-002-

158 15 1
                                    

Yeri's Home
Night

Yeri berlatih untuk pertandingannya seorang diri. Dia merasakan dirinya bosan di rumah. Dia bercadang untuk pergi ke rumah Woo bin. Dia membawa gitarnya ke rumah Woo bin untuk berlatih.

Ding dong

Tiada sahutan.

Ding dong.

Tiada sahutan lagi. Yeri duduk dihadapan rumah Woo bin sambil berlatih dengan gitarnya sehingga tertidur.

Pada malam itu juga suasana di kawasan rumah Woo bin sungguh sejuk menyebabkan Yeri terjaga. Tiba-tiba Yeri ternampak dua orang yang sedang berjalan ke arah rumah Woo bin. Yeri dengan pantas bangkit dari duduk dan menyorok di belakang pokok. Yeri menajamkan matanya untuk melihat kejadian mereka.

"Oppa so cold." Dia mula berpeluk tubuh. Tangannya menggosok lengannya.

"Nanti sampai rumah oppa masak okay?." Woo bin senyum pada sepupunya, Eunha. Eunha hanya membalas senyuman.

Tiba-tiba mereka terkejut dengan tepukan oleh seseorang. Yeri hanya tersenyum sinis. Tangannya mula berpeluk tubuh.

"So, the rumors at school was true right?" Yeri berpeluk tubuh. Pandangan tajam diberikan oleh kedua-dua manusia dihadapannya itu.

"Eunha, Eunha masuk dulu. Oppa nak cakap dengan yeochin oppa." Woo bin membisik pada Eunha dan Eunha hanya mengangguk dan membuat thumbs up pada Woo bin. Woo bin membalas senyum Eunha.

"Hai Yeri." Woo bin mula mendekati yeri.

"Jangan dekat dengan saya." Woo bin mengerutkan dahinya.

"Yeri awak kenapa?"

"Who that girl?"

"Oh yang tu.."

"Kata sayang tapi kenapa awak bawak balik perempuan tu!! Woo bin, awak tau tak semua cakap pasal awak yang awak curang and semuanya betul!"

Yeri berkata sambil menjerit. Air mata Yeri sudah keluar ketika memarahi Woo bin. Yeri ingin melarikan diri tetapi belum sempat, Woo bin sudah memegang tangan Yeri terlebih dahulu.

"Yeri ahh, awak kena dengar dulu dia..."

"Lepaskan saya. Hubungan kita berakhir di sini sahaja. We break up now. I trust you but you doing like this to me!"

"Yeri ahh! Please dengar saya nak explain!"

"Anggap kita tak pernah kenal sebelum ni." Yeri menarik tangannya daripada Woo bin dan berlari meninggalkan Woo bin.

Woo bin hanya melihat Yeri meninggalkan tempat dia berdiri tadi. Dia mula memandang ke tanah sambil berjalan masuk ke rumah.

Kenapa Yeri degil sangat?

Dia menolak pintu rumah.

"Oppa gwenchanna? Kenapa Eunha dengar sampai jerit-jerit?" Woo bin memandang Eunha.

"Nothing. Dahlah jom oppa masak stick malam ni." Woo bin pura-pura senyum dan berjalan menuju ke dapur.

-tbc-

Noted
-abaikan saya punya typo hehe.

I'll Wait. ⓒ (edit)Where stories live. Discover now