"You aren't throwing a party tonight."
"Just shut up, and let me into the bathroom."
"You aren't throwing a party tonight."
"I do what I want, now get out of my way so I can get some food."
"You aren't throwing a party tonight."
"I'm trying to watch strippers on TV, move. "
Dat was ongeveer hoe mijn dag tot nu toe verlopen was. Mijn vader lag de hele dag al te slapen, aangezien hij vannacht moest werken, dus ieder moment dat ik grijpen kon, probeerde ik Harry over te halen geen feest te houden.
Ik was de vaatwas aan het doen, toen Harry de keuken binnenliep.
"You aren't throwing-"
"A party tonight?" beëindigde hij mijn zin. Zuchtend zette ik de spons en het bord terug dat ik aan het afwassen was, draaide me om en sloeg mijn armen over elkaar heen.
"Baby doll, don't you think if I were planning on having a party I would've, y'know, invited some people over or something? In case you haven't noticed I haven't touched the phone or computer or anything like it."
"How the hell did I go from bitch to baby doll?" vroeg ik toen, de rest van zijn zinnen negerend.
"If you're thinking it's because I'm attracted to you, you're wrong. Baby doll just seems to bother you more than bitch."
"You're right. It does. So stop calling me it."
"I do what I want." Alweer die vijf woorden. Hij pakte een flesje cola uit de koelkast en sjokte terug naar zijn kamer. Starend naar de plaats waar zijn lichaam een minuut geleden nog had gestaan, zuchtte ik. Ik keek naar de vieze borden in de gootsteen en ook al was de vaatwas wel het minst erge wat ik nu aan mijn hoofd had, besloot ik de laatste borden toch te wassen.
Ik was stom aan het doen. Als hij werkelijk een feest wilde geven, had hij snacks en drank moeten halen, toch? Volgens mij maakte ik me druk om niets.
Het eetgerei zette ik weer terug op hun plaats. Hoofdschuddend haalde ik mijn mobieltje uit mijn zak.
Hey, can I spend the night tonight? stuurde ik naar Rose. Zoals gewoonlijk, kreeg ik bijna direct een antwoord. Die meid zat letterlijk altijd op haar telefoon.
Probably. Why?
Dad's working tonight. Don't want to spend the night alone with criminal nr. 1
Why the hell not?
Can I spend the night or not?
Yeah, you can. Don't see why you'd want to, though..
Shut up. I'll be over at 6
"So are you going over to Rose's?" Ik gilde geschrokken en liet mijn mobiel met een harde tik op de vloer vallen.
"Don't scare me like that, dad!" schudde ik mijn hoofd, met een hand over mijn bonkende hart heengedrukt en bukte me voorover om mijn mobiel op te pakken, die – even checken – gelukkig niet beschadigd was. Hij grinnikte. "So are you?"
"Yeah," zei ik, "and isn't it a little late for coffee? It's five o'clock." Hij blikte even naar de digitale tijd op de oven en haalde zijn schouders onverschillig op.
"Helps me wake up," verklaarde hij. "When are you leaving?"
"At six. Probably back by tomorrow morning." Hij knikte en ik draaide me om, om naar boven te lopen en wat spullen te pakken voor vanavond.
* * *
"Okay, I'll see you tomorrow, kiddo!" riep mijn vader van beneden naar boven en niet veel later hoorde ik de deur dichtklappen. Ik zwaaide mijn tas over mijn schouder en jogde de trap af.
"Where are you going?" vroeg Harry me vanuit de woonkamer. Toen ik om de hoek gluurde, zag ik dat hij shirtloos languit op de bank lag – en daarmee heel de bank in zijn bezit had - die trouwens bedekt was met zijn kleren en flesjes drinken. Zijn bruine krullen warrig en zijn ogen gefixeerd op die van mij. Ik slikte.
"A friend's. Why?"
"Aren't you gonna stay and make sure I don't throw a party?"
"Almost sounds like you want me to stay," spotte ik.
"Whatever helps you sleep at night, baby doll."
Ik rolde met mijn ogen. Daarna ging ik de woonkamer uit en deed de voordeur open, maar voordat ik wegliep riep ik over mijn schouder heen nog: "Don't burn the house down while I'm gone please." In mijn gedachten zag ik Harry met zijn ogen draaien.
Eenmaal bij Rose aangekomen en ik de auto op slot had gedaan, liep ik in grote passen naar haar voordeur en klopte een aantal keren hard tegen het hout aan. Haar broer, Mike, opende de deur. Zonder iets tegen hem te zeggen, liep ik langs hem heen de hal in.
"Won't you come in, Nora," mompelde hij, terwijl hij de deur achter ons dicht deed. Ondertussen was hij wel gewend dat ik zo nu en dan binnenkwam stormen, maar het was nog altijd geweldig om hem geïrriteerd te zien. Ik grijnsde onschuldig naar hem en liep de trap op, naar Rose's kamer.
"I'm here," maakte ik duidelijk, toen ik haar rommelige kamer ingestommeld was.
Ze lag op haar bed met een of andere serie op de TV aan en haar mobiel in haar hand.
"Rose?" Ik liet mijn tas op de grond vallen. Ze had me nog steeds niet opgemerkt. "Hey bitch!" schreeuwde ik nu, en ik sprong met een grote brul op haar bed. Haar ogen ontmoette heel even die van mij, maar niet veel later zaten ze alweer vast aan haar telefoon.
"I knew you were there, Nora."
"You could acknowledge me."
"I could." Ik zuchtte en ging naast haar liggen en probeerde stiekem over haar schouder naar haar berichtjes te lezen. Nors keek ze me aan en ze stopte het apparaatje in haar broekzak.
"Nosy much?"
"Phone obsessed much?"
"Touché."
Ik lachte. "So what's for dinner?"
"I don't know, food?"
"Damn, I was hoping cardboard," zei ik en ik knipte mijn vingers met neppe teleurstelling. Ze sloeg me plagend op mijn arm.
"Your sarcasm is unappreciated."
"I was being serious though. Cardboard is delicious."
"Keep going, you'll get your cardboard for dinner." We lachten en ik stond op. Ik liep naar haar filmcollectie en bestuurde de titels. Toen ik een van mijn favorieten zag, plukte ik hem eruit en haalde de DVD uit het hoesje.
"We're watching a movie."
"Alright," hoorde ik afwezig.
Ikdeed de DVD in de speler en ging terug op het bed zitten. Rose had haar mobielweer gepakt en was weer druk bezig met berichtjes sturen, zoals altijd. Het wasbehoorlijk irritant, maar ik zou er wel aan wennen. Hopelijk.
JE LEEST
Troublemaker [h.s.]
FanfictionBad boys zijn onbetrouwbare, arrogante, kinderachtige, respectloze players, die niets geven om wetten, regels en richtlijnen of gevoelens van meisjes, volgens Nora Dusthaven. Good girls zijn neerbuigende, zelf ingenomen, verwaande, ijdele b*****s...