het raam aan het kijken en draaide bij het horen van mijn stem zijn hoofd traag naar mij toe. Zijn ogen had hij licht dichtgeknepen en hij droeg een gevaarlijke uitdrukking op zijn gezicht, die voor een groot deel ook uit irritatie bestond.

"I brought everything I have with me." Ik verwachtte dat hij me een sarcastische opmerking toe zou gooien, maar de woorden die hij had gezegd waren emotieloos. Kil. Verward fronste ik mijn wenkbrauwen.

"But-"

"Nora," onderbrak mijn vader me ruw. Vragend keek ik hem aan. Hij liet zijn 'laat-het-los'-gezicht aan me zien en de harde werkelijkheid drong tot me door. Harry had geen enkele bezittingen. Hij had niets meer. Ik wilde zijn ogen weer zien, maar toen ik me weer naar hem draaide, zag ik alleen de zijkant van zijn hoofd: in gedachten verzonken staarde hij weer uit het raam. Ik ging terug recht zitten en kon het niet helpen om me een beetje sorry te voelen voor hem.

Eindelijk reden we de oprit op en stapten we uit de warme truck. Ik volgde Harry de oprit op, terwijl ik mijn mobiel even checkte op nieuw ingekomen berichtjes. Doordat ik op het smalle schermpje aan het kijken was en niet oplette waar ik liep, knalde ik tegen Harry's borst aan.

"Oof," mompelde ik, achteruit struikelend. Harry had nog steeds diezelfde blik op zijn gezicht, gevaar gemixt met  woede. Zijn armen had hij over zijn borst gevouwen en vanwege het gebrek aan persoonlijke ruimte, viel me nu op hoe aantrekkelijk hij eigenlijk was, met zijn gespierde armen die onder de zwarte inkt zaten en zijn warrige, bruine krullen. Ik realiseerde me dat ik aan het staren was, slikte de brok in mijn keel weg en keek snel naar mijn witte sandalen, die plots wel erg interessant waren.

"Excuse me," probeerde ik op een bittere manier te zeggen, maar het kwam er eerder zachtjes en lief uit.

"I don't want your sympathy, bitch," gromde hij. Geschokt staarde ik hem aan, al mijn aardigheid was als sneeuw voor de zon verdwenen.

"My fist will be locked in a second with your face if you don't stop calling bitch. And trust me, I don't pity you. You deserve everything you've got." De lelijke woorden ontsnapten mijn mond voor ik er erg in had en ik zag de razernij in zijn ogen flitsen, mij snel waarschuwend op de fout die ik had begaan. "I-I'm sorry, that came out wrong," stotterde ik, maar het was al te laat, hij had de woorden al gehoord. Hij keerde om, gooide de deur met al zijn kracht open en stormde naar binnen, zijn haren achter hem aan vliegend. Ik zette een stap naar voren om hem te volgen, maar werd direct afgewezen door de deur die hij in mijn gezicht geslagen had.

Ik schudde mijn hoofd en drukte mijn voorhoofd tegen de koele deur. Dat had beter kunnen gaan.

* * *

"You know how his brother got arrested for having drugs? I heard that the drugs were actually Harry's, but he lied  and said that they were his brother's so that he wouldn't get in trouble."

"Really?" vroeg ik en draaide me om om mijn beste vriendin Rose recht aan te kijken. Het groene shirt dat ze net aan het bestuderen was, hing ze terug in het rek.

"Yup, Ella told me," zei ze. "Wanna get some ice cream?" Ik knikte en we verlieten de winkel.

"How would Ella know that?" vroeg ik, toen we de ijszaak van het winkelcentrum waar we al heel de dag rondslenterden binnen stapten.

"She used to be really good friends with Ethan Polcard. He told her practically everthing about Harry. Which is stupid, 'cause she wouldn't be able to keep a secret if her life depended on it."

We naderden de balie van het smalle ijszaakje. "Strawberry yogurt, please," bestelde ze.

"Mint chocolate chip," zei ik plomp en vervolgde toen naar Rose: "Why would Ethan betray Harry like that? Aren't they like, best friends?"

De man overhandigde ons onze ijsjes en we wandelden op een langzaam tempo weer terug naar het gedeelte van het winkelcentrum met alle kledingwinkels, om naar de kleurrijke etalages te kijken.

"Used to be. Turns out Harry did the dirty with Ethan's sister and well, needless to say, they aren't exactly on speaking terms anymore." Ik rolde mijn ogen naar het stukje nieuwe informatie dat ik zojuist gekregen had. Naast het bekend staan voor een bad boy, wist iedereen dat Harry ook een player was.

"Doesn't surprise me."

We hingen nog wat in het winkelcentrum rond, totdat we haast al ons geld uit hadden gegeven aan en de zon onderging met het laatste beetje licht. We droegen onze tassen naar de parkeerplaats en liepen naar mijn auto.

"You know, I think it'd be kind of exciting to have Harry Styles as my roommate," zei Rose plots. Ik fronsde en keek haar aan.

"What?"

"I mean, and don't get me wrong; I don't like the kid, but I mean, he's popular and gets invited to all the parties and not to mention he's damn fine." Een brede glimlach verspreidde zich over haar gezicht en ik rolde met mijn ogen. Voordat Harry werd gearresteerd, was Rose smoorverliefd op hem.

"Wanna switch places?" gromde ik, terwijl ik de parkeerplaats uit rijd.

"Would if I could, babe," lachte Rose en ze zette de radio aan.

We luisterden voor een half uur naar een of andere band waar Rose gek op was, geen van ons pratende, Rose druk bezig op haar mobieltje zoals altijd.

Ik zette haar af bij haar thuis en reed daarna zo traag mogelijk naar huis toe, het moment om Harry en mijn vader te zien uitstellend. Vanochtend was ik zonder opgemerkt te worden naar buiten geglipt, maar straks zou ik niet zo gemakkelijk weer terug naar binnen kunnen.

Ik parkeerde op de oprit, stapte uit en liep naar de voordeur. Zachtjes opende ik de deur en stak mijn hoofd om het hoekje om te gluren en te luisteren naar de stemmen van binen. De zachte geluiden afkomstig van de televisie en gesnurk uit de woonkamer kwamen mijn gehoorgangen binnen en ik zuchtte opgelucht. Op mijn tenen schuifelde ik naar binnen en zag mijn vader op de bank vredig liggen te slapen, moe van zijn werk, met een actie-film op de achtergrond.

Snel sloop ik de trap op, enkel om in een lang, gespierd iemand te lopen.

* * *

holy macaroni, jet black heart van 5sos is zo goed adsfjaldfjk *valt flauw*

happy 22nd birthday geweldige liam, niet te geloven, alweer een jaartje ouder

tweede hoofdstukje alweer, laat me weten wat je ervan vindt!

all the love

Troublemaker [h.s.]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu