Hoofdstuk 7

120 13 3
                                    

 Recap:

"Shut up and get cleaning, we don't have all day."

Onwillig stond ik op en begon de bekertjes van de grond te rapen en in een vuilniszak te gooien. Harry pakte de bezem en begon de keukenvloer te vegen. Met ieder klein geluid wilde ik terug in mijn holletje (wat voor nu prima Harry's kast kon zijn) kruipen, maar ik deed mijn uiterste best om mijn kater te negeren.

* * *

"Y'know, I didn't think you'd actually stay," gaf Harry toen toe.

"I kind of wish I hadn't," mompelde ik zacht, net luid genoeg voor hem om te horen.

"Why is that?"

"I feel like shit." Harry lachte en stopte met vegen.

"That's kind of what happens." Hij leunde tegen de bezem aan en kantelde zijn hoofd om mijn reactie te peilen. Ik knikte enkel.

"Do you feel like shit?" vroeg ik toen.

"Of course I do, I'm just better at hiding it. I used to go to school with majure hangovers."

"You went to school with hangovers?" Ook ik was gestopt met opruimen en ik staarde hem ongelovig aan.

Hij grijnsde. "That surprises you?"

"Well, no. I guess not. I just didn't know."

In mijn ooghoek zag ik hem nog grijnzen en hij ging weer verder met vegen. Ik fronste naar de grond toen iets mijn gedachten binnenschoot.

"Do you do drugs? Not just like, at school, but in general?" Hij stopte weer met vegen en keek me aan.

"Why do you ask?"

"I heard," haalde ik mijn schouders op. "Do you?"

"I've never done drugs in my entire life and I never will. If you've heard different, you've heard lies." De manier waarop hij uit zijn ogen keek was puur en ik geloofde hem. Hij sprak de waarheid. Ik knikte en bukte om verder te gaan met opruimen. Zo bleven we nog een eeuwigheid doorwerken.

Totdat Harry zei: "You know, Nora, you're a lot different than I'd expected you to be." Ik keek op naar Harry die met een expressieloos gezicht de bh's in een vuilniszak gooide.

"I would say don't judge a book by it's cover but that would make me a bit of a hypocrite." Harry grinnikte.

"Am I different than you had expected?" vroeg hij me toen nieuwsgierig en ik bleef voor een tijdje stil.

"I don't know. My first thought was 'he's an asshole', and well, let's say you haven't exactly proven me wrong yet." Plagend keek ik hem aan en hij rolde met zijn ogen.

"I'm not always an asshole."

"Most of the time you are."

Hij glimlachte. "That must not be a bad thing though, because girls love me the way I am."

"More like the way you're not," corrigeerde ik hem toen. Hij rolde opnieuw met zijn ogen en ik lachte hardop.

Ik stond op en voelde plots een golf van misselijkheid opwellen. Geschrokken sloeg ik een hand voor mijn mond toen ik het zuur naar boven voelde komen.

"Hey, are you–" Maar ik was de trap al op en naar de badkamer gesneld.

Net op tijd viel ik met mijn knieën op de harde tegelvloer en de inhoud van mijn maag viel de wc in. Na een paar seconden voelde ik dat mijn haar zachtjes uit mijn gezicht werd geveegd en naar achter werd getrokken.

"I'm not always an asshole," zei Harry toen tussen mijn kokhalzen door. En ondanks dat ik hem erg dankbaar was voor het vasthouden van mijn haar, schaamde ik me enorm om voor Harry Styles' neus over te geven. Wat voor een lul hij ook zijn kon, ik moest toegeven dat hij behoorlijk aantrekkelijk was en niemand wilde zijn slechtste kant aan een knappe jongen laten zien.

Na een tijdje rustte ik mijn voorhoofd op de rand van het toilet, me niets aantrekkend van het feit dat dat best een smerig idee was. Ik ademde een aantal keer diep in en uit en keek op naar Harry. Hij had mijn haren losgelaten en over mijn schouder gelegd, voor het geval dat.

"Thanks," mompelde ik, naar de muur achter hem starend, terwijl mijn wangen met de seconde roder werden.

"No problem, I've had pretty bad hangovers before. It'd be nice to have someone hold my hair," plaagde hij en hij zijn zogenaamde haar naar achter zwaaide. Ik glimlachte lichtjes.

Misschien was Harry minder erg dan ik gedacht had.

We zaten een tijd allebei in gedachten verzonken, totdat Harry de stilte plots verbreekt.

"Maybe you were right."

Ik fronsde. "About?"

"Reading a book by its cover."

"Yeah," zei ik na een aantal tellen, zonder hem aan te kijken, "I'm starting to think the same thing."

Harry keek me even aan en draaide zich daarna toe om de tegelvloer te inspecteren.

"We should probably get back downstairs and finish cleaning," besloot ik toen. Dit was behoorlijk ongemakkelijk. Harry knikte en draaide zich gauw om, mijn ogen opnieuw vermijdend.

De volgende veertig minuten waren we in stilte bezig met opruimen, Harry enkel een opmerking makend toen hij een bh vond en een keer toen hij op wat etensresten leken stuitte. We waren best goed en snel bezig, en voor half elf, een half uur voordat mijn vader thuis zou komen, leek het huis weer enigzins normaal. Er misten een paar foto's aan de muur, maar voor de rest zag alles eruit zoals het er voor het feest uit had gezien.

Harry kwam grijnzend naar me toe en hield zijn hand omhoog voor een high-five. Lachend sloeg ik mijn hand tegen die van hem aan.

"Told you I could do it."

"Never said you couldn't."

"I could read it in your eyes."

"Shut up."

Hij lachte en sloeg zijn arm nonchalant om mijn schouders. Ik wiebelde zijn arm er vanaf en hij rolde met zijn ogen.

Vervolgens snelde ik de trap op om te douchen en van kleren te wisselen, zodat ik niet naar alcohol en bier stonk als mijn vader thuiskwam.

Nadat ik klaar was en fris rook, liep ik terug naar beneden en de TV aanzette. Er was niets leuks op en na een tijdje bleef ik als een zombie naar de reclame staren. Harry kwam na een paar minuten naast me op de bank zitten.

Om tien over elf hoorde ik dat papa met de deur zat te sleutelen, en niet later volgden zijn voetstappen.

"Hey dad," glimlachte ik en hij knikte me moe toe.

"Hey kiddo, how was Rose's?"

Oh, dat was waar ook.

"It was fun, I guess. We just watched some movies." Dat was niet eens een leugen. Hij knikte en hing zijn jas aan de kapstok.

"I'm going to go upstairs and take a little nap. It was a long night," gaapte hij en verdween daarna.

Ik zuchtte en keek naar Harry, die me grijnzend aankeek.

"What?"

"I just remembered something from last night." Geheimzinnig keek hij me aan en ik trok een wenkbrauw omhoog.

"Oh?"

"That you look hot without a shirt on."

Ongelovig staarde ik hem aan. "Excuse me?"

"Baby doll, how do you think you ended up in my closet in the first place?" grijnsde hij. Met grote ogen nam ik op wat hij zojuist gezegd had. Hij grinnikte, stond op en verliet de kamer, mij met open mond achterlatend.

Then again, you can tell a lot about a book by its cover.

* * *

comment en vote!

all the love :)


Troublemaker [h.s.]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu