Na een nacht vol nachtmerries en slecht te hebben geslapen sta ik humeurig op en loop naar de badkamer. Het ligt gaat automatisch aan en ik kijk naar mezelf in de spiegel. Ik zie er niet uit, ik heb wallen onder mijn ogen en ik zie bleekjes. Ik doe wat water in mijn gezicht en droog me weer af. Ik heb een lange tijd wakker gelegen vannacht en viel moeilijk inslaap.. Ik had ook nog is nachtmerries waardoor ik om de twee uur weer wakker werd. Ik kan me niet meer herinneren waar de nachtmerries overgingen.. maar goed ook denk ik. Ik kijk op mijn mobiel hoe laat het is, 07:03. Veel te vroeg, maar ik kan nu toch niet meer slapen en dus ga ik naar beneden om een kopje thee te zetten. Vanille thee zoals gewoonlijk. Het is al licht en de zon schijnt lichtjes door de witte gordijnen in de keuken. Na het zetten van de thee laat ik hem even afkoelen en open de koelkast om er boter en kaas uit te pakken, vervolgens het brood uit de kast en maak twee boterhammen voor mezelf. Etend en drinkend aan tafel denk ik aan wat ik vandaag ga doen. Misschien dat ik met Daniël naar de stad ga? Of ga ik gewoon naar hem toe of hij naar mij? Of ik blijf heel de dag thuis series kijken. Het is inmiddels al iets over acht en ik besluit Daniël een appje te sturen. Daniël is mijn beste vriend. Ik ken hem al sinds jongs af aan. We zijn samen opgegroeid en nu nog steeds hele goede vrienden. Ik doe zowat alles met hem, hij is inmiddels al familie voor me. " Goedemorgen aapie, zin om vandaag wat te gaan doen? " stuur ik hem. Ik verwacht niet dat hij snel reageert omdat hij waarschijnlijk nog slaapt en loop naar boven om mijn haartjes te wassen en me een beetje op te frissen. Na een kwartiertje ben ik klaar en kom ik mijn kamer weer in met een handdoek om me heen. Jules zit op mijn bed met een brede glimlach op haar gezicht en ik vraag me af waar ze zo blij om is. " Ariiiiiiii.... " zegt ze grinnikend. " Julessss... " zeg ik lachend terug. " Waar ben je zo blij om?" Vraag ik haar. Ze kijkt me even aan en moet glimlachen. " nouuu, je weet toch Lorenzo?" " Je bedoelt, Lorenzo, Lorenzo???" Vraag ik nieuwsgierig. "Ja!!! Die! Hij heeft me mee gevraagd naar de film vanavond" ahww wat leuk voor haar. Jules heeft al een tijdje een oogje op Lorenzo en het blijkt wederzijds te zijn. " Omg, ik ben super blij voor je!" Schreeuw ik uit en bespring haar met een knuffel. Ze knuffelt me lachend terug en zegt dat ze naar beneden gaat om wat te ontbijten. " Trouwens, Ari waarom ben jij zo vroeg op?" Vraagt ze nog voordat ze de deur uit is. " Ik heb heel slecht geslapen, ik had nachtmerries. Maar het is goed, er is niks aan de hand."
Mijn mobiel maakt een geluidje en ik kijk wie het is. " Daniël: Goedemorgen lieverd, ja is goed. Kom je naar mij?" Ik app hem gelijk terug met " Oke! Ben er rond 13:00." Ik zoek even iets om aan te doen, een simpel topje met een spijkerbroek, en maak me vervolgens op. Om half 1 zeg ik iedereen gedag, pak ik mijn fiets en ga gelijk door naar Daniël. Na 20 minuutjes fietsen sta ik voor zijn deur en bel ik aan. " Ik kom" hoor ik hem roepen. De deur gaat open en hij laat me naar binnen. Ik geef hem een knuffel en doe mijn schoenen uit. " hey Danyyy" zeg ik tegen hem en knijp hem in zijn wang. " he, moet dat nou" zegt hij lachend en legt gelijk zijn hand op zijn wang. "Wil je wat drinken Ari?" "Ja graag! Heb je Spa rood?" Hij knikt en loopt door naar de keuken. Ik loop vervolgens naar de woonkamer en ga daar op de bank zitten. Hij komt binnen met twee glazen in zijn handen, eentje met Spa rood voor mij en de andere met cola voor zichzelf. "Dank je" zeg ik lief. Hij komt naast me zitten en we beginnen een gesprek. Ik vertel hem over onze wekelijkse zaterdagavond met mijn ouders en zus, over school en een paar roddels. Hij verteld me ook een paar nieuwtjes en later besluiten we een actiefilm te gaan kijken. In de tussentijd heeft Daniël al een zak chips uit de kast gehaald en is weer naast me op de bank gaan zitten. Ik leun tegen hem aan en pak wat naturel chips. Dit is allemaal vriendschappelijk bedoelt en niet meer dan dat. Daniël is wel onwijs knap, alleen heb ik geen gevoelens voor hem en zie ik hem meer als een goede vriend of misschien wel zelfs een oudere broer. Hij mij volgens mij ook. Ik voel me slaperig worden door Daniël zijn ademhaling en val zo leunend tegen hem aan inslaap.
JE LEEST
A thousand thoughts
Romance~ Aria Alles lijkt goed te gaan, het nieuwe schooljaar dat weer begint, mijn ouders die zeer waarschijnlijk weer vaker thuis blijven.. Totdat ze toch weg moeten voor hun werk helemaal naar Japan. "Wat vet" zeg ik. Ze zouden over twee maandjes terug...